رزمایش مشترک محرم به مدت دو روز در منطقه غرب کشور در حال برگزاری است.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 27 مهر 1394 ا 23:10 نويسنده : عرفان ا

خرمالو: انرژی‌زای همه فن حریف

خرمالو؛ یک میوه‌ی پاییزی پرطرفدار، مخصوص روزهای سرد، سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن، تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی بدن و با ارزش غذایی درخشان است.

ننه سرما از راه می‌رسد و دماغ‌ها قرمز می‌شوند، در عوض میوه‌ای شیرین و گس نیز از راه می‌رسد که محفل خانوادگی شب‌های طولانی پاییز و زمستان را گرمِ گرم می‌کند. شبیه گوجه‌فرنگی است، یک گوجه‌فرنگی نارنجی‌پوش. با همان پوست نازک و ظریف که وقتی گازش می‌زنید لب و لوچه را جمع می‌کند. بله خرمالو را می‌گوییم. یک میوه‌ی پاییزی پرطرفدار. مخصوص روزهای سرد. سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن. تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی بدن و با ارزش غذایی درخشان.

اگرچه نارس آن گس است و چندان قابل خوردن نیست اما اگر صبر کنید تا حسابی برسد بسیار شیرین و خوشمزه است. با ما باشید تا بیشتر با این میوه‌ی نارنجی‌پوش آشنا شوید.

خرمالو

 

منبع: تبیان



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 26 مهر 1394 ا 22:2 نويسنده : عرفان ا
 
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، یک شرکت آمریکایی، تفنگی ساخته است که می‌تواند با استفاده از امواج رادیویی تا مسافت 400 متر پهپاد در حال پرواز را به زمین بنشاند.
 
انتظار می رود این محصول شرکت « بتل Battelle» تا سال آینده در اختیار دولت امریکا قرار بگیرد.
 
تفنگ شکارچی پهپاد+ تصاویر
 
دن استام مسئول این پروژه گفت: «این اسلحه "DroneDefender" می تواند ما را در برابر آنهایی که قصد آسیب رساندن دارند، محافظت نماید. آین اسلحه در جاهای محتلف مانند کاخ سفید، پایگاه‌های ارتش، سفارت‌ها در خارج از کشور، زندان‌ها، مدارس و آثار تاریخی می‌تواند استفاده شود. این اسلحه براحتی و بطور مطمئن می‌تواند هر تهدیدی را خنثی کند.»
 
 سازندگان مدعی‌اند، این وسیله که شبیه یک اسلحه انفرادی می‌باشد بجای لوله دارای یک آنتن است و وزن آن کمتر از 5 کیلوگرم است و در کمتر از یک دهم ثانیه می‌تواند آماده استفاده بشود و قابلیت 5 ساعت استفاده بدون شارژ را دارد.
 
تفنگ شکارچی پهپاد+ تصاویر
 
کاربر این اسلحه پیش از شلیک می تواند براحتی پهپاد را در تیررس خود داشته باشد.
 
استام می گوید:«این اسلحه در فرکانس رادیویی بین پهپاد و فرد هدایت کننده (پهپاد) اختلال ایجاد می‌کند و بدین ترتیب به نظر می‌رسد پهپاد از کنترل خارج شده است. در این مرحله پهپاد وارد پروتکل‌های ایمنی خود می‌شود که شامل سه مرحله است. مرحله اول در جای خود به گشت زنی ادامه می‌دهد تا دوباره از سوی فرد هدایت کننده کنترل شود، پهپاد فرود می‌آید تا فرد هدایت کننده آن را تعمیر نماید و یا اینکه به پایگاه خود باز می‌گردد.»
 
این اسلحه می‌تواند دستگاه کنترل از راه  دور پهپاد و سیگنال جی‌پی‌اس که پهپاد می‌فرستد را از کار بیاندازد. سازندگان بر این مسئله که این اسلحه آسیبی به پهپاد نمی‌رساند تاکید دارند.
 
 شرکت بتل یا دیگر سازندگان این اسلحه نسبت به استفاده این اسلحه بطور شخصی در آینده نزدیک خوشبین نیستند. استام می‌گوید با توجه  به قوانین امریکا، هدف قرار دادن پهپادها غیرقانونی است و باید این را پذیرفت که شانس فروش این اسلحه در بازار بسیار کم است.  


تاريخ : شنبه 25 مهر 1394 ا 21:40 نويسنده : عرفان ا
 

آمریکا درباره زرادخانه های موشکی ایران و اقدامات این کشور در سوریه نگران است.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 25 مهر 1394 ا 21:36 نويسنده : عرفان ا
 

یکی از مقامات بلندپایه امارات متحده عربی اعلام کرد این کشور نیز خواستار دریافت حق غنی سازی اورانیوم مشابه ایران است.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 25 مهر 1394 ا 21:34 نويسنده : عرفان ا

 

 حلول ماه محرم ، ماه پژمرده شدن گلستان فاطمه تسليت باد .

بازمحرم رسيد،ماه عزاي حسين/سينه‌ ما ميشودكرب وبلاي حسين                 

 كاش كه تركم شود غفلت و جرم و گناه/ تا كه بگيرم صفا، من ز صفاي حسين

آداب ماه محرم

1- سزاواره كه حال دوستان آل محمد (ص) در دهه اول محرم تغيير کرده و در دل و سيماى خود، آثار اندوه و درد اين مصيبتهاى بزرگ رو نشان بدهند.

2- بهتره كه مقدارى از لذائذ زندگى رو كه از خوردن و نوشيدن و حتى خوابيدن و گفتن بدست میاد، ترك کرده و مثل كسى باشیم كه پدر يا فرزندمونو از دست داده ایم .

3- خوبه كه روز تاسوعا و عاشورا، ديدار با برادران دينى رو ترك كرده و آن روز رو روز گريه و اندوه خود قراربدیم.

4- مستحبه كه در دهه اول محرم ، هر روز امام حسين (ع) رو با زيارت عاشورا زيارت کنیم.

5- سزاواره كه اگه میتونیم مراسم عزادارى امام حسین (ع) رو در منزلمون با نيت پاک بر پاکرده و اگه نمى تونیم، در مساجد يا منازل دوستانش به برپايى اين مراسم كمك كنیم.



تاريخ : پنج شنبه 23 مهر 1394 ا 15:1 نويسنده : عرفان ا
 

the-arrival-of-muharram-the-month-of-mourning

امام خمینی (ره) فرموده اند: ماه محرم برای مذهب تشیع ،ماهی است که پیروزی در متن فداکاری و خون به د ست آمده است.

مقام معظم رهبری نیز می فرمایند: ماجرای حسین بن علی (ع)، حقیقتا مولد حرکت قرون اسلامی در جهت تفکرات صحیح اسلامی بوده است.

ملتی که محرم دارد،مجاهدت و شهادت دارد و ملتی که مجهز به ابزار مجاهدت و متکی به خداست ،هرگز مغلوب نخواهد شد.

انجمن آثارومفاخر فرهنگی حلول ماه خون و حماسه را به راهیان راه عشق و حقیقت تسلیت می گوید.



تاريخ : پنج شنبه 23 مهر 1394 ا 15:0 نويسنده : عرفان ا
افسران - به انقلابیون بپیوندید...

در زیرزمین ایران، خبرهای مهمی است! به گستردگی جغرافیای ایران، شهرهایی در زیر زمین ساخته شده که ساکنان اصلی آنها موشک‌ هستند! موشک‌هایی که البته آرام نمی‌گیرند! روی لانچر سوارند و آماده شلیک! مقصد هر کجا باشد! تا چند هزار کیلومتر آن‌سو‌تر از مکان شلیک! البته در خبرهای غیررسمی، برد این موشک‌ها 5 رقمی هم شده است!



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 23 مهر 1394 ا 14:55 نويسنده : عرفان ا
 

در تهران یکی میگفت:
خوش به حال مسافرکش های میدان آزادی...!

که آزادانه فریاد میزنند:
آزادی! آزادی! آزادی!

و عابران خسته می پرسند:
-آزادی چند؟

من عابری را دیدم که از راننده سؤال کرد:
- آزادی کجاست؟!

و راننده با لحنی معنادار گفت:
-رد کردی؛ " آزادی قبل از انقلاب بود! "

و من به او گفتم:
آری؛
از "غرب" که به میدان آزادی نگاه کنی٬
آزادی قبل از انقلاب است!

ولی از "میدان امام حسین(ع)" که به آزادی نگاه کنی٬ می بینی که آزادی٬ درست "بعد از انقلاب" قرار دارد...


پس بنگر که در کدامین سو ایستاده ای؛

طرف امام حسین(علیه السلام)

یا طرف غرب...؟


↙️↙️عاشقان ابا عبدالله↙️↙️



تاريخ : پنج شنبه 23 مهر 1394 ا 14:53 نويسنده : عرفان ا
 

پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد مطهر رضوی افراشته شد + عکس

ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین را تسلیت عرض می نمایم.

 



تاريخ : پنج شنبه 23 مهر 1394 ا 14:47 نويسنده : عرفان ا

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار دهقان در مراسم افتتاح خط تولید اژدر پیشرفته والفجر در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت : یكی از اولویت‌های اصلی وزارت دفاع تجهیز نیروهای دریایی ارتش و سپاه به تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته و قدرتمند است تا آنان بتوانند به تعبیر و تأكید فرمانده معظم كل قوا بعنوان دستان بلند جمهوری اسلامی ایران ضمن دفاع از حریم دریایی كشور ، تهدید هر خصم متجاوزی را با قاطعیت درهم كوبند.
افتتاح خط تولید انبوه اژدر پیشرفته والفجر با حضور وزیر دفاع +تصاویر



تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394 ا 20:26 نويسنده : عرفان ا
 

افسران - .ً......



تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394 ا 20:25 نويسنده : عرفان ا
 
افسران - موشک دوربرد بالستیک عماد برای نابوی شیطان خبیث


تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394 ا 20:24 نويسنده : عرفان ا

 



تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394 ا 20:23 نويسنده : عرفان ا

 

امام خامنه ای

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، غرب همواره تلاش می‌کرد تا سدی درمقابل پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشد. به همین منظور با سناریوسازی های مختلف از جمله ماجرای میکونوس، تهدید نظامی در مسئله هسته ای، تلاش برای ایجاد محدودیت در توان موشکی و ... را داشتند.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 19 مهر 1394 ا 18:51 نويسنده : عرفان ا
روسها می گویند تنها در ۲۴ ساعت توانسته اند ۲۹ مقر و محل تجمع امکانات داعش را در مناطق مختلف سوریه هدف قرار داده و نابود کنند. وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر افزود نیروی هوایی ما در ۲۴ ساعت گذشته توانست علاوه بر نابودی ۲۹ مقر داعش، ۲۳ محل استقرار ادوات جنگی و چندین مقر فرماندهی دولت اسلامی عراق و شام را هدف قرار دهد.

2715577 10/09/2015 A Su-34 fullback bomber performs air strikes in the provinces of Raqqah and Aleppo (screen shots from a video posted by the Russian Defense Ministry on its YouTube channel)./Министерство обороны РФ

 شریان نیوز: به گزارش راشاتودی؛ وزارت دفاع روسیه گفته حملات هوایی جنگنده های روسی توانسته به طرز قابل توجهی از قابلیت های نظامی و تهاجی داعش بکاهد. روسها در چند ساعت گذشته با مجموع ۶۴ سورتی پرواز ۵۵ هدف از امکانات داعش را نابود کرده اند.
کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت حملات هوایی توانسته با نابودی مکان های دپوی سلاح و مهمات، امکان جابجایی سریع را از داعش بگیرد؛ همچنین گزارش های میدانی و اطلاعاتی نشان می دهد که تروریست ها در اثر این حملات به شدت از نظر سوخت و امکانات در مضیقه به سر می برند؛ به همین علت بسیاری از آنان مجبور به ترک محل نبرد خود و حرکت به سوی شمال و شمال شرق سوریه شده اند.



تاريخ : یک شنبه 19 مهر 1394 ا 18:42 نويسنده : عرفان ا

 

افسران - شهادت هنر مردان خداست
شهادت  لیاقت و هنری  است که سالکان  الی ا... در مصاف  با زر , زور  وتزویر کسب می کنند این انسان ها با رشادت و نثار جان خویش   خط درگیری با دشمنان ملت ایران و اسلام را فرسنگ ها از کشور دور کردند و این شهادت ها  ما را در راه خود مصمم تر و پایدار تر می کند

 



تاريخ : یک شنبه 19 مهر 1394 ا 18:38 نويسنده : عرفان ا
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی استار، روسیه در حال آزمایش یک سلاح جدید است که می تواند با استفاده از یک اشعه قدرتمند، تروریستهای داعش را نابینا کند. گزارشها حاکی از آن است که وسایل نقلیه نظامی روسیه به زودی به این سلاح مجهز می شوند. این وسیله با انتشار نوری پرقدرت می تواند حسگرهای بینایی را در انسان تخریب کند.
 
این دستگاه هفته گذشته در نمایشگاه نظامی روسیه رونمایی شد و نیروی دریایی این کشور، آزمایش روی نمونه های اولیه آن را اواخر این ماه آغاز می کند.
 
این سلاح می تواند در مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه مفید باشد. مسکو حملات هوایی خود را علیه عناصر داعش در سوریه از 10 روز پیش آغاز کرده است. گفته می شود حملات اخیر روسیه در سوریه بسیاری از تروریستهای داعش را فراری داده است.
 
سلاح وحشتناک روسیه برای نابینا کردن عناصر داعش + تصاویرسلاح وحشتناک روسیه برای نابینا کردن عناصر داعش + تصاویر


برچسب‌ها: ستارگان ایران کهن , داعش , گروه تروریستی داعش , نابینا , روسیه



تاريخ : یک شنبه 19 مهر 1394 ا 18:37 نويسنده : عرفان ا
 

پیامبر(ص) فرمود: یا امّ سلمه بگیر این خاک را و بگذار در شیشه اى، هر وقت که دیدى رنگ خاک به خون گرائید، آنوقت بدان که فرزندم حسین علیه السلام به شهادت رسیده است.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 19 مهر 1394 ا 18:35 نويسنده : عرفان ا

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یک مسؤول بلندپایه سعودی فاش کرد که عربستان قصد دارد سلاح هایی پیشرفته مانند سلاح های ضد تانک در اختیار عناصر گروه موسوم به "ارتش آزاد" قرار دهد، تا این گروه بتواند با دولت سوریه و هم پیمانانِ روس و ایرانی و لبنانی او بجنگد.
 
 این مسئول بلندپایه سعودی که خواست نامش فاش نشود، برای توجیه کمک تسلیحاتی به تروریستها در سوریه در مصاحبه با  شبکه "بی.بی.سی" مدعی شد: "این سلاح ها را به داعش یا جبهه النصره که تشکیلاتی تروریستی به شمار می روند نخواهیم داد، بلکه این سلاح ها را به سه گروه انقلابی خواهیم داد که عبارتند از ارتش فتح، ارتش آزاد، و جبهه جنوبی."
 
وی قطر و ترکیه را دو پشتیبان اصلی از گروه های "سنی" خواند و از این که روسیه، همه دشمنان اسد از جمله مخالفانی که به وسیله آمریکا آموزش داده می‌شوند تروریست می خوانَد، ابراز ناخرسندی کرد.


ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 19 مهر 1394 ا 18:32 نويسنده : عرفان ا
 

افسران - آیا تاریخ را اینگونه می



تاريخ : یک شنبه 19 مهر 1394 ا 18:31 نويسنده : عرفان ا

شصت و چهار سال پیش یکی از بزرگ‌ترین نسل‌کشی‌ها، کشتار زندانیان مخالف آمریکا در کره جنوبی بود. دولت دست نشانده آمریکا هر کسی که بر ضد امریکا سخنی می گفت یا انتقادی می نمود را دستگیر و به زندان می انداخت.آن‌ها ۱۰۰ هزار زندانی مخالف سیاستهای آمریکا بودند که توسط دولت دست‌نشانده ایالات‌متحده در کره جنوبی تیرباران و در گورهای دسته جمعی به خاک سپرده شدند. آمار این ۱۰۰ هزار نفر درحالی از سوی کمیسیون حقیقت و آشتی کره مورد تأیید قرارگرفت که سایر منابع تعداد قربانیان را ۲۰۰ هزار نفر اعلام می‌کنند.آسمان هنوز تاریک است، ۲۷ ژوئن ۱۹۵۰، بسیاری از قربانیان شهروندان عادی بودند که از سوی نیروهای امنیتی آمریکایی کره ای، متهم به ارتباط با کمونیست‌ها و عضویت در حزب کارگران کره و لیگ بودو شده بودند. آن‌ها را پیش از مرگ به روی زمین می‌خواباندند و سپس به آن‌ها شلیک می‌کردند.ایسونگمن رئیس‌جمهور دست نشانده آمریکایی کره جنوبی دستور مستقیم این کشتار را بدون هیچ‌گونه محاکمه‌ای صادر کرده بود، او پس سال‌ها اقامت در امریکا و به دنبال بمباران اتمی ژاپن، توسط آمریکا به این کشور منتقل و مدتی بعد قدرت را در کره جنوبی به دست گرفت.حکومت کره جنوبی به مدت چهار دهه این کشتار را پنهان و نزدیکان قربانیان را برای جلوگیری از افشاگری سرکوب می‌نمود. در سال ۱۹۹۰ سرانجام کره جنوبی این کشتار را پذیرفت و اجازه کاوش گورهای دسته‌جمعی را صادر کرد، غم انگیزتر این است که در دسامبر ۲۰۰۸ در میان کاوش‌های جدید بخشی از گورهای دسته‌جمعی، اجساد چند کودک را پیدا کردند.در حین کشتار سربازان ارتش آمریکا حضور داشتند و تصاویر موجود با دوربین سرگرد ابوت، نیروی تحت خدمت ارتش امریکا ثبت شده‌اند. آمریکا و دولتهای دست نشانده کره جنوبی هرگز عذرخواهی نکردند.


تاريخ : سه شنبه 14 مهر 1394 ا 20:53 نويسنده : عرفان ا


آیا می دانستید که در دهه 1980 میلادی در کنکره آمریکا طرحی مطرح شد مبنی بر اینکه زنانی که در کلوپها و بارها و مراکز فساد مشغول به خود فروشی هستند ، باید یک وجه تمایزی با بقیه زنان اجتماع داشته باشند که در این زمان بفکر طراحی لباسی جذاب ودر عین حال منحرف کننده افتادند که این دسته از زنان را از جامعه متمایز کنند.
" ساپورت " محصول این تفکر غربی بود که امروزه برای کشورهای جهان سوم تبدیل به فرهنگ و مد شده است. کاش استفاده کنندگان این لباس سخیف می دانستند که در چه دامی افتادند و چطور مورد تمسخر سران کشورهای غربی قرار گرفتند...
امام حسین فرمودند:
لباس تنگ نپوشید که لباس یهودیان است

لطفا منتشر کنید شاید واقعا عده ای ندانند که چه می کنند.



تاريخ : سه شنبه 14 مهر 1394 ا 20:52 نويسنده : عرفان ا
 
 

 

ایران و 
عربستان حضور نظامی ایران در نزدیکی عربستان/ تنش‌ها از کنترل خارج خواهد شد

پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به کارشکنی‌های دولت سعودی پس از فاجعه منا گفت: عربستان با بی‌شرمی از همکاری با جمهوری اسلامی پس از فاجعه منا خودداری می کرد اما پس از سخنان رهبر معظم انقلاب مجبور به همکاری با ایران شد حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم تشییع شهدای فاجعه منا در تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی در خصوص نقش دولت سعودی در پیش آمدن فاجعه منا گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در نوشهر تاکید کردند کمیته حقیقت‌یاب باید تشکیل شود و ابعاد مختلف این حادثه را پیگیری کند. وی ادامه داد: متاسفانه در این حادثه، پلیس و نیروهای نظامی باتجربه عربستان در یمن مشغول کشتن مردم بودند و مأمورینی که در مسیر منا به عنوان انتظامات حضور داشتند یک عده از جوانان بی‌تجربه دولت عربستان بودند که هیچ آموزش لازمی را برای مدیریت بحران نداشتند و در نتیجه این فاجعه به بار آمد.آل‌هاشم با اشاره به کارشکنی‌های عربستان پس از فاجعه منا تصریح کرد: متاسفانه دولت عربستان پس از این واقعه در کمال بی‌شرمی با جمهوری اسلامی ایران همکاری نمی‌کرد و حتی حاضر به تحویل اجساد قربانیان نبود اما پس از فرمایشات با صلابت رهبر معظم انقلاب مجبور به همکاری شدند.



تاريخ : سه شنبه 14 مهر 1394 ا 20:51 نويسنده : عرفان ا

 

تهدیدات علیه ایران درحال تحول اساسی است/ مراکز خطرناکی در تهران وجود دارد که باید جابجا شوند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری میزان، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل در اساسنامه جدید، طراز وزارت خانه را در حوزه کشوری و طراز نیرو در حوزه لشکری را دارد.وی افزود: رییس سازمان نیز طبق اساسنامه، با پیشنهاد ریاست ستاد کل نیروهای مسلح و تایید مقام معظم رهبری منصوب می شود.جلالی همچنین از احصای 8 رویکرد جدید سازمان پدافند غیرعامل برای مقابله با 8 تهدید موثر علیه کشور خبر داد و گفت: این پدافندها در حوزه‌های سایبری، زیستی، پرتوی، شیمیایی، کالبدی، اقتصادی، مردم محور و دفاع آمادگی و عمومی خواهد بود.وی با بیان اینکه در 31 شهر بزرگ کار توجه به پدافند برای مقابله با حوادث را آغاز کردیم، اظهار داشت: اماکنی مانند عسلویه که سرمایه کشور محسوب می‌شوند، به دلیل عدم توجه به پدافند غیر عامل در کنار توسعه، آسیب پذیری های کشور را افزایش می دهند.رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: مراکز بسیار زیاد خطرناکی در تهران وجود دارد که باید جابجا شوند.سردار جلالی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه پس از برجام، مجموعه ای از تهدیدات و رویکرد جدید دشمن، کشور را در بر می‌گیرد، افزود: باید تهدیدشناسی جدیدی در حوزه برجام داشته باشیم چراکه چهره تهدیدات پس از برجام تغییر خواهد کرد.



تاريخ : سه شنبه 14 مهر 1394 ا 20:49 نويسنده : عرفان ا
 
 

 

چطور از کیسه های برنج در خانه مان نگهداری کنیم؟

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- محمد معمار- برنج عضو ثابت سفره خانواده ایرانی است و سفره ایرانی بدون برنج انگار یک پایش می‌لنگد.

مصرف برنج در خانواده‌های ایرانی بسیار زیاد است و به همین دلیل خانواده‌ها تمایل دارند مصرف سالانه خود را یکجا خریداری کنند تا از لحاظ اقتصادی به صرفه باشد. این روزها هم فصل خرید برنج تازه است. اما نگهداری از برنج کار سخت و مشکلی است و همین، خریداران عمده را به دردسر می‌اندازد. اگر برنج تازه باشد مشکلات دو چندان هم خواهد شد. این صفحه به کمک محسن رزاقی که یکی از برنج فروشان باسابقه است تمامی اطلاعات لازم برای نگهداری از برنج را به شما می‌دهد تا از خطر آفت، آنها را حفظ کنید.

شرایط نگهداری برنج

برای نگهداری برنج شرایط خاصی وجود دارد. جایی که برنج را در آن انبار می‌کنید باید خشک و خنک باشد. رطوبت و گرما باعث می‌شود برنج طول عمر کمتری داشته باشد و آفت زده شود. رطوبت و گرما بهترین عوامل برای رشد و تکثیر آفت‌های برنج هستند.

برنج را باید دور از آفتاب مستقیم نگهداری کنید؛ چرا که آفتاب مستقیم علاوه بر اینکه باعث می‌شود برنج آفت زده شود موجب خرد شدن برنج نیز می‌شود. سعی کنید برنج را در ارتفاع ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متری زمین قرار دهید. برای این‌کار می‌توانید از قفسه‌بندی‌های فلزی مشبک هم استفاده کنید. به‌این ترتیب این محصول از دسترس جوندگانی مثل موش و همچنین از آفت‌ معروف برنج که یک حشره است در امان می‌ماند. کیسه‌های برنج را به دیوار تکیه ندهید و با فاصله حدودا ۵سانتی‌متری از دیوار نگهداری کنید تا هوا بین کیسه‌های برنج جریان پیدا کند. درصورت امکان بین کیسه‌های برنج هم فاصله ایجاد کنید تا هوا جریان داشته باشد و رطوبت کیسه‌های برنج را خشک کند. برنج‌های خود را در کیسه‌های نخی نگهداری کنید. به تازگی برنج‌های مختلفی خصوصا برنج‌های هندی در کیسه‌های پلاستیکی در بازار عرضه می‌شود. کیسه‌ نخی قسمتی از رطوبت موجود در برنج را می‌گیرد و طول عمر برنج را افزایش می‌دهد، اما کیسه‌ پلاستیکی رطوبت برنج را درون خود نگه می‌دارد و موجب آفت زدگی می‌شود.

بهتر است برنج‌های خود را در سطل‌های پلاستیکی نگهداری نکنید، چون خیلی زود به آفت دچار خواهند شد. البته این قانون درخصوص مصرف‌های کم داخل آشپزخانه صدق نمی‌کند. برای آشپزخانه، بهتراست برنج را در ظروف پلاستیکی دهان گشاد نگهداری کنیم. درضمن بهترین میزان برای کیسه‌های برنج ۱۰کیلوگرم است. این محصول را در کیسه‌های بیشتر از ۱۰کیلوگرم نگهداری نکنید. شاید جای کمتری بگیرد، اما کیسه قادر نخواهد بود تمام رطوبت موجود در برنج را بگیرد، به همین دلیل برنج دچار آفت زدگی می‌شود.

برای نگهداری از برنج می‌توانید از روش‌های سنتی هم استفاده کنید؛ برای مثال لابه لای برنج نمک یا حبه‌های سیر بریزید. البته شاید تأثیر زیادی در از بین بردن آفت‌ها نداشته باشد، اما تأثیر چشمگیری در جلوگیری از تکثیر آنها دارد. یادتان باشد که برنج بسیار جاذب بو است، پس باید در مکانی سرد و خشک و دور از پیاز و سیر یا چیزهای بودار دیگر نگهداری شود.

نگهداری از برنج تازه

اصولا کسانی که قصد خرید عمده برنج را دارند مایل هستند برنج تازه خریداری کنند. با توجه به فرارسیدن فصل عرضه برنج تازه، خرید و فروش این محصول در بازار این روزها رونق می‌گیرد اما‌‌ همانطور که گفتیم نگهداری از برنج تازه به‌دلیل رطوبت موجود در آن بسیار سخت‌تر است. خیلی‌ها معتقدند برای از بین بردن رطوبت موجود در آن، باید برنج تازه را در آفتاب مستقیم پهن کرد تا خشک شود، اما‌‌ همانطور که اشاره شد این کار باعث می‌شود برنج شما خرد شود و کیفیت خود را از دست بدهد. اگر باز هم تمایل دارید که این کار را انجام دهید برنج را در آفتاب غیرمستقیم و در سایه پهن کنید تا هوا بخورد و رطوبت آن از بین برود. درست است که برنج تازه به توجه بیشتری نیاز دارد، اما اگر نکاتی که برای نگهداری برنج ذکر کردیم با دقت انجام دهید به مشکل برنخواهید خورد. البته در لابه‌لای برنج تازه بهتر است قرص برنج بگذارید. این قرص، برنج تازه را که در مقابل آفت‌ها بسیار آسیب‌پذیر است از هر خطری حفظ می‌کند. یادتان باشد که این قرص بسیار خطرناک است و شرایط استفاده از آن را در بخش قرص‌های برنج به شما خواهیم گفت.

مراقب قرص برنج باشید

قرص برنج ترکیب بسیار خطرناکی است و هنگام استفاده از آن باید حواستان را خوب جمع کنید. به‌طور عمده از فسفید آمینیوم تشکیل شده است و در آن ترکیب‌های دیگری مثل روی و کلسیم دیده می‌شود. یک قرص برنج می‌تواند در مدت کوتاهی هزاران شپشک را از بین ببرد و همچنین می‌تواند از برنج در مقابل آفت‌ها مراقبت کند. اما مشکل اینجاست که اگر اشتبا‌ها این قرص مصرف شود ظرف مدت 3 تا 4 ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار مشکل می‌کند و فرد مرگ دردناکی را تجربه خواهد کرد. ما به شما توصیه می‌کنیم تا آنجایی که مقدور است از قرص برنج استفاده نکنید، اما اگر برنج تازه خریداری کرده‌اید و مجبور به استفاده از این قرص هستید آن را داخل یک قوطی کبریت بگذارید و در قوطی را با چسب محکم ببندید. سپس با سوزن روی قوطی سوراخ‌هایی را ایجاد کنید و در آخر قوطی را میان برنج قرار دهید تا هم برنج از خطرات آفت در امان بماند و هم قرص برنج با برنج ترکیب نشود. هرگونه مصرف و حتی استشمام بوی این قرص مسموم‌کننده است و باعث مرگ می‌شود. پس حسابی حواستان را هنگام استفاده از این قرص جمع کنید.

آفت برنج چیست؟

شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که آفت برنج چیست؟ چه شکلی است؟ و چگونه می‌شود آن را از بین برد؟ در اثر رطوبت و گرما، تخم آفت‌هایی در برنج رشد و تکثیر می‌یابند. به آفت‌های برنج شپشک می‌گویند. البته در قدیم این آفت به جوجو هم معروف بوده است. این حشره سر خرطومی از مورچه کوچک‌تر و رنگ آن قهوه‌ای است. شپشک، طول عمری نزدیک به ۴‌ماه دارد و هنگام تخم‌ریزی قادر است ۴۰۰ تا ۵۰۰ تخم بگذارد. اگر 2یا 3تا از این حشره وارد برنج شوند پس از 2یا 3هفته، تمام برنج را فرامی‌گیرند. اگر برنج شما به این آفت دچار شد بهترین روش، استفاده از قرص برنج است. این قرص به راحتی تمامی آفت‌ها را از بین می‌برد. باز هم هشدار می‌دهیم که این قرص بسیار خطرناک است. البته می‌توانید باز هم به روش سنتی عمل کنید، چه شکلی؟ برنج را در جایی که نور مستقیم به آن نخورد پهن کنید تا هوا بخورد. شپشک‌های زنده خود از برنج خارج می‌شوند و اگر باد بوزد شپشک‌های مرده نیز از برنج خارج خواهند شد. این حشرات بسیار سبک هستند و به راحتی می‌توان آنها را از برنج خارج کرد. شما می‌توانید برای خارج کردن شپشک‌های مرده برنج، از باد پنکه هم استفاده کنید



تاريخ : دو شنبه 13 مهر 1394 ا 22:49 نويسنده : عرفان ا
 

تحلیل کوتاه رسانه‌های جریان اصلی این کشور نشان می‌دهد که یکی از تاکتیک‌های آنها در نخستین روزهای وقوع حادثه، «عادی‌نمایی» بود، نه تنها رسانه‌های عربستان که حتی سایر رسانه‌های عرب زبان همسو در منطقه، برای آرام جلوه دادن بحران، تلاش کردند تابه تخفیف رویداد بپردازند. 

یکی از مهم‌ترین کارکردهای رسانه‌های جمعی است. برای انجام این امر، رسانه‌ها پایبند به‌کارگیری استراتژی‌هایی هستند که در بیشتر کشورها همسو با سیاست‌های کلان نظام حاکم است. رسانه‌های عربستان بعداز فاجعه منا و جان باختن حدود 5000 نفر، به تاکتیک‌های ویژه‌ای برای مدیریت بحران خبری این فاجعه روی آوردند که ملهم از سیاست‌های آل‌سعود بود.ی
به دنبال همین سیاست، برخی رسانه‌ها در دو روز اول، یعنی روزهای جمعه و شنبه حتی تاکتیک«بایکوت خبری»را انتخاب و خبر فاجعه منا را از عناوین اصلی خود حذف کردند. 

بر این اساس، شبکه‌های اجتماعی عرب زبان با طرح کمپین ضدایرانی، تلاش کردند تا تقصیر حادثه را گردن حجاج ایرانی بیندازند که رسانه‌های جریان اصلی عربستان نیز به تاسی از فضای مجازی، به تاکتیک«فرافکنی» پناه برند.

همچنین، «موازی‌سازی» و درج اخبار دیگری غیر از فاجعه منا در هفته نخست رویداد، از دیگر تاکتیک‌های خبری رسانه‌های این کشور بود. تهیه گزارش‌هایی از وضعیت پروژه‌های مکه و دید و بازدیدهای خاندان سلطنتی، با هدف انحراف افکار عمومی و تغییر کانون توجه مخاطبان صورت می‌گرفت.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 13 مهر 1394 ا 22:38 نويسنده : عرفان ا

حجت اسلام و المسلمین حسن کمالی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در قرآن از شرایط اصلی غذا حلال و پاک بودن آن است، همچنین به  زیتون قسم یاد شده  است و به  انجیر زمانی که خداوند قسم یاد می کند نشان دهنده این  است که این  میوه ها از خاصیت بالایی برخوردارند و برای سلامتی انسان مفید می باشند. همچنین در قرآن از میوه هایی نظیر انار و انگور هم یاد شده است.
 
وی عنوان کرد: در میوه های قرآنی شفا و رحمت الهی نهفته است انجیر از نظر هضم بسیار راحت و مناسب برای تمام سنین می باشد.
 
روغن زیتون هم خواص طبی بسیاری دارد و برای دردهای عضلانی کاربرد دارد در روایات تأکید شده است که کشمش برای تقویت حافظه بسیار موثر است  پیامبر(ص) در روایتی آدابی مخصوص را  برای خوردن غذا بیان داشتند که می فرمایند: در حال راه رفتن غذا نخورید یاد خدا باشید و بسم الله بگویید شکر خدا کنید از غذای خود رضایت داشته باشید از مستحبات است  که هنگام خوردن غذا با  وضو باشید حتماً حتی اگر یک لیوان آب می نوشید آن را  مزه مزه کنید.
 
وی افزود: در آیه 14 سوره نحل خداوند می فرماید، خدا در دریاها غذا هایی قرار داده است که گوشت تازه است از غذاهای تازه بهره ببرید و خداوند در آیه (5) سوره نحل می فرمایید چهار پایان  را برای شما قرار دادیم برای گرما و سرما غذای شما موثر است.


تاريخ : دو شنبه 13 مهر 1394 ا 22:38 نويسنده : عرفان ا
 
 به گزارش   پایگاه مردمی ارتش  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا صبح  روز چهارشنبه در مراسم دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر حضور یافتند.در این مراسم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حادثه تأسف‌بار و خونین منا، آن را به دلیل جان باختن هزاران نفر از حجاج به‌ویژه صدها نفر از حجاج ایرانی، عزا و مصیبتی واقعی برای ملت ایران خواندند و با اشاره به لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب با حضور کشورهای اسلامی و از جمله ایران، گفتند: دولت عربستان در انتقال ابدان مطهر جان باختگان به وظایف خود عمل نمی کند و جمهوری اسلامی ایران نیز تاکنون با خویشتن‌داری و ادب اسلامی، حرمت برادری را در دنیای اسلام نگه داشته است؛ اما این را بدانند که اندک بی احترامی به ده‌ها هزار نفر از حجاج ایرانی در مکه و مدینه، و عمل نکردن به وظایف برای انتقال ابدان مطهر، عکس‌العمل سخت و خشن ایران را در پی خواهد داشت. ایشان با اشاره به جان باختن مظلومانه و با زبان تشنه حجاج در حادثه منا و عزادار شدن خانواده‌هایی که مشتاقانه منتظر بازگشت عزیزان خود بودند، افزودند: هنوز تعداد دقیق جان‌باختگان ایرانی در این حادثه مشخص نیست و احتمال افزایش آمار به صدها نفر دیگر وجود دارد، و این حادثه، واقعا مصیبت بزرگی برای ملت ایران است.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 مهر 1394 ا 22:22 نويسنده : عرفان ا

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جلسه قرارگاه دریایی خاتم الانبیاء (ص) اظهار کرد: سپاه همه ظرفیت های ممکن برای واکنش سریع و خشن ایران در راستای تحقق اراده رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی، برای پاسخگو کردن آل سعود به فاجعه هولناک منا و اعاده ی حقوق زائران قربانی شده در مذبح منا را آماده کرده و در انتظار اجرای دستوریم. وی افزود: سپاه قاطعانه و مقتدرانه در صورت ضرورت برای هر اقدامی، در هر زمان و هر منطقه، برای دفاع از عزت مسلمین و حرمت آنان به ویژه مردم انقلابی ایران در مقابل حکام ظالم و جاهل آل سعود، آماده است و انتقام سخت این جنایت هولناک را از آل سعود خواهد گرفت. فرمانده کل سپاه با اشاره به جنایت ها و خباثت های رژیم آل سعود علیه امت اسلامی تصریح کرد: جهان اسلام از خیانت ها و جهالت های ابولهب گونه ی آل سعود نظیر کشتار مردم یمن، آواره سازی مردم عزیز سوریه، سرکوب مردم بحرین، کشتارهای فرقه ای در عراق و ایجاد تفرقه های قومی و تروریسم پروری در همه جا به ستوه آمده و قریباً در خشم مسلمانان ذوب خواهند شد.



تاريخ : شنبه 11 مهر 1394 ا 22:21 نويسنده : عرفان ا
یاسر احمد این شانس را داشت که در 30می 2015 وارود کعبه شود و تعدادی عکس از داخل کعبه بگیرد.

اتاق خبر 24

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

 

6.jpg

 

7.jpg


تاريخ : سه شنبه 7 مهر 1394 ا 22:17 نويسنده : عرفان ا

 

به گزارش ایندیپندنت، اگرچه شاهدان عینی و برخی منابع می‌گویند مسوول این حادثه «پلیس» و «نیروهای امدادی» هستند که برای چنین اموری آمادگی نداشتند اما برخی دیگر هستند که انگشت اتهام را به سوی رقابت‌های داخلی بر سر قدرت نشانه می‌روند. بر همین اساس، برخی معتقدند تراژدی حج آغازگر تغییر در عربستان خواهد بود. اگر این کشور با آتش‌افروزی‌های منطقه‌ای در یمن، سوریه و ... بر دامنه بحران دمیده و از بهار عربی هم جان به در برد اما دور نیست که «تراژدی منا» موسم تغییر در این کشور را رقم بزند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 7 مهر 1394 ا 22:2 نويسنده : عرفان ا
 

 آن روزها نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان دار بود، قیام بود و عروج. آن روزها ماندن بی معنا بود و مردن در بستر، ننگی بزرگ. آن روزها شهادت، شاهراهی به وسعت افق داشت. آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود. خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست کفتاران حریص و متجاوز بیفتد؛ چرا که دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی این ملّت قهرمان است. مردان این دیار در پی تجاوز کفتار صفتان ننگ و نفرین، در هفت شهر عشق، هشت بهار، آزادگی را پیمودند و حماسه آفریدند.



تاريخ : سه شنبه 7 مهر 1394 ا 22:0 نويسنده : عرفان ا
علی مهدی الجشی نقاش شیعه عربستانی نیز با ترسیم تابلوی زیبای زیر، عروج حجاج مظلوم را ترسیم کرده است.



تاريخ : یک شنبه 5 مهر 1394 ا 21:24 نويسنده : عرفان ا
 

حضرت آیت الله خامنه‌ای در درس خارج فقه: حکام عربستان بجای فرافکنی با عذرخواهی از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار، مسئولیت خود را در این حادثه سنگین بپذیرند.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 5 مهر 1394 ا 21:19 نويسنده : عرفان ا
تاريخ : یک شنبه 5 مهر 1394 ا 21:18 نويسنده : عرفان ا

 

عید قربان

عید قربان نماد است. قطب نماست برای همه کسانی که می خواهند راه حقیقت را در مسیر خود بیابند. همانطور که حاجی قربانی می دهد، هر کس هم باید به حسب خودش قربانی بدهد. قربانی هایی که خدا آنها را می پذیرد و نمی گذارد به انسان لطمه ای بخورد.



تاريخ : یک شنبه 5 مهر 1394 ا 21:17 نويسنده : عرفان ا

 

علوی وزیر اطلاعات

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، با اشاره به حادثه روز پنجشنبه منا که در هنگام رمی جمرات رخ داد و به کشته شدن بیش از 1000 زائر بیت‌الله‌الحرام منجر شد، گفت: رخ دادن چنین حادثه بی‌سابقه‌ای در تاریخ حج نمی‌تواند سهوی و بدون هیچ اشتباه و تخلفی از سوی مسئولان سعودی باشد. وی افزود: وجود چند حادثه طی کمتر از 20 روز در ایام حج از لحاظ امنیتی و حتی سیاسی قابل بررسی و تحقیق است و نباید به‌راحتی از آن عبور کرد. وزیر اطلاعات با بیان اینکه اعلام 3روز عزای عمومی از سوی رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر مسئولیت‌پذیری دولت سعودی یک نوع هشدار برای عربستان و همه دولت‌های اسلامی است، ابراز کرد: امیدواریم سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای اسلامی هرچه زودتر در راستای چاره‌اندیشی برای حفظ امنیت حرم الهی و ملزم کردن دولت سعودی به رفع نواقص و بی‌تدبیری‌ها وارد عمل شوند. حجت‌الاسلام علوی در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های اخیر رهبر معظم انقلاب درباره تغییرات نظام حاکمیتی سعودی و تذکرهای ایشان به دست‌اندرکاران بی‌تجربه و جوان عربستان یک پیش‌بینی عالمانه بود که بلاتکلیفی آنان در یمن و سوء‌مدیریت‌شان در برگزاری حج از جمله مصادیق این پیش‌بینی‌ها است.



تاريخ : یک شنبه 5 مهر 1394 ا 21:15 نويسنده : عرفان ا
 



تاريخ : جمعه 3 مهر 1394 ا 12:25 نويسنده : عرفان ا
 
خبرگزاری میزان - معاون ستاد کل نیروهای مسلح از دستور این ستاد به نیروهای هوایی برای انتقال شهدا و مصدومین حادثه امروز مکه خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سردار مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح از دستور این ستاد به نیروهای هوایی ارتش و سپاه برای نقش‌آفرینی در انتقال شهدا و مصدومین حادثه امروز مکه به کشور خبر داد.

بنا بر این دستور، این نیروها موظفند تا در همه زمینه‌ها برای کمک‌رسانی مشارکت کرده و توان خود را برای اجرایی کردن این مأموریت به کار بگیرند.

امروز بر اثر حادثه‌ای که در سرزمین منا رخ داد، حدود 1300نفر از زائران خانه خدا کشته و تعداد زیادی نیز مجروح شدند که در این میان 130زائر ایرانی در جمع کشته‌شدگان هستند.



تاريخ : جمعه 3 مهر 1394 ا 12:11 نويسنده : عرفان ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.