افسران - اقتدار.....



تاريخ : سه شنبه 6 بهمن 1394 ا 23:50 نويسنده : عرفان ا

 

جنگنده F35 شرکت لاکهید مارتین هواپیمای چندمنظوره نسل پنجم است که اکنون تحت آزمایش و توسعه نهایی قرار دارد.
 
به گزارش خبرگزاری میزان، جنگنده F35 شرکت لاکهید مارتین هواپیمای چندمنظوره نسل پنجم است که اکنون تحت آزمایش و توسعه نهایی قرار دارد. آمریکا طرح خرید و به‌کارگیری ۲٬۴۵۷ فروند اف-۳۵ را تا سال ۲۰۳۷ دارد تااین هواپیما به مرور جایگزین F16 در سه نیروی هوایی و دریایی و سپاه تفنگداران شود.
 
جنگنده اف 35 مسلح از داخل کابین خلبان (+عکس)


تاريخ : پنج شنبه 1 بهمن 1394 ا 20:53 نويسنده : عرفان ا
 

وی این روزها در سن 81 سالگی به عنوان کارشناس والیبال به جامعه ورزش خدمت می کرد.

 

دست کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال در سانحه تاسف باری در یک کارخانه قطع شد و شاید شنیدن این جمله سخت ترین کار روی تخت بیمارستان بود"دیگر نمی توانم آبشار بزنم".
 
به گزارش جنوب نیوز، محمد شریف زاده کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در بازی های آسیایی توکیو در سانحه دلخراش دست راست خود را از دست داد.
 
وی که دارنده مدال نقره بازی های آسیایی ژاپن و در این دیدار ها به عنوان کاپیتان تیم ملی انجام وظیفه می کرد چندی قبل دست راست خود را از دست داد،دستی که سال ها روی تور های والیبال هنر نمایی می کرد.
 
وی این روزها در سن 81 سالگی به عنوان کارشناس والیبال به جامعه ورزش خدمت می کرد.
 
شریف زاده در این باره گفت: به محیط کارم در کارخانه رفته بودم و وقتی دیدم کارگران کار را به خوبی انجام نمی دهند رفتم و از نزدیک نحوه کار را به آنها توضیح دادم نا گهان دستگاه مکش مرا به سمت خود کشید و من برای جلوگیری دست خود را جلو بردم و دستم از ساعد قطع شد.
 
وی ادامه داد: پس از ان به کمک دوستان مرا به بیمارستان رساندند و دیشب ساعت 11 تحت عمل جراحی قرار گرفتم و امیدوارم هر چه زودتر سلامتی ام را بدست آورم و دوباره به زندگی روزمره خود بازگردم اما افسوس که دیگر نمیتوانم آبشار بزنم.
 
دکتر کیهانی پزشک وی نیز در مورد وضعیت وی توضیح داد: مجبور شدیم برای اینکه اسیب جدی تر نشود دست وی را ازآرنج قطع کنیم.
 
داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز در این باره به خبرنگار ما گفت:شریف زاده عضو تیم  ملی والیبال بود و در حال حاضر نیز عضو هیئت رئیسه است و وی چون یک فرد صنعتی‌ است، برایش در کارخانه این اتفاق افتاد و امیدوارم هر چه سریعتر سلامتی خود را بدست آورد.

مرجع: باشگاه خبرنگاران جوان

 



تاريخ : پنج شنبه 1 بهمن 1394 ا 20:40 نويسنده : عرفان ا

رم حضرت سکینه(س) در دمشق،قبل و بعد از تخریب +عکس

 فعالان رسانه ای سوری تصویر جدیدی را از حرم مطهر حضرت "سکینه(س)" دختر امیرالمومنین علی(ع) در منطقه ریا واقع در جنوب غربی شهر دمشق منتشر کرده اند.

حرم حضرت سکینه(س) در دمشق،قبل و بعد از تخریب +عکس

حرم حضرت سکینه(س) در دمشق،قبل و بعد از تخریب +عکس


تاريخ : پنج شنبه 1 بهمن 1394 ا 20:25 نويسنده : عرفان ا
تاريخ : پنج شنبه 1 بهمن 1394 ا 20:24 نويسنده : عرفان ا
چرا امیرالمؤمنین (ع)، زبان راتشبیه به گرگ می کند؟
اصولا یکی از نشانه های انسان عاقل آن است که بی جا سخن نمی گوید



خبرگزاری شبستان:آن کس که زیاد سخن می گوید، زیاد اشتباه می کند و آن کس که زیاد اشتباه کند حیایش کم می شود و کسی که حیایش کم شد پارسایی اش نقصان می گیرد و کسی که پارسایی اش نقصان گیرد قلبش می میرد.

 

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، علمای اخلاق معتقدند کنترل زبان سخت دشوار است چون برای بعضی افراد امکان دارد دست خود را کنترل کنند و سیلی به صورت کسی نزنند. پای خویش را کنترل کنند و به جای نامناسبی نروند و در مسیری که خلاف است گام برندارند اما بسیاری از افراد قادر نیستند زبان خویش را کنترل کنند. به همین جهت ائمه معصومین (ع) درباره حفظ و نگهداری زبان از گناه و معصیت به طور جدی توصیه کرده اند زیرا بسیاری از گناهان و خطاهایی که از انسان سر می زند به خاطر عدم کنترل زبان است.

 

حضرت علی علیه السلام می فرماید: "اللسان سبع ان خلی عنه عقر / زبان درنده ای است که اگر رهایش کنی هار می شود و انسان را می گزد." و در جای دیگر آن بزرگوار از زبان به عنوان اسب سرکش و چموش تعبیر کرده و می فرماید: مرد باید زبانش را حفظ کند، زیرا این زبان سرکش صاحبش را به هلاکت می اندازد. به خدا سوگند باور نمی کنم بنده ای که زبانش را حفظ نکند تقوایی به دست آورد که به او سود بخشد. امیرالمؤمنین (ع) در جای دیگری سرانجام کنترل نکردن زبان را آتش دوزخ دانسته و می فرماید: آن کس که زیاد سخن می گوید، زیاد اشتباه می کند و آن کس که زیاد اشتباه کند حیایش کم می شود و کسی که حیایش کم شد پارسایی اش نقصان می گیرد و کسی که پارسایی اش نقصان گیرد قلبش می میرد و کسی که قلبش بمیرد داخل دوزخ می شود.

 

از مهم ترین سرچشمه های آرامش و رسیدن به شادی عمیق و پایدار در زندگی، مدیریت و کنترل زبان است. بسیاری از علمای اخلاق و سالکان الی الله بر این باورند که طی منازل سلوک و رسیدن به آرامش و صلح درون بدون توجه به زبان و آنچه بر زبان جاری می شود، میسر و ممکن نمی شود.

در طول روز و در زندگی روزمره هر کدام از ما در عکس العمل به رویدادها و اتفاقات تلخ و شیرین، سخنانی را بر زبان می آوریم. این سخنان نه تنها مسیر اتفاقات بعدی را تعیین می کنند - مثلا کسی که در یک صحنه تصادف سخنی بر زبان می آورد که به درگیری و نزاع و کشمکش می انجامد در حالی که اگر آن سخن بر زبان او نمی آمد آن نزاع و تبعات بعد از آن شکل نمی گرفت -  بلکه آثار خود را ساعت ها و گاه روزها بر زندگی ما بر جای می گذارند. چندی پیش نگارنده از زبان آیت الله قرهی، اندیشمند دینی این نکته بسیار مهم را شنید که اگر کسی می خواهد به مراتب عالی سوک و عرفان برسد راهی ندارد جز این که یک مثلث را که در وجود او قرار دارد مدیریت کند و بر آن مهار بزند. اما اضلاع این مثلث عبارتند از دهان، چشم و گوش. یعنی مصدرهای وجود انسان، جایی که ما به واسطه آن داده ها را می گیریم و به وسیله آن موضعی را اتخاذ می کنیم که ممکن است قلبی را بشکند و اندوهی را بر فردی مستولی کند. اما آنچه در ادامه این بحث می آید ملهم از مباحث کتاب "اخلاق عملی" آیت الله مهدوی کنی است.

آدمی مخفی است در زیر زبان

اصولا یکی از نشانه های انسان عاقل آن است که بی جا سخن نمی گوید زیرا زیان نشان دهنده میزان عقل آدمی است، چنان که امیر مؤمنان فرمود: سخن بگویید تا شناخته شوید، چرا که انسان در زیر زبان خود پنهان است. به تعبیر مولانا: آدمی مخفی است در زیر زبان / این زبان پرده است بر درگاه جان / چون که بادی پرده را در هم کشید / سر صحن خانه شد بر ما پدید / کاندر ان خانه گهر یا گندم است / گنج زر یا جمله مار و کژدم است / یا در او گنج است و ماری بر کران / زانک نبود گنج زر بی پاسبان.

امیرالمؤمنین فرمود: قلب احمق پشت زبان اوست

 امیرمؤمنان در جای دیگری فرمود: زبان عاقل در پشت قلب او جای دارد و قلب احمق پشت زبان اوست. مرحوم سید رضی هنگامی که این جمله را در نهج البلاغه نقل می کند می گوید این جمله از کلمات شگفت انگیز و پرارزش مولا امیرالمؤمنین است و مقصود این است که انسان عاقل زبان خود را پیش از مشورت کردن و اندیشیدن به سخن نمی گشاید ولی احمق قبل از این که فکر و اندیشه کند، سخن می گوید، بنابراین گویی زبان عاقل دنباله رو قلب اوست ولی قلب احمق از زبان پیروی می کند. همین مضمون در عبارت دیگری از آن حضرت نقل شده است که فرمود: "قلب احمق در دهان او و زبان عاقل در قلب اوست." یعنی مؤمن هرگاه بخواهد سخنی بگوید نخست می اندیشد اگر نیک بود می گوید و اگر ناپسند بود از گفتن خودداری می کند. اما شخص دورو و منافق آنچه بر زبانش جاری می شود می گوید و نمی داند کدام سخن به سود او و کدام سخن به زیانش تمام می شود. - سپس فرمود - رسول خدا فرموده است: ایمان هیچ بنده ای درست نمی شود مگر این که قلبش درست شود و قلبش درست نمی شود تا آن که زبان او راست و مستقیم شود.بسیارند کسانی که از سخن گفتن نادم و پشیمان اند اما به خاطر سکوت هیچ گاه اظهار ندامت نمی کنند. لقمان به فرزندش فرمود: فرزند عزیزم! چه بسا که من در اثر گفتار پشیمان شده ام اما به خاطر سکوت افسوس نخورده ام.

آن که سکوت کرد نجات یافت

در برخی از روایات آمده که سکوت و خاموشی از سخن گفتن بهتر است:  رسول خدا (ص) فرمود: "نجاه المومن فی حفظ لسانه / نجات مؤمن در حفظ زبان اوست" و در جای دیگری فرمود: "من صمت نجی / آن کس که سکوت کند نجات می یابد."

شخصی خدمت رسول خدا (ص) رسید و گفت: درباره اسلام و دستورهای آن مطالبی بفرمایید که بدان عمل کنم و نیازی نباشد که از دیگران در این باره بپرسم. پیامبر اکرم (ص) فرمود: بگو به خدا ایمان آورده و در این راه استوار باش. دیگر بار پرسیدم از چه چیز خود را حفظ کنم؟ پیامبر به زبان خود اشاره کرد، یعنی از زبانت بترس و آن را کنترل کن.

سکوت ممدوح، سکوت مذموم

هدف از احادیث سکوت این نیست که انسان باید همیشه و در همه حال لب فرو بسته و زبان به سخن نگشاید و حتی در مقام احقاق حق خود و دیگران سکوت اختیار کند و به دفاع از خود برنخیزد بلکه مقصود جلوگیری از هرزه گویی و فضول کلام است زیرا اگر روایات سکوت را این گونه تفسیر کنیم که انسان باید در همه حال حتی در برابر ستم ستمکاران و افساد مفسدان مهر سکوت بر لب زده و فریاد برنیاورد چنین تفسیری بی تردید مخالف ضرورت شرع انور است که امر به معروف و نهی از منکر را از اهم واجبات شمرده و سکوت در برابر ظلم را گناهی بزرگ می داند. اگر در برابر مفاسد و مظالم بنا بر سکوت باشد، کیان اسلام به خطر می افتد. در این گونه موارد اسلام دستور می دهد که مهر سکوت را بشکنید و داد بزنید و فریاد برآورید و مردم را نیز علیه فساد و ستم بشورانید. در حقیقت کسانی که در این گونه موارد سکوت می کنند اصل مسلم قرآنی را نادیده انگاشته اند و آن اصل امر به معروف و نهی از منکر است که از اهم فرایض به شمار می رود و در قرآن مجید و روایات اهل بیت تأکید زیادی بر آن شده است و از کسانی که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنند نکوهش شده و آن ها را مستوجب غضب و خشم خداوند دانسته اند.

زبان درنده ای است که نباید رها شود

 



تاريخ : دو شنبه 28 دی 1394 ا 1:4 نويسنده : عرفان ا
پس از ترور نافرجام حسین علا، تیمور بختیار كه ماه ها مترصد فرصت، با تحقیقات و مدارك قطعی ثابت كرد كه «ترور حسین علا» توسط گروه نواب صفوی انجام شده فلذا از رئیس شهربانی كل كشور خواست تا نواب صفوی، عبدالحسین واحدی و خلیل طهماسی را دستگیر كند.
اتاق خبر 24

ساعتی بعد از نیمه شب "27 دیماه سال 1334" در پادگان "لشكر2 زرهی مركز" راس ساعت 3 نیمه شب نواب صفوی و یارانش بعد از نوشتن وصیت نامه ای بسیار كوتاه در میدان تیر پادگان شماره 1 قصر لشكر تیرباران و اجساد جهت تدفین در مسگرآباد به نماینده فرمانداری نظامی شهرستان تحویل گردید.  

پس از ترور نافرجام حسین علا، تیمور بختیار  كه ماه ها مترصد فرصت، با تحقیقات و مدارك قطعی ثابت كرد كه «ترور حسین علا» توسط  گروه نواب صفوی انجام شده فلذا از رئیس شهربانی كل كشور خواست تا نواب صفوی، عبدالحسین واحدی و خلیل طهماسی را دستگیر كند. 
 
عبدالحسین  واحدی در تاریخ 29 آبان سال 1337 به وسیله شهربانی اهواز دستگیر شد و  نواب صفوی هم كه پس از 5 شبانه روز اختفا در منزل  آیت الله سید محمود طالقانی به منزل حمید ذوالقدر پناه برده بود٬ سرانجام عصر روز چهارشنبه  اول آذر  به معیت سید محمد واحدی و حمید ذوالقدر  به وسیله مامورین اطلاعات شهربانی با دو قبضه اسلحه در خیابان ری، كوچه دردار دستگیر و پس از تحقیقات مقدماتی تحویل فرمانداری نظامی شدند.   
 
یك هفته پس از دستگیری نواب صفوی  خانواده او به قم آمدند تا خدمت آیت الله بروجردی شرفیاب شوند و تقاضا كنند معظم له وساطت فرموده تا نواب آزاد شود ولی این تلاش ها بی ثمر ماند. 
 
پس از بازجویی ها و تحقیقات، حسین آزموده دادستان ارتش ادعانامه خود علیه نواب را صادر كرد و محاكمه آنها توسط سرلشكر قطبی انجام شد. دادگاه پس از 8 روز حكم خود را صادر كرد كه براساس آن به جرم قیام مسلحانه بر ضد سلطنت مشروطه، نواب صفوی، محمدواحدی، مظفر ذوالقدر و خلیل طهماسبی به اعدام محكوم شدند. 
 
ساعتی بعد از نیمه شب "27 دیماه سال 1334" در پادگان "لشكر2 زرهی مركز" راس ساعت 3 نیمه شب نواب صفوی و یارانش بعد از نوشتن وصیت نامه ای بسیار كوتاه در میدان تیر پادگان شماره 1 قصر لشكر  تیرباران و اجساد جهت تدفین در  مسگرآباد به نماینده فرمانداری نظامی شهرستان تحویل داده شد.

 

 

سند تیرباران شهید نواب صفوی

 

 

منبع پایگاه مركز اسناد انقلاب اسلامی



تاريخ : یک شنبه 27 دی 1394 ا 23:48 نويسنده : عرفان ا
 

به گزارش صدخبر؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی در صحن علنی مجلس برای تقدیم لایحه بودجه سال 1395 کل کشور و لایحه برنامه ششم توسعه ضمن خیرمقدم به رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز روز فرخنده‌ای است که تجلی اراده ملت است و موضوع هسته‌ای به نتیجه نشست و تحریم‌ها برداشته شد، لذا از آقای روحانی که تلاش زیادی داشتند و وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده که 2 سال مشغول بودند و همت زیادی مصروف کردند تا این معضل برداشته شود تشکر می‌کنم.
وی ادامه داد: آخرین گام برداشته شد و این اهمیت استقامت ملت را نشان می‌دهد که با اراده خود این امر را محقق کردند. 

رئیس مجلس برهمین اساس تصریح کرد: لازم است از پایداری ملت سپاسگذاری کنم و از حمایت‌ها و هدایت‌های روشنگرانه مقام معظم رهبری که در طول 12 سال که شاهد ماجرای هسته‌ای بودیم، با راهنمایی‌های خود، نقش اول را در مسئله هسته‌ای ایفا کردند و نقش ایشان در مسئله هسته ای یگانه و بی‌همتا بود و در دوره اخیر بسیار ارزشمند و راهگشا بود و همچنین ایشان در دوره‌های مختلف حامی دولت‌ها بودند.



تاريخ : یک شنبه 27 دی 1394 ا 23:36 نويسنده : عرفان ا

 

انواع مختلف این گیاه امروزه در سراسر جهان پرورش داده می‌شود، معمولا گوجه فرنگی به صورت بوته ای یافت می شود اما این بار درکشور ایتالیا گوجه فرنگی درختی هم قابل کشت شده است و شاید در نگاه اول هربیینده ای را به حیرت درآورد.

در کشور ایتالیا کاشت گوجه فرنگی به صورتی متفاوت انجام شده است.

گوجه فرنگی درختی دیده اید؟!+ عکس

گوجه فرنگی درختی دیده اید؟!+ عکس

گوجه فرنگی درختی دیده اید؟!+ عکس

منبع:برترینها



تاريخ : یک شنبه 27 دی 1394 ا 23:35 نويسنده : عرفان ا
واکنش رهبر انقلاب نسبت به عبارت مبالغه‌آمیز در سرود ابتدای دیدار مردم قم به موضوع داغ شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.
اتاق خبر 24

واکنش رهبر انقلاب نسبت به عبارت مبالغه‌آمیز در سرود ابتدای دیدار مردم قم به موضوع داغ شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.

مقام معظم رهبری در این دیدار و بعد از استماع سرود و همخوانی خطاب به مردم قم فرمودند: «سرودی هم که خواندید، آن قسمت ترجیع، فقط خطاب به ولی‌عصر ارواحنافداه، ولا غیر.»

رهبر انقلاب در ادامه با توصیه ای اضافه فرمودند: «عادت کنیم که همه اخلاص و همه فداکاری و همه محبت و همه قلب خود را به آن بزرگوار اهدا کنیم و تقدیم کنیم.»

 
منبع: جام نیوز


تاريخ : شنبه 26 دی 1394 ا 21:5 نويسنده : عرفان ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.