فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش:
خبرگزاری میزان- در پی ادعای نیروی دریایی آمریکا مبنی بر تابش لیزر به بالگرد آمریکایی، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این خبر را تکذیب کرد.
 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، امیر دریادار دوم حسین آزاد فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: اخیراً نیروی دریایی آمریکا ادعا نموده که در هنگام عبور ناوهای ناوگان پنجم این کشور از تنگه هرمز نیروی دریایی ایران اقدام به تابش نور لیزر به یک فروند بالگرد ناوگان مذکور کرده که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران این موضوع را از اصل تکذیب می کند.

بر اساس ادعای نیروی دریایی آمریکا، این حادثه زمانی که ناو بالگرد بر آمریکایی «باتان» (LHD5) به همراه ناوشکن «کول» (DDG 67) و ناو مهمات بر «واشنگتن چمبرز» (T-AKE 11) در حال عبور از تنگه هرمز بودند، رخ داده است.

بیل ارین، یکی از سخنگویان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در این باره گفته است: شناور ایرانی ضمن حرکت به موازات ترکیب ناوگروه آمریکایی، نورافکن خود را به سمت ناو بالگرد بر «باتان» و ناوشکن «کول» روشن و اقدام به بررسی ناوهای یاد شده از سینه تا پاشنه کرده است. کمی پس از آن، شناور ایرانی به سمت یک فروند بالگرد آمریکایی CH-53E که در حال اسکورت سه ناو مذکور بود، نور لیزر تابانده است که فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران این خبر را تکذیب می کند.

 



تاريخ : شنبه 24 تير 1396 ا 23:10 نويسنده : عرفان ا

 

رئیس منطقه کردستان عراق در تازه‌ترین اظهارات فرقه گرایانه و بی‌مسئولانه خود، شیعیان عراق را به انجام اقدامات علیه منطقه کردستان عراق متهم کرد.

 

خبرگزاری فارس: بارزانی: اگر استقلال کردستان محقق نشود، وقوع جنگ‌های خونین بعید نیست

به گزارش نامه نیوز رئیس منطقه کردستان عراق، دولت این کشور را به اتخاذ اقدامات سیاسی و اقتصادی علیه منطقه کردستان متهم کرد.

شبکه المیادین گزارش داد، مسعود بارزانی امروز شنبه طی سخنرانی خود، گفت: تازمانی که کردها مستقل نشود، وقوع جنگ‌های خونین را بعید نمی‌دانم.

وی که برای جلب نظر مقامات اروپایی در ارتباط با موضوع برگزاری همه پرسی جدایی کردستان از عراق به اروپا سفر کرده، در اظهاراتی تفرقه افکنانه مدعی شد که «متأسفانه شیعیان علیه کردستان ایستاده و سهم منطقه کردستان را از بودجه کلی قطع کرده‌اند».

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: شیعیانی که دولت عراق را رهبری می‌کنند، اقدامات سیاسی و اقتصادی علیه منطقه کردستان اتخاذ کرده‌اند.

 
منبع: فارس


تاريخ : شنبه 24 تير 1396 ا 23:3 نويسنده : عرفان ا

 

آزمایش موشکی کره شمالی بزرگترین چالش برای آمریکا و رئیس جمهور این کشور است.
 
به گزارش روز پلاس روزنامه رای الیوم، تجربه موشکی کره شمالی با بُرد 800 کلیومتر که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارد، بزرگترین چالش برای آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به شمار می آید.
 
این آزمایش در حالی انجام شد که ترامپ در اظهاراتی تهدید آمیز در ابتدای سال جاری میلادی قول داده بود تولید چنین موشک هایی را متوقف کند و سپس رزمناوهای خود را راهی سواحل شبه جزیره کره کرد اما این عرض اندام های تو خالی به هیچ وجه موجب ترس رهبر کره شمالی نشد.
 
انتخاب دقیق تاریخ آزمایش موشکی
نکته قابل توجه اینکه این آزمایش موشکی کره شمالی روز چهارم ژوئیه جاری مصادف با سالگرد استقلال آمریکا صورت گرفت که نشان می دهد این تاریخ با دقت فراوان انتخاب شد تا دولت آمریکا را تحریک کرده و جشن هایی که به این مناسبت برگزار می شود، خراب کند.
 
بی اعتنایی رهبر کره شمالی به تهدیدات ترامپ
ترامپ پس از شنیدن خبر آزمایش موشکی کره شمالی تهدید کرد به شدت واکنش نشان خوهد داد اما رهبر کره شمالی به این تهدیدها اهمیتی نداده و گفت می تواند کره جنوبی و پایگاه‌های آمریکا در آن و نیز در ژاپن را نابود کند و از این فراتر پایگاه آمریکا در جزیره گوام در اقیانوس آرام را نیز هدف این تهدیدها قرار دهد.
 
گزینه های محدود ترامپ در برابر کره شمالی
به هر حال تهدیدهای ترامپ توخالی است زیرا گزینه های او بسیار محدود بوده و راهی جز نشستن بر سر میز مذاکره با رهبر کره شمالی ندارد و جالب این که در یکی از اظهارات خود گفته بود وی برای رهبر کره شمالی احترام قائل است و می توان در میهمانی در کاخ سفید همه مشکلات بین دو کشور را حل کرد.
 
پاسخ منفی کره شمالی به ترامپ
در این که رهبر کره شمالی این پیشنهاد ترامپ را بپذیرد، تردید وجود دارد زیرا وی به آمریکایی ها اعتماد ندارد و نمی تواند موشک های بالستیک که قوی ترین سلاح بازدارنده کشورش در رویارویی با تهدیدات موجود به شمار می آید، صرف نظر کند.
 
بُرد موشک های کره شمالی می تواند به مرزهای شرقی آمریکا نیز برسد و در آستانه رسیدن به نیویورک و لس آنجلس است و بی تردید بُرد آن به این شهرها و سایر مناطق آمریکا خواهد رسید و این نکته ای است که می توان با در نظر گرفتن توسعه و پیشرفت سریع تکنولوژی در کره شمالی متوجه آن شد و شاید فقط چند ماه دیگر وقت لازم باشد.
 
کره شمالی نه فقط پرداخت غرامت و جریمه به آمریکا را رد کرد بلکه به منبع تهدید علیه آن و متحدانش در منطقه جنوب شرق تبدیل شده است.
 
العالم


تاريخ : یک شنبه 18 تير 1396 ا 1:5 نويسنده : عرفان ا

 

لنج

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به توقیف یک فروند لنج صیادی عربستان سعودی در آبهای ایران گفت: چهار نفر صیاد این لنج تحویل مراجع انتظامی و قضایی شده‌اند.

به گزارش مشرق، مجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اعلام توقیف یک فروند لنج عربستان سعودی در آبهای کشورمان اظهار کرد: روز گذشته یک فروند لنج عربستان سعودی وارد آبهای کشورمان در جزیره فارسی شد که این لنج و صیادان آن توسط عوامل انتظامی توقیف شدند.

وی ادامه داد: صیادان توقیف شده در این لنج عربستانی از اتباع هندی هستند که برای عربستان مشغول به کار بوده‌اند؛ این افراد در حال حاضر برای تشکیل پرونده تحویل مراجع انتظامی و قضایی شده‌اند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور  چنین وقایعی را طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: البته ورود شناورهای صیادی به آبهای سرزمینی کشورها در حوزه خلیج فارس یا دریای عمان طبیعی است و از سالهای پیش این موضوع وجود داشته و تازگی ندارد؛ گاهی چنین اتفاقاتی بر اثر اشتباهات رخ داده است.

آقابابایی  درباره وضعیت صیادان ایرانی نیز اظهار کرد: وزارت امور خارجه نیز به‌طور کامل پیگیر مسائل مربوط به صیادان کشورمان است.

گفتنی است، جزیره فارسی از جزیره‌های ایرانی خلیج فارس است؛ این جزیره حدفاصل مرز بین ایران و عربستان بوده و از نظر موقعیت بسیار حائز اهمیت است؛ هم‌اکنون در اطراف این جزیره تأسیسات نفتی حضور فعال دارند.



تاريخ : یک شنبه 18 تير 1396 ا 1:3 نويسنده : عرفان ا
ایران بزودی به صورت رسمی جانب قطر را در مقابل عربستان خواهد گرفت

میدل ایست آی:

ایران بزودی به صورت رسمی جانب قطر را در مقابل عربستان خواهد گرفت

یک ماه پیش، عربستان ، امارات ، بحریم و مصر تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با قطر و اعمال انسداد راه های زمینی و دریایی و هوایی به این کشور گرفتند که بحران جدیدی را در منطقه ایجاد کرده است.

به گزارش انتخاب ، میدل ایست آی نوشت: در چشم انداز تیره تعامل مجدد ایران و ریاض، این کشور احتمالا جبهه جدیدی را در منطقه علیه عربستان باز خواهد کرد.

یک ماه پیش، عربستان ، امارات ، بحریم و مصر تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با قطر و اعمال انسداد راه های زمینی و دریایی و هوایی به این کشور گرفتند که بحران جدیدی را در منطقه ایجاد کرده است.

این چهار کشور حرکت خود را به این بهانه که سیاست های دوحه در حمایت از تروریسم به بی ثباتی منطقه منجر شده کلید زدند و به طور خاص حمایت این کشور از اخوان المسلمین و روابطش با ایران را مورد تاکید قرار دادند. وزارت خارجه قطر این اتهامات را بی اساس خواند .

در 23 ژوئن، قطر لیستی 13 گانه از شروط این کشورها برای پایان دادن به بایکوت دریافت کرد که پاسخ این کشور رد این درخواست ها بود. در این فهرست قطع روابط با ایران و اخراج اعضای مرتبط با سپاه از این کشور مطرح شده بود.

در واقع روابط دوحه و ایران یکی از اصلی ترین عوامل بحران اخیر منطقه است . در این سالها، این دو کشور روابطشان را حتی در اوج تنش های منطقه ای حفظ کرده اند.

با این حال از سال 2016، روابط دیپلماتیک دو کشور بعد از خروج سفیر قطر از ایران درپی حمله به سفارت عربستان، کاهش پیدا کرد.

از منظر اقتصادی، تهران و دوحه بزرگترین میدان گازی جهان را با هم شریک شده اند . در سال گذشته دوحه 146.6 میلیون و ایران 3.1 میلیون کالا با هم رد و بدل و صادر کرده اند. این میزان در مقاسه با حجم مبادلات تهران و امارات رقم پایینی است.

نام ایران در فهرست درخواست های عربستان تردیدها را در مورد تضمیم تهران در بحران منطقهای جدید بیشتر گرده است. از منظر ایران، این فرصت فوق العاده ای است تا در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شکاف ایجاد شود. شورایی که این روز ها بیش از گذشته جنبه ضد ایرانی پیدا کرده است. با این حال واکنش ایران تا کنون محافظه کارانه بوده است.

مقامات ایران به سرعت دوتالد ترامپ را برای تشدید تنش های منطقه ای مقصراعلام کردند به ویژه بعد از سفر او به ریاض. در واقع ترامپ در توییتی گفته بود «خوب شد که در سفرم بهعربستان با 50 تن از امرا و مقامات کشرهای عربی دیدار داشتم». دقیقا بعد از این صحبت ها این بحران به وحود آمد و به همین دلیل تهران شکاف اخیر را زیر سر دولت ترامپ می داند.

تا امروز تهران به جای اینکه یک طرف را گرفته و مستقیما وارد بحران شود بر ضرورت گفت و گو و تعامل برای جلوگیری از تشدید تنش ها تاکید کرده است. برای مقامات ایرانی افزایش تهدید ها منافع همه را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

محمد جواد ظریف در این باره گفته بود افزایش تنش ها فاجعه است و نتایج آن صلح و ثبات در منطقه را نشانه خواهد رفت.

در نتیجه ایران دیپلماسی سکوت پیشه کرده و بر اهمیت دیالوگ برای حل بحران تاکید دارد. ظریف برای مثال در توییتس گفته بود «همسایگان دائمی اند. جغرافیا تغییر نمیکند خشونت هرگز راه حل نیست. دیالوگ، سازنده است به ویژه در ماه مبارک رمضان.»

سخنگوی وزارت حارجه ایران نیز گفته بود راه حل اخنلافات بین کشور های منطقه تنها از طریق مسالمت آمیز و دیالوگ امکان پذیر است. در روزهای بعد بحران بیشتر شد و ظریف به آنکارا سفر کرد و با رجب طیب اردوغان دیدار کرد و تلاش هایی را برای همکاری جهت کاهش تنش ها آغاز کردند.

در همان زمان ایران به قطر اطمینان داد که میتواند بر روی تهران و برای واردات مواد غذایی و مسیر های هوایی حساب باز کند.

در عین حال ترکیه موضع سخت تری اتخاذ کرد و نیروهای نظامی اش را به قطر اعزام کرد.

ممکن است ایران رویکرد اخیرش را در قبال بحران قطر به ویژه بعد از تحولات اخیر تغییر دهد.

دوحه به نظر به تن دادن به فشار های این چهار کشور علاقه ای ندارد و برای پایان زمان پاسخ به درخواست های این کشور نیز کاری نکرده است ودر واقع به طور رسمی هر گونه درخواستی را رد کرده است.

امیر قطر بعد از اعلام رسمی درخواست های این چهار کشور به صورت تلفنی با حسن روحانی صحبت کرد و و گفت قطر با آغوش باز از همکاری های بیشتر با ایران استقبال می کند.

قطر در واقع همه درخواست ها را رد کرده و روابطش را با تهران گسترش داده است.

دیگر نمودی که ممکن است مواضع تهران را در حمایت از قطر پررنگ تر و شاخص تر کند انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان است . او مواضع ضد ایرانی روشنی دارد و پشت پرده افزایش تنش های منطقه ای با ایران در سالهای اخیر بوده است.

علی رغم درخواست دولت روحانی برای بهبود روابط با عربستان این کشور به وضوح اولویتش را مقابله با تهران تعیین کرده است.

در اوایل ماه می، محمد بن سلمان گفته بود نمیتواند به هیج وجه با تهران تعاملی داشته باشد و در عوض برای کشاندن جنگ به داخل ایران تلاش میکند.

با توجه به این چشم انداز، احتمال تعامل ایران و عربستان کم است. با این حال این کشور همکاری هایی را با آنکارا و دوحه برای کاهش هزینه های احتمالی آغاز کرده و این همکاری به ویژه در سوریه که این کشورها در جبهه های مقابل هم قرار دارند بیشتر شده است.

تهران احتمالا به این نتیجه می رسد که منافعش در قرار گرفتن در کنار قطر بر علیه عربستان و تقویت شکاف در بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به جای ادامه دیپلماسی سکوت است.



تاريخ : شنبه 17 تير 1396 ا 23:51 نويسنده : عرفان ا

 

غیب پرور

رئیس سازمان بسیج گفت: در حالی که دشمنان نشان‌دار سپاه در آمریکا، اروپا و عربستان در حال هجمه و اهانت به سپاه هستند، بسیار تعجب برانگیز است که عده‌ای نیز در داخل سپاه را آماج حملات خود قرار داده‌اند.

به گزارش مشرق، سردار غیب پرور در یادواره احمد متوسلیان و یارانش در شیراز با بیان اینکه از جمله مؤلفه‌های اصلی قدرت ملی در جمهوری اسلامی ایران ولایت فقیه، ایستادگی مردم و قوای مسلح می باشند، افزود : ولایت فقیه به عنوان رکن اساسی انقلاب و نظام اسلامی است و عدم اطاعت از فرامین ایشان منجر به تضعیف قدرت ملی کشور خواهد شد.


وی مقاومت و ایستادگی مردم را مؤلفه دیگر قدرت ملی برشمرد و افزود: اراده و ایستادگی ملت ایران دومین سرمایه انقلاب و کشور است و اگر روحیه مقاومت با طبل سازش تضعیف شد چگونه می‌توانیم قدرت ملی را ارتقاء دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سومین عامل و مؤلفه قدرت ملی را قوای مسلح و بویژه سپاه پاسداران عنوان نمود و با اشاره به فرموده امام که اگر سپاه نبود کشور هم نبود، گفت : این جمله امروز هم تازه و با طراوت است و نمی توان باور کرد افرادی که سپاه را تضعیف می‌کنند از روی سهو و غفلت است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : تضعیف جریان مقاومت که نماد آن بسیج و سپاه می باشد گناهی نابخشودنی است.

سردار غیب پرور با تأکید بر اینکه بسیج و سپاه جانشان را برای مردمی که از سوی دشمن تهدید شوند فدا خواهند کرد، افزود: خط کشی‌های سیاسی مرسوم برای ما بی معنی است و ما از تمام ایرانیانی که زیر چتر جمهوری اسلامی هستند فارغ از نگرش‌های سیاسی آنها،دفاع می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج با اشاره به اوایل انقلاب اسلامی که پاسداران را «چماق دار» خطاب می‌کردند، افزود: برخی‌ها لفظ«چماق‌دار»را به «تفنگدار» تغییر دادند و با همان ادبیات سپاه و پیشکسوتان جهاد و ایثار را می‌کوبند.

غیب پرور با تاکید بر اینکه سپاه حافظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است گفت: نیروهای انقلابی نمی‌توانند در مقابل تضعیف مؤلفه‌های قدرت ملی سکوت نمایند چرا که این انقلاب به آسانی به دست نیامده است و خون هزاران شهید پای انقلاب ریخته شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی باید به انسجام داخلی بیش از پیش بهاء داد، تفرقه را پیام شیطان دانست و گفت : فهم کلام ولایت و اجرایی نمودن آن تکلیف ماست و رهبری معظم انقلاب از ما پاسداری غیرمحافظه‌کارانه را خواسته‌اند .

سردار غیب‌پرور افزود در حالی که دشمنان نشان‌دار سپاه در آمریکا، اروپا و عربستان در حال هجمه و اهانت به سپاه هستند، بسیار تعجب برانگیز است که عده‌ای نیز در داخل سپاه را آماج حملات خود قرار داده‌اند.

وی گفت: حمله موشکی سپاه به تروریست‌ها و دشمنان مردم ایران باعث به رخ کشیده شدن اقتدار جمهوری اسلامی ایران گردید و هم‌زمانی افزایش تخریب سپاه با این رویداد سؤال برانگیز است.

وی در پایان گفت: سپاه با بهره‌گیری از تجارب خود در طول نزدیک به چهار دهه گذشته، با اقتدار از این شرایط عبور خواهد کرد و لحظه‌ای در دفاع از ارکان انقلاب اسلامی  و مردم تردید نخواهد کرد و هجمه‌ها و نامهربانی‌ها و زخم زبان‌هایی که از گوشه کنار مطرح می‌شود، نمی‌تواند هیچ خللی در عزم پولادین آنها وارد نماید.

منبع: فارس


تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396 ا 1:7 نويسنده : عرفان ا

 

در بیانیه مشترک چهار کشور تحریم‌کننده دوحه که عصر چهارشنبه صادر شد، آمده است: قطر باید از حمایت از تروریسم و دخالت در امور دیگر کشورها دست بردارد و باید به مفاد توافق ریاض پایبند باشد.

بیانیه کشورهای تحریم‌کننده می افزاید: پاسخ قطر مایه تأسف است و نشان می‌دهد که این کشور جدی بودن شرایط را درک نکرده است.

در این بیانیه آمده است: رایزنی و نشست بعدی ما در منامه خواهد بود.کشورهای حاضر در این نشست همچنین از آنچه "مواضع ترامپ در مبارزه با تروریسم" نامیدند؛ و نیز از نقش میانجیگری امیر کویت تقدیر و تشکر کردند. در بیانیه چهار کشور محاصره کننده قطرکه از سوی وزیر خارجه مصر قرائت شد آمده است که پاسخ قطر در مجموع منفی و بی محتوا بوده است.

مصر: مسامحه با قطر ممکن نیست!

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک 4 وزیر خارجه کشورهای تحریم کننده قطر گفت: ما طی دو جلسه بحران قطر و کیفیت برخورد با آن را بررسی کردیم و از پاسخ منفی کشور قطر به مطالبات خود ابراز تاسف می کنیم.

وزیر خارجه مصر مدعی شد: مطالبات ما از قطر با هدف حمایت از امنیت ملی عربی و مبارزه با تروریسم است.

وزیر امور خارجه مصر گفت موضع کشورهای تحریم کننده قطر بر اساس اصول بین المللی است و برخورد مسامحه آمیز با نقش تخریبی قطر برای ما امکان پذیر نیست.

 از سوی دیگر، وزیر خارجه امارت در کنفرانس خبری چهار کشور محاصره کننده قطر گفت: باید تلاش همگانی بین المللی انجام گیرد تا منطقه از وجود کسانی که حامی تروریسم هستند پاک شود.

وزیر خارجه امارات گفت: قطر طی دو دهه گذشته ثابت کرده است که دیدگاه آن خونریزی و تخریب است.

اما عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان گفت: به محاصره اقتصادی و سیاسی قطر ادامه می دهیم تا زمانی که سیاست های خود را اصلاح نماید.

الجبیر در اظهاراتی گستاخانه، بار دیگر ایران را حامی تروریسم و عربستان را در خط نخست مبارزه با تروریسم در جهان عنوان کرد(!)

اما وزیر خارجه بحرین پیش از قطر، به اخوانی ها حمله کرد و گفت: گروه اخوان المسلمین به مصر و کشور ما آسیب زده اند و ما آنها را گروهی تروریستی می دانیم.

وزیر خارجه بحرین افزود: نشست امروز نشستی هماهنگی بوده و در تصمیم گیری عجله نخواهیم کرد بلکه تصمیمات ما مدبرانه خواهد بود.

وی تاکید کرد: موضوع تعلیق عضویت قطر در شورای همکاری خلیج فارس در چهار چوب این شورا بررسی خواهد شد و تصمیم در مورد تعلیق قطر از حضور در شورای همکاری خلیج فارس، تنها از طریق این شورا اتخاذ خواهد شد.



تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396 ا 1:4 نويسنده : عرفان ا

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران مطرح کرد

انتقاد از تغییر پرچم ایران در کشتی‌های شرکت نفتکش و کشتیرانی/هیچ‌کس جرئت نگاه چپ به کشتی‌های ایران را ندارد

شناسه خبر: 1454902 سرویس: اقتصادی
 ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
سردار فدوی

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه هیچ‌کس در دنیا جرئت چپ نگاه کردن به کشتی‌های ایرانی را ندارد، گفت: ۹۷ فروند شناور سپاه به‌صورت ۲۴ساعته در خلیج فارس و تنگه هرمز حضور دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سردار علی فدوی در مراسم روز جهانی دریانوردان با تأکید بر این‌که "دریا نقشی دارد که همه مردم ما از آن  منتفع می‌شوند" اظهار کرد: به‌برکت پیروزی انقلاب اسلامی و شهدای 8 سال دفاع مقدس امروز دریانوردان ایرانی در امنیت‌ترین وضعی که می‌توان تصور کرد برای تردد قرار دارند.

وی با تأکید بر این‌که "هیچ‌کس در دنیا جرئت این‌که به کشتی‌های ما چپ نگاه کند را ندارد"، افزود: کوچکترین تعرض به کشتی‌های ایرانی خطر بسیار بزرگی را برای آنها به‌دنبال خواهد داشت.

سردار فدوی با تأکید بر این‌که سازمان بنادر و دریانوردی با قدرت می‌تواند اعمال حاکمیت ملی در دریا را انجام دهد تأکید کرد: 97 فروند شناور سپاه 24ساعته در خلیج فارس و تنگه هرمز در دریا حضور دارند علاوه بر این تعداد بسیار زیادی هم شناور نیروی دریایی ارتش در دریای عمان حضور دارند، به‌طوری که دریانوردان در تمام حوزه‌ها می‌توانند با اطمنان کامل فعالیت کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با انتقاد از تغییر پرچم  شرکت ملی نفت‌کش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما با تغییر پرچم کشتی‌های این دو شرکت مخالف بودیم اما این کار صورت گرفت و تعدادی از کشتی‌های ایران با پرچم کشورهای دیگر تردد می‌کردند، اگر تا الآن پرچم این کشتی‌ها تغییر نکرده باید این کار را انجام دهند چرا که اگر این کشتی‌ها پرچم ایران را داشته باشند می‌توانند در امنیت فعالیت کنند.

وی یادآور شد: زمین‌های بسیار حاصلخیزی در جنوب کشور داریم، علاوه بر این در جنوب کشور منابع انرژی نفت و محل تجارت نقل و انتقالات است، اما مشخص نیست چرا در برنامه‌های مختلف توسعه حد و حدود و شأن منطقه جنوب کشور رعایت نمی‌شود.



تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396 ا 1:2 نويسنده : عرفان ا

رسانه‌های آمریکا چگونه ماجرای شلیک ناو «وینسنس» به هواپیمای ایران را تحریف می‌کنند ؟

خبرگزاری فارس: رسانه‌های آمریکا چگونه ماجرای شلیک ناو «وینسنس» به هواپیمای ایران را تحریف می‌کنند ؟

یک روزنامه‌نگار آمریکایی در مقاله‌ای به شرح نحوه تحریف ماجرای شلیک موشک هدایت شونده از ناو «یواس‌اس وینسنس» به سمت هواپیمای مسافربری ایران در 12 تیرماه سال 1367 در رسانه‌های جریان اصلی آمریکا پرداخته است.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جرمی هاموند، روزنامه‌نگار آمریکایی در مقاله‌ای مفصل روز چهارشنبه به شرح نحوه تحریف ماجرای شلیک موشک هدایت شونده از ناو آمریکایی «یواس‌اس وینسنس» به سمت هواپیمای مسافربری ایران در تاریخ 12 تیرماه سال 1367 در رسانه‌های جریان اصلی آمریکا پرداخته است.

وی در پایگاه «مینت‌پرس» می‌نویسد: «رسانه‌های جریان اصلی آمریکا در موارد نادری که به ساقط کردن یک فروند هواپیمای مسافربری ایران اشاره‌ای می‌کنند، افسانه‌ها مبنی بر اینکه این حادثه فقط یک اشتباه بوده است را حفظ می‌کنند.»

«



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396 ا 1:1 نويسنده : عرفان ا

برخی رسانه‌ها از مسایلی غیرعلنی درباره همسران سرکرده گروه تروریستی داعش منتشر کرده‌اند.

به گزارش شریان نیوز،ابوبکر البغدادی چهار همسر و 15 فرزند داشته است. 

در این گزارش آمده است که برخی عناصر داعش برای خریدن دختران باکره حاضر به پرداخت مبلغی معادل 10 هزار دلار بوده اند.

روزنامه سعودی «عکاظ» با انتشار مصاحبه شبکه «الان» با همسران عناصر داعش که از مناطق تحت اشغال این گروه در الرقه سوریه فرار کرده و مدتی دراردوگاهی در فاصله حدوداً ۴۸ کیلومتری شمال این شهر پناه داده شده بودند، تأکید کرد که آن‌ها درانگلیس مورد توجه واقع شدند.

یکی از زنان گفته است که وی پیشنهادات زیادی را رد کرده و گفته بود که غیر از ابوبکر هیچ یک از عناصر داعش را نمی پذیرد. در پاسخ به وی گفته بودند که بغدادی علاوه بر چهار همسر، 15 زن نیز برای لذت جویی در اختیار دارد.



تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396 ا 1:0 نويسنده : عرفان ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.