رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت من به آنها (آلمان و فرانسه) گفته ام شما به کسب درآمد ادامه دهید نگران نباشید.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد به رغم خودداری از تایید توافقنامه هسته‌ای ایران مخالف ادامه روابط تجاری فرانسه و آلمان با ایران نیست.
 
به گزارش نامه نیوز، ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز که روز جمعه ضبط شده بود و روز یکشنبه پخش شد گفت: « من به آنها گفته ام شما به کسب درآمد ادامه دهید. نگران نباشید.» رئیس جمهور آمریکا درباره امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اعلام کرد « آنها دوستان من هستند. دوستان واقعی. من با آنها چه امانوئل چه آنگلا تفاهم دارم. .


تاريخ : یک شنبه 30 مهر 1396 ا 23:9 نويسنده : عرفان ا

 

قاسم سلیمانی

سفر اخیر سلیمانی به مسکو، نقش و مأموریت واقعی سلیمانی را مشخص می‌سازد؛ وزیر خارجه واقعی ایران آن کسی نیست که شما فکر می‌کنید، بلکه وزیر خارجه ایران، ژنرال قاسم سلیمانی است.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی واشنگتن اگزامینر نوشت: این قاسم سلیمانی بود که توانست یک معامله را میان اتحادیه میهنی کردستان، شبه‌نظامیان شیعه و نیروهای ارتش ملی عراق در مورد باز پس گرفتن کرکوک بدون خونریزی ترتیب بدهد.

حتی سنّی‌های عراق هم این روزها برای جلوگیری از خونریزی هرچه بیشتر در عراق به سلیمانی متوسل می‌شوند، زیرا او به کاهش بحران‌های بیشتر در منطقه فکر می‌کند.

سفر اخیر سلیمانی به مسکو، نقش و مأموریت واقعی سلیمانی را مشخص می‌سازد؛ وزیر خارجه واقعی ایران آن کسی نیست که شما فکر می‌کنید، بلکه وزیر خارجه ایران، ژنرال قاسم سلیمانی است.



تاريخ : چهار شنبه 26 مهر 1396 ا 16:24 نويسنده : عرفان ا

 

     
  •  
  • 0
  •  

برجام را پاره کنند، آن را ریز ریز می کنیم/ اروپایی ها از ورود به مسائل موشکی ایران پرهیز کنند

جمعی از دانشجویان نخبه، نفرات برگزیده المپیادهای علمی، رتبه‌های برتر کنکور و اعضای بنیاد ملی نخبگان، صبح امروز با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
تصویر برجام را پاره کنند، آن را ریز ریز می کنیم/ اروپایی ها از ورود به مسائل موشکی ایران پرهیز کنند

به گزارش جام جم آنلاین اهم بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به این شرح است:

- دولتهای اروپایی بر برجام تأکید دارند اما این کافی نیست. تا طرف مقابل برجام را پاره نکند ما آن را پاره نمیکنیم اما اگر او برجام را پاره کرد ما آن را ریزریز میکنیم/ اولاً اروپا باید در مقابل اقدامات عملی آنها بایستد؛ ثانیاً از ورود به مسائل دفاعی ما باید پرهیز کند؛ اینکه همان حرف را بزنند که چرا ایران در منطقه حضور دارد، یا چرا ایران موشک دارد؛ ما این از اروپایی‌ها قبول نمیکنیم.

- نمیخواهم وقت را صرف پاسخگویی به اباطیل و یاوه‌گویی رئیس‌جمهور بی چاک دهن آمریکا کنم. این ضایع کردن وقت است/ آمریکا کارگزار صهیونیسم بین‌الملل و به‌وجودآورنده داعش است؛ شما توقع دارید آمریکا از نیرویی که جلوی داعش ایستاده عصبانی نباشد؟ همه یقین داشته باشند که این بار هم آمریکا از ملت ایران شکست خواهد خورد. رئیس‌جمهور آمریکا بلاهت نشان میدهد اما این موجب نشود از مکر آمریکا غافل شویم.

-عده‌ای از ۱۰۰سال پیش میگفتند اگرمیخواهید پیشرفت کنید باید بروید ذیل غرب. ۵۰سال دردوره پهلوی ذیل غرب بودیم؛ چه پیشرفتی کردیم؟/ وابستگی بیچارگی می‌آورد. یکی از عناصر اصلی نجات از وابستگی، پیشرفت علمی است/ صنعت کشور دچار آفت مونتاژکاری است و این باعث عدم تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه میشود. باید در یک بازه ۱۰ساله، رویکرد صنعتی کشور از مونتاژ به نوآوری تغییریابد.



تاريخ : چهار شنبه 26 مهر 1396 ا 16:6 نويسنده : عرفان ا

 

نیروهای پ. ک. ک. با انتشار بیانیه‌ای خشم خود را از تحولات کرکوک به دلیل عقب نشینی نیروهای بارزانی به نمایش گذاشتند.


تاريخ : چهار شنبه 26 مهر 1396 ا 16:5 نويسنده : عرفان ا

 

تهران-ایرنا- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در واکنش به تقاضای نتانیاهو برای بستن صفحه اش در توئیتر گفت: بیجا کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا؛ طی روزهای اخیر محمد جواد ظریف در توئیتر شخصی خود در دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: پسران، دختران، مردان و زنان ایران اعضای سپاه پاسداران انقلاب هستند.
این جمله ظریف، خشم نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برانگیخت تا جایی که در پیامی ویدیویی ضمن فحاشی به سپاه پاسداران از ظریف خواست تا حساب کاربری خود را در توییتر حذف کند.
در حالی که ترامپ به ویژه در سخنان جمعه شب گذشته خود علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سعی در دو قطبی سازی جامعه ایرانی داشت واکنش های چهره ها و گروه های سیاسی از طیفهای مختلف اجماع بی سابقه ای در فضای سیاسی ایران ایجاد کرده است.
به گفته ناظران مسائل سیاسی و رسانه ای محمد جواد ظریف با بهره گیری هوشمندانه از ظرفیت های فضای رسانه ای مجازی در راستای تامین اهداف و منافع جمهوری اسلامی گام برداشته است.
اظهارات نتانیاهو از جهاتی نشان دهنده تاثیرگذاری پیامهای کوتاه محمد جواد ظریف در افکار عمومی جهانی است. 



تاريخ : چهار شنبه 26 مهر 1396 ا 16:4 نويسنده : عرفان ا
هزینه سرسام‌آور سفر پادشاه عربستان به مسکو+جزئیات
 

سفر پادشاه عربستان به روسیه اگرچه به لحاظ سیاسی و دیپلماتیک اهمیت زیادی داشت، اما هزینه‌های این سفر نیز مورد توجه رسانه‌های بین المللی قرار گرفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سفر پادشاه عربستان به روسیه اگرچه به لحاظ سیاسی و دیپلماتیک اهمیت زیادی داشت، اما هزینه‌های این سفر نیز مورد توجه رسانه‌های بین المللی قرار گرفت.

در این سفر نزدیک به هزار و پانصد نفر از جمله ۲۵ شاهزاده، پادشاه عربستان را همراهی می‌کردند. این افراد در دو هتل بسیار لوکس در مسکو اقامت داشتند.

گفته می‌شود این هتل‌ها به طور کامل در اختیار هیات سعودی قرار گرفته اند و مشتریانی که از قبل اتاق‌های خود را رزرو کرده بودند نتوانستند در آنجا اقامت داشته باشند. همچنین برخی رسانه‌های محلی می‌گویند که دکور اتاق‌ها با سلیقه عربی تغییر داده شدند. تنها رقم اسکان پادشاه سعودی و هیات همراهش ۳ میلیون دلار تخمین زده شده است.

علاوه بر شخصیت‌های سیاسی و وزیران سعودی، ۱۵۰ سرآشپز نیز در هیات اعزامی حضور داشتند تا غذاهای باب طبع پادشاه را فراهم کنند. گفته می‌شود ۸۰۰ کیلو مواد خوراکی نیز از عربستان به مسکو فرستاده شده بود. دو خودروی مرسدس بنز نیز برای جابجایی ملک سلمان به مسکو انتقال داده شده بود.

همچنین برای خروج ملک سلمان از هواپیما یک پله برقی طلایی درنظر گرفته شده بود که به دلیل بروز مشکل پادشاه عربستان با پای خود از پله‌ها پایین آمد.



تاريخ : دو شنبه 17 مهر 1396 ا 21:56 نويسنده : عرفان ا

 

سخنان فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، روسیا الیوم نوشت: سپاه ایران هشدار داد که اگر واشنگتن سپاه را در لیست گروهک‌های تروریستی قرار دهد، همان‌گونه که با داعش رفتار می‌کنیم با ارتش آمریکا رفتار خواهیم کرد.

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) نوشت: سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه ایران روز یک‌شنبه نسبت به تشدید تحریم‌های ایران و قراردادن سپاه در لیست گروهک‌های تروریستی به آمریکا هشدار داد.

این خبرگزاری همچنین نوشت: سردار جعفری اعلام کرد که اجرایی کردن قانون "کاتسا" به معنای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای است.

روزنامه القدس العربی نوشت: فرمانده سپاه ایران اعلام کرد که قرار دادن سپاه ایران در لیست گروهک‌های تروریستی به درگیری نظامی میان ایران و آمریکا در منطقه منجر خواهد شد.

سی‌ان‌ان عربی نوشت: سپاه ایران تهدید کرد که در پاسخ به هرگونه تحریم های جدید علیه ایران ارتش آمریکا را مورد هدف قرار خواهد داد.

این شبکه خبری همچنین نوشت: جعفری اعلام کرد که اگر آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران و سپاه وضع کند، باید پایگاه‌هایش در منطقه را دور از تیررس موشک‌های ایرانی قرار دهد.

روزنامه الاخبار نوشت: در حالی که اخباری در رابطه با متوقف کردن توافق هسته‌ای از سوی ترامپ منتشر می‌شود، سپاه ایران نسبت به نتایج این اقدام هشدار داد و گفت که اگر سپاه در لیست گروهک‌های تروریستی قرار داده شود با ارتش آمریکا همانند داعش رفتار خواهیم کرد.

شبکه المنار نوشت: محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه ایران اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران اجرایی کردن قانون کاتسا را خروج یک طرفه آمریکا از توافق هسته‌ای می‌داند.

این شبکه همچنین نوشت: سردار جعفری همچنین تاکید کرد که اگر سپاه پاسداران در لیست گروهک‌های تروریستی قرار داده شود، سپاه با ارتش آمریکا همانند داعش رفتار خواهد کرد.

المیادین نوشت: سردار جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که اگر اخبار منتشر شده در رابطه با حماقت آمریکا و قرار دادن سپاه در لیست گروهک‌های تروریستی صحت داشته باشد ما نیز با ارتش آمریکا در سرتاسر جهان و به خصوص در خاورمیانه همان‌گونه که با داعش رفتار می‌کنیم با آن رفتار خواهیم کرد.

روزنامه الانبار کویت نوشت: فرمانده سپاه ایران اعلام کرد که اگر آمریکا تحریم جدیدی علیه ایران وضع کند، باید پایگاه‌های نظامی‌اش را در فاصله 2000 کیلومتری ما قرار دهد تا در تیررس موشک‌های ایرانی نباشند.

پایگاه خبری لبنان 24 نوشت: تهدیدات آمریکا به ایران رسید و تهران با قدرت پاسخ داد و تهدید کرد.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: بعد از انتشار اخبار در رابطه با اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است روز پنج شنبه آینده در مورد توافق هسته‌ای تصمیم بگیرد و سپاه را در لیست گروهک‌های تروریستی قرار دهد، محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که اگر واشنگتن سپاه را در لیست تروریست‌ها قرار دهد رفتارمان با ارتش آمریکا همانند رفتارمان با داعش خواهد بود.



تاريخ : دو شنبه 17 مهر 1396 ا 21:55 نويسنده : عرفان ا

 

رئیس اقلیم کردستان عراق بر آمادگی اربیل برای مذاکره با دولت مرکزی عراق بدون پیش‌شرطی از سوی دو طرف تاکید کرد.
این اظهارات مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق که امروز یکشنبه به اربیل سفر کرده است، مطرح شد.
 
به گزارش نامه نیوز در همین حال، هیمن هورامی، مشاور سیاسی مسعود بارزانی در صفحه خود در توییتر اعلام کرد که بارزانی در جریان این نشست تاکید کرد که اقلیم کردستان آماده گفت‌وگو با بغداد بدون هیچ پیش‌شرطی از سوی طرف‌ها ظرف مدت زمانی مشخص است.
 
این سفر سلیم جبوری به اربیل چند ساعت پس از نشست بارزانی با ایاد علاوی و اسامه نجیفی، دو معاون رئیس‌جمهور عراق در سلیمانیه صورت گرفته است.
 
در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز یکشنبه تاکید کرد که بغداد بر انجام گفت‌وگو با اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی این کشور تاکید دارد.
 
وی در مصاحبه با شبکه العربیه گفت که بغداد خواهان گفت‌وگو با اقلیم کردستان برای حل مشکلات میان دو طرف است اما این شرط را مطرح می‌کند که اربیل همه‌پرسی برگزار کرده خود را ملغی کند.


تاريخ : یک شنبه 16 مهر 1396 ا 23:29 نويسنده : عرفان ا

 

 

رژه یگان‌های نیروی دریایی سپاه با حضور بیش از ۱۱۰ فروند شناور برگزار شد.


تاريخ : یک شنبه 16 مهر 1396 ا 23:28 نويسنده : عرفان ا

سفر پادشاه عربستان به روسیه از نیاز منطقه‌ای سعودی تا منافع روسیه

پوتین و پادشاه سعودی

پادشاه عربستان با توجه پیشرفت معادلات منطقه به نفع ایران در انتظار اهداف مهمی در پسا دیدار خود با رئیس جمهور روسیه می‌باشد اما مسکو اهداف دیگری را از رابطه با عربستان دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دیدار رئیس جمهور روسیه و پادشاه عربستان سعودی در پنجشنبه 13 مهرماه (5 اکتبر) سال جاری در مسکو انجام شد. پیش زمینه‌ها یا به عبارت دیگر انگیزه‌های طرف سعودی از سفر به روسیه و گفت­‌و‌گو با مقامات این کشور موضوعی است که پیامدهای دیدار را تقریباً قابل پیش بینی می‌کرد.

تحولات منطقه نشان می­‌دهد که تمامی طرح‌های سعودی برای اعمال نفوذ در منطقه و به تبع آن جلوگیری از بازیگری سایر دولت­‌ها با شکست روبرو شده است. افزون بر آن روی کار آمدن رئیس جمهوری غیر‌قابل پیش بینی و به گونه‌ای ناکارآمد در ایالات متحده آمریکا بسیاری از معادلات در منطقه آسیای غربی را بر هم زده است؛ بحران کره شمالی و درگیر شدن واشنگتن در مسائل آسیای شرقی، نبود سیاست منظم با اعلام مواضع حساب شده در قبال خاورمیانه، اختلاف و عدم تساوی اهداف اصلی دولت فعلی واشنگتن با انگیزه‌های محیطی آمریکا و نهادهای مشورتی آن در رابطه با کشورهایی مانند روسیه و مواردی از این قبیل موجب شده که مقامات ریاض با وجود حمایت‌های ترامپ، نسبت به سیاست‌های واشنگتن در قبال خاورمیانه تردید جدی داشته باشند.

گفته می‌شود که رویکرد تقریباً بی‌طرف مسکو در قبال بحران قطر، همچنین تلاش‌های مسالمت‌آمیز روس‌ها یا به گونه‌ای موضع نرم آنها درباره برخی موضوعات مانند مسئله یمن، مقامات ریاض را بر آن داشته تا با حرکت به سمت برداشت‌های خاورمیانه‌ای مسکو، توازن در منطقه را برقرار و ترس خود از مواضع نامنظم واشنگتن را برطرف کنند. 

مسئله بعدی به رویکردهای خاورمیانه‌ای مسکو باز می‌گردد که تاکنون موفقیت آمیز بوده است. گفته می‌شود که در سیاست‌های روسیه ارتباط با ایران به عنوان یک کشور مرکز شیعی و عربستان سعودی به عنوان یک کشور مرکز سنی به لحاظ نفوذ مواضع آنها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین مسکو در ارتباط با عربستان منافع مهمی را دنبال کرده و تلاش می‌کند با جلب اعتماد مقامات ریاض به تدریج حضور آمریکا را تضعیف کند تا بدین طریق راهبردهای خود در قبال خاورمیانه را عملیاتی سازد.

مادامی که هر یک از کشورهای منطقه به تصمیمات مسکو اعتماد نداشته باشند، زمینه برای نفوذ آمریکا یا هر قدرت اروپایی دیگری فراهم است. حال که آمریکا به واسطه درگیری در مسائل مختلف، حضور نامنظمی در تحولات منطقه دارد و سعودی‌ها هم به ضرورت رابطه با روسیه پی برده‌اند، روس‌ها قطعاً از گسترش مناسبات با عربستان استقبال می‌کنند.

موضوع نفت و قیمت آن از مسائل دیگری است که همواره موجب اختلاف نظر مسکو و ریاض بوده است. توافق تعیین حدود (کاهش) استخراج نفت به واقع نشان داد که دو طرف می‌توانند با توافقات و مشارکت به سود مشترک برسند. روسیه بر این نظر است که جهان در آینده به منابع انرژی نفت و گاز نگاه ویژه‌ای دارد و حتی کاربرد آن در آینده متفاوت و بهتر خواهد بود. از این رو کنترل کشورهایی که مستقیماً بر قیمت یا به طور کلی ارزش آن تاثیر دارند، می‌تواند آینده سیاست بین‌الملل رقم بزند.

این رویکرد روسیه در قالب اهداف بزرگ می‌باشد که با پازل اهداف کوچک‌تر اما بلند مدتی مانند ارتباط با عربستان تکمیل می‌شود. ملک سلمان، پادشاه سعودی در دیدار خود با پوتین تاکید کرد که ریاض از همکاری‌های مثبت دو طرف برای ثبات در بازار نفت و رسیدن به رشد اقتصاد جهانی استقبال می‌کند.

تلاش مسکو برای ارتباطات تجاری و بازرگانی، همچنین همکاری‌های فنی و صنعتی با عربستان، خود ریشه در استراتژی‌های اقتصادی این کشور دارد که بخشی از آن در راهبرد کاهش نفوذ آمریکا خلاصه می‌شود؛ اما بخش عمده آن به تلاش روس‌ها جهت رشد اقتصاد غیرنفتی و در صورت فراهم بودن شرایط، گسترش بخش خصوصی باز می‌گردد.

اسناد همکاری‌های امضا شده میان طرفین از تفاهم‌نامه‌‌ها درخصوص همکاری در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تجارت و سرمایه گذاری، تبادل سند برنامه اجرایی جهت همکاری در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی و قرارداد تامین سیستم نظامی، همچنین تفاهم نامه انتقال و بومی سازی فناوری این سیستم از جمله اسناد امضا شده بین مقامات ریاض و مسکو در حضور پوتین و ملک سلمان بود.

البته ماهیت سخت افزاری بودن این تفاهم‌نامه‌‌ها نیز به صنعت روسیه باز می‌گردد که در حال حاضر در این عرصه توان و ظرفیت بیشتری دارد.

* ایران موضوعی مهم در اثنای گفت‌وگوهای روسی و سعودی

پادشاه عربستان در دیدار با پوتین خواستار آن شد که ایران در مسائل سوریه دخالت نکند. با وجود موفقیت‌های ارتش سوریه با حمایت‌های روسیه و ایران، در واقع تهران موضع پیروز در تحولات خاورمیانه دارد و این موضوع به هیچ وجه قابل کتمان نیست.

با نگاهی به گفت‌وگوهای پوتین و نتانیاهو در سوچی که تقریباً دو ماه پیش انجام شد، می‌توان به تشابه گفته‌های نتانیاهو با ملک سلمان پی برد. چه تل آویو و چه ریاض ابتدا تصور می‌کردند که با حضور ایران در تحولات سوریه توان راهبردی و ظرفیت نظامی ایران تضعیف شده و بدین صورت کنترل دولت ایران و به واقع شکست آن قریب الوقوع‌ خواهد بود، اما واقعیات منطقه کاملاً خلاف راهبرد سعودی_صهیونیستی پیش رفت.

در تحلیل‌های آنها، با توجه به مناسبات گسترده روسیه با ایران، تنها مسکو می‌تواند تحولات فعلی در منطقه را به سود عربستان و اسرائیل تغییر دهد، بنابراین ریاض با گسترش روابط با مسکو، مسیر جلوگیری از نفوذ و قدرت بیشتر ایران را پیگیری می‌کند. در واقع سعودی‌ها به وضوح  قدرت و موفقیت ایران را پذیرفته‌اند و با تمسک‌های خود به این موضوع اذعان می‌کنند.

 * اس-400 در شبه جزیره

موضوع دیگری که در جریان سفر ملک سلمان سر و صدای زیادی کرد، توافقنامه فروش اس-400 روسی به سعودی‌ها بود. بدین صورت عربستان سومین کشور بعد از چین و ترکیه خواهد بود که قرارداد خرید اس-400 را امضا کرده است.

هنوز بر سر تحویل اس-400 به ترکیه و نوع انتقال (فیزیکی و نرم افزاری) بحث‌های زیادی وجود دارد و این طور تحلیل می‌شود که عملیاتی شدن انتقال این سامانه به ترکیه در آینده نزدیک ممکن نیست. حال در این میان بعید است که روسیه بخواهد پیش از تحویل این سامانه به ترکیه، آن را به عربستان منتقل کند. البته وقوع این امر غیرممکن نیست، اما به هر حال ترکیه از اولویت برخوردار است.

 وضعیت عربستان با ترکیه درباره موانع انتقال اس-400 متفاوت است، اما وجه تشابه آن نگرانی غرب و به خصوص ایالات متحده آمریکا از عملی شدن این قرارداد فروش است. به خصوص آنکه ریاض رابطه خوبی با واشنگتن دارد. نگرانی و انتقاد وزارت دفاع آمریکا از خرید موشک‌های اس-400 روسی توسط عربستان سعودی که در فاصله زمانی کوتاه بعد از نشر این خبر منتشر شد به خوبی بیانگر این واقعیت می‌باشد.

نکته دیگر این است که در حال حاضر مجامع حقوق بشری و بشردوستانه با مشاهده جنایت‌های سعودی‌ها علیه مردم یمن، دیدگاه خوبی نسبت به عربستان ندارند و درخواست این مجامع از دولت‌هایشان جهت توقف فروش تسلیحات به عربستان جدی شده که نمونه آن در انگلستان به وقوع پیوسته است. حتی قرار گرفتن این کشور در فهرست ناقضان حقوق بشر از جمله اقدامات بین‌المللی می‌باشد. در این شرایط قراردادهای تسلیحاتی روسیه با عربستان از جمله تقاهم‌نامه خرید و بومی سازی انواع سلاح از جمله کلاشینکف و مهمات روسی می‌تواند به وجهه روسیه آسیب بزند.

در جمع بندی نهایی باید گفت که روسیه همواره استراتژی مشخص و حساب شده‌ای را در قبال دیدارها، تمایلات کشورها و مواضع آنها دارد و نتایج و پیامدهای مناسبات روسیه با عربستان در پسادیدار خود را نشان می‌دهد. در حال حاضر عربستان  سیاست دیگری را چه در داخل و چه در خارج دنبال می‌کند و افزون بر آن رویکردهای محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نشانگر این تفاوت است، می‌توان گفت که در مقام تفسیر سیاسی و روان شناسی یقیناً روس‌ها ورای این موضوعات را دیده‌اند.



تاريخ : یک شنبه 16 مهر 1396 ا 23:26 نويسنده : عرفان ا

 

در مطالعات متعددی به خاصیت چای سبز در لاغری اشاره شده درحالیکه محققان در این بررسی جدید به تاثیر چای سیاه در کاهش وزن پرداختند.

کارشناسان معتقدند چای سیاه نیز همچون چای سبز برای کاهش وزن مفید است.
 
به گزارش ایسنا، ‌ با شیوع روز افزون معضل چاقی، شناسایی راهکارهای جدید برای مقابله با آن به اولویت کلیدی محققان تبدیل شده‌ است.  
 
در مطالعات متعددی به خاصیت چای سبز در لاغری اشاره شده درحالیکه محققان در این بررسی جدید به تاثیر چای سیاه در کاهش وزن پرداختند.
 
به گفته محققان آمریکایی چای سبز و سیاه هر دو دارای پلی‌فنول‌ها هستند. پلی‌فنول‌ها آنتی اکسیدان‌هایی به حساب می‌آیند که ساختارهای سلولی همچون DNA و غشای سلولی را در برابر رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کنند.
 
پلی‌فنول‌های موجود در چای سبز به اندازه‌ای کوچک هستند که در جریان خون و بافت‌های بدن جذب می‌شوند و طبق بررسی‌ها می‌توانند متابولیسم انرژی کبد را به گونه‌ای تغییر دهند که موجب کاهش وزن شوند.
 
به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی، این درحالیست که چای سیاه به شیوه‌ای متفاوت و مکانیزمی خاص و از طریق میکروبیوم روده و تقویت میکروب‌های مفید روده به سلامت بدن و کاهش وزن کمک می‌کند.


تاريخ : جمعه 14 مهر 1396 ا 20:33 نويسنده : عرفان ا

 

 
دومین سالگرد شهادت حاج حسین همدانی

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: شهادت شهید همدانی‌ها منجر به رویش شهید حججی‌ها، شهدای هسته‌ای و دیگر شهدا شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح روز گذشته (پنج‌شنبه 13مهر) در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار همدانی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم  گفت: هرچه داریم از مکتب عاشورا و امام حسین(ع) است و ان‌شاءالله این ملت در این مسیر هر سال ثابت‌قدم‌تر از گذشته باشند.

وی ادامه داد: شهید همدانی از سابقون رزمندگان انقلاب و دفاع مقدس هستند. در قرآن از سابقون نام می‌برند و آنها از مقرّبین درگاه الهی هستند و شهید همدانی هم از این دسته محسوب می‌شود چرا که از دوران نوجوانی تا آخرین لحظات عمرش در راه دفاع از اسلام بوده است. این شهید از ابتدای نوجوانی در راه اسلام و انقلاب حرکت کرده و هیچ‌گاه لحظه‌ای به‌فکر آرامش نبوده و در نهایت پاداش این تلاش را در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) دریافت کرد.

سرلشکر باقری گفت: خیلی عجیب است فاصله بین نوشتن وصیت‌نامه این شهید با زمان شهادتش که کمتر از دو هفته است. خواندن وصیت‌نامه شهدا برای ما همیشه ضروری است اما وصیت‌نامه این شهید را باید خواند و از معارف آن آموخت.

وی تصریح کرد: شهید همدانی این مسئله را درک می‌کرد که اگر سوریه، عراق یا دیگر مناطق شکست بخورند نوبت به ام‌القرای اسلام می‌رسد بنابراین با درک این شرایط در آن سن‌وسال به سوریه رفت. اصل جبهه ما آنجا است. اگر رهبری می‌فرمایند که 25 سال بیشتر از عمر رژیم صهیونیستی نمانده به اینجاها نگاه می‌کنند، رژیم صهیونیستی از اساس سست و بی‌پایه است اما خود را آهنین جلوه می‌دهد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: شهید همدانی در سال 90 که شرایط خاصی در سوریه بود به آنجا رفت، یک ارتش خسته که باید در ده‌ها جبهه مقابل نیروهای تازه‌نفس و با‌انگیزه تروریست که از همه طرف تجهیز می‌شد، بایستد. در چنین شرایطی که بسیار سخت بود و از طرف دیگر در عراق هم صحنه دیگری باز شد شهید همدانی به آنجا رفت و با الگوبرداری از بسیج نیروهای مردمی وارد این مسئله شد تا مردم شیعه، سنی، مسلمان و غیرمسلمان را آموزش دهند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: اگر چنین توانی و نیروهای مردمی ایجاد نشده بود حتماً به‌لحاظ مادی سوریه سقوط کرده بود. سردار سلیمانی و شهید همدانی و دیگر فرماندهان مستشار ما با سازماندهی نیروهای انقلاب اسلامی از کشورهای مختلف کاری کردند که ورق برگشت و مناطق اشغال‌شده آرام آرام باز پس گرفته شد.

وی افزود: نفود کلام شهید همدانی میان مردم سوریه کار را خیلی راحت‌تر کرد چرا که نگاه سوری‌ها به فرماندهان ایرانی نگاه به‌چشم یک خارجی نیست بلکه به‌عنوان فرشته و یک موجود مقدس است که هرچه می‌گویند مقدس است و باید به آن عمل کرد زیرا فرماندهان ایرانی بدون چشمداشت آنجا هستند.

سرلشکر باقری اظهار داشت: مسئله شمال عراق، مسئله‌ای نیست که در این برهه مطرح شود و دشمنان بیایند طراحی و مسئله همه‌پرسی کردستان را عَلَم و احساسات آنها را تحریک کنند. مردم کردستان با استقلال می‌خواهند به چه‌چیزی برسند که الآن ندارند؟ انتخاباتی که در این منطقه برگزار شد نه ناظر و نه بازرسی داشت و هر آماری که خواستند بیان کردند، این اتفاق می‌تواند منطقه را برای 10 سال یا بیشتر به آشوب بکشد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: همه دلسوزان اسلام و نظام باید به‌هوش باشند، خوابیدن ما به‌منزله خواب بودن دشمن نیست، این خواسته فرمانده و رهبر ما است‌. اینها درسی است که شهید همدانی به ما داده است، این مسئله سن‌وسال و مقام و جایگاه نمی‌شناسد. همه باید این افتخار را داشته باشیم که نعمت رزمنده بودن را داریم و آن را حفظ کنیم. نکته دیگر اینکه شهادت شهید همدانی‌ها منجر به رویش شهید حججی‌ها، شهدای هسته‌ای و دیگر شهدا شده است.

وی عنوان کرد: این شهید افتخار سپاه تهران بزرگ است، از زمانی که این سپاه شکل گرفته 10 فرمانده به خودش دیده و 7 فرمانده آن شهید شده‌اند و هیچ تیپ و لشکر دیگری این‌طور نیستند و این افتخار شما محسوب می‌شود.

سرلشکر باقری با اشاره به یکی از خاطرات خود با سردار همدانی در دوران دفاع مقدس گفت: در سال ٦٦ براساس تصمیم فرماندهی جنگ قرار شد یک تیم شناسایی برای پیدا کردن راهکار عملیاتی دو منطقه غرب کشور و شمال عراق اعزام شود برهمین اساس بنده و سرلشکر ایزدی و چند فرمانده لشکر از جمله شهید همدانی به این مأموریت اعزام شدیم. فرماندهان عالیترین قرارگاه جنگ به‌مدت 20 روز به منطقه شمال عراق در استان سلیمانیه اعزام شدند و با گذر از میادین مین و کمین‌های متعدد دشمن از سلیمانیه تا حلبچه را شناسایی کرده نتیجه را به فرماندهان جنگ ارائه دادیم. در این مدت 20 روز که با شهید همدانی بودیم اخلاص و از خود گذشتگی و فهم بالای فرماندهی در او موج می‌زد.



تاريخ : جمعه 14 مهر 1396 ا 20:28 نويسنده : عرفان ا

 

 
میوه فروشی

در فصل پاییز و زمستان از مصرف برخی میوه‌ها که دارای مزاج سرد و تر هستند باید پرهیز کرد و این پرهیز در افراد با مزاج بلغم ضروری‌تر است ... .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ خوردن زیاد غذاها و موادی که مزاج سرد و مرطوب دارند به‌خصوص غذاهای صنعتی، یخ‌زده (فریزری)، زودپخت‌ها (فست‌فود‌ها)، غذاهایی که مواد نگهدارنده و بنزوات سدیم دارند، خوردن گوشت گوساله، مرغ صنعتی و... موجب بروز بلغم زیاد در بدن می‌شود.

همچنین افراط در مصرف میوه‌ها و سبزیجات سردی مانند خیار، هندوانه، کیوی، گوجه، کاهو، تره و ... در فصول پائیز و زمستان به تشدید بلغم منتهی می‌شود.

آلودگی صوتی، شنیدن صداهای گوش‌خراش، آلودگی هوا، حضور در محیط سرد و مرطوب و قرار گرفتن در معرض باد سرد و مرطوب مخصوصاً بادی که از کوههای شمالی می‌وزد هم بلغم را می‌افزاید.

نوشیدن آب، دوغ و نوشابه‌ها در حین غذا خوردن و نیز ناشتا یا همراه با میوه و سبزیجات، تولید بلغم را مضاعف می‌کند.

برای آگاهی بیشتر از ویژگیها و نشانه‌های مزاج بلغم می‌توانید این مصاحبه را که پیش‌تر در باشگاه خبرنگاران تسنیم منتشر شده است، بخوانید:

سید جواد علوی درباره مزاج سرد و تر اظهار کرد: از دیدگاه طب ایرانی افراد به مزاج‌های مختلف سرد و خشک, گرم و خشک, سرد و تر, گرم و تر تقسیم می‌شوند.

به‌گفته وی کسانی که مزاج سرد و تر دارد, نبضی ضعیف و سست دارند و فاصله زمانی بین ضربان‌ها در این افراد زیاد است؛ این افراد پوستی سرد و عمدتاً مرطوب دارند، بدن این افراد بیشتر از چربی تشکیل شده تا عضله، به همین دلیل بدن این افراد عمدتاً عضلانی نیست.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: بدن افرادی که دچار غلبه سردی و تری هستند، در هوای سرد به‌‌راحتی گرم نمی‌شود و سرما تا مدت زیادی در بدن این افراد، باقی می‌ماند.

علوی تصریح کرد: خواب افرادی که دارای مزاج سرد و تر هستند یا غلبه سردی و تری دارند, زیاد بوده و عمدتاً افرادی تنبل و سست‌اند و عموماً افرادی آرام، تودار و در عین حال کُند هستند؛ به افراد سرد و تر در اصطلاح عامیانه بلغمی گفته می‌شود.

وی یادآور شد: زمستان دارای طبع سرد و تر است و افرادی که مزاج سرد و تر یا غلبه بلغم دارند, توصیه می‌شود در هر وعده، تنها یک نوع غذا مصرف کنند چرا که بهتر هضم شود و مشکلات گوارشی کاهش پیدا می‌کند چرا که چنین طبعی بیشتر دچار بیماری‌های معده می‌شود.

این کارشناس طب سنتی گفت: افرادی که دچار مشکلات گوارشی هستند؛ بهتر است که فقط یک نوع میوه در هر وعده مصرف کنند زیرا مصرف چند نوع میوه با مزاج‏‏‌ها و سرعت هضم مختلف، باعث ضعف معده، نفخ، درد شکم و تولید مواد بیماری‏‌زا می‏‌شود.

علوی در پایان یادآور شد: توصیه می‌شود, در زمستان، از خوردن میوه‌های تابستانه مانند هندوانه و خیار، پرهیز شود.

انتهای پیام/*



تاريخ : سه شنبه 11 مهر 1396 ا 21:26 نويسنده : عرفان ا

ظهر امروز

 

رهبر انقلاب شهید حججی

خانواده شهید محسن حججی ظهر امروز با امام خامنه‌ای دیدار کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای، خانواده شهیدمحسن حججی ظهر امروز (سه‌شنبه 11 مهر) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

انتهای پیام/



تاريخ : سه شنبه 11 مهر 1396 ا 21:25 نويسنده : عرفان ا

امیر حاتمی

 

ایران و ترکیه اجازه تحقق سناریوی جدید رژیم صهیونیستی در منطقه را نخواهند داد

وزیر دفاع کشورمان در دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه گفت: آمریکا و اسرائیل پس از شکست سناریوی داعش، راهبرد تجزیه کشورهای منطقه را در دستور کار خود دارند.



تاريخ : سه شنبه 11 مهر 1396 ا 21:22 نويسنده : عرفان ا
 

استقبال رسمی سرلشکر باقری از رئیس ستاد ارتش ترکیه/ آغاز گفتگوهای نظامی ایران و ترکیه در تهران

  مراسم استقبال رسمی از ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه صبح امروز با حضور سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در محل این ستاد برگزار شد.

ژنرال آکار شب گذشته در راس یک هیات عالیرتبه نظامی به تهران سفر کرده و قرار است طی این سفر با برخی مقامات عالیرتبه نظامی و سیاسی ایران دیدار و گفتگو کند.

پیش‌بینی می‌شود اوضاع منطقه بخصوص سوریه، مقابله با تروریسم، مرزبانی و مقابله با قاچاق و موضوع کردستان عراق ازجمله مباحثی باشد که در دیدارهای مقامات نظامی ایران و ترکیه در این سفر مورد گفت‌وگو و رایزنی قرار بگیرد.

این سفر همچنین در پاسخ به سفر اخیر سرلشکر باقری به آنکارا صورت گرفته و به نظر می‌رسد یکی از موضوعات مورد نظر در تهران، پیشبرد توافقات صورت گرفته در آنکارا باشد.


برچسب‌ها: بصیرتنیروهای مسلحسرلشکر باقریاخبار سیاسیترکیه 


تاريخ : دو شنبه 10 مهر 1396 ا 22:42 نويسنده : عرفان ا
 
 

أبو مهدی المهندس: نُجَباء آمادگى کامل براى مقابله با تروریست‌ها در هر منطقه‌اى را دارد

  فرمانده ارشد عراق در جمع رزمندگان مقاومت اسلامى نُجَباء، اظهار کرد: این گروه مقاومت آمادگی کامل برای مبارزه با تروریست‌های داعش در هر منطقه‌ای را دارد و همگان به حماسه آفرینى آن اقرار مى‌کنند.

به گزارش دفتر سیاسی رسانه‌ای مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران، نایب رئیس سازمان بسیج مردمى عراق (الحشد الشعبی) در جریان عملیات "قادمون یا حویجة" از منطقه عملیاتى "جبال مکحول" واقع در شمال استان صلاح الدین که در سیطره مقاومت اسلامى نُجَباء قرار دارد، حضور یافت.

«أبو مهدی المهندس» با بیان اینکه "لشکر 12 حشد را نُجَباء به خود اختصاص داده است"، اظهار کرد: این دلاورمردان طی سال‌هاى اخیر از گرانبهاترین دارایی‌های خود در راه محافظت از سلسله کوه‌های مکحول در برابر تروریست‌های تکفیری داعش گذشتند.

وی افزود: نُجَباء یکی از مهتمرین گروه‌های حشد شعبى است و آن‌ها حماسه‌هایی آفریده که همگان به آن اقرار کرده‌اند.

فرمانده برجسته عراقى همچنین از رشادت‌هاى نُجَباء در میدان نبرد تقدیر کرد و گفت: رزمندگان مقاومت اسلامى نُجَباء آمادگی کامل برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری داعش در هر منطقه‌ای را دارند.


برچسب‌ها: بصیرتنجباءگروه مقاومت نجباءسازمان بسیج مردمی عراقداعش 


تاريخ : دو شنبه 10 مهر 1396 ا 22:41 نويسنده : عرفان ا
 

یهودیان حسابشان را از صهیونیست‌ها جدا کنند/ اگر جنگی آغاز شود فرصت ترک فلسطین را هم ندارند

سید حسن نصرالله

دبیر کل حزب‌الله لبنان در روز عاشورا برای عزاداران حسینی در جنوب بیروت سخنرانی کرد و بشدت درباره آغاز هر جنگ جدیدی به رژیم صهیونیستی هشدار داد.

اگر جنگی آغاز شود، اسرائیل ارزیابی دقیقی از آن نخواهد داشت.

طرح واقعی آمریکا تجزیه منطقه است.مردم یمن پیروزی نهایی خواهند بود


برچسب‌ها: اخبار روزاسرائیل حزب الله لبنان روزعاشورا سید حسن نصرالله 


تاريخ : دو شنبه 10 مهر 1396 ا 22:40 نويسنده : عرفان ا
 
 

رئیس ستاد ارتش ترکیه مورد استقبال رسمی رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان قرار گرفت.

  حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه دقایقی پیش در تهران مورد استقبال رسمی سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان قرار گرفت.

رئیس ستاد ارتش ترکیه که شب گذشته وارد تهران شده است، قرار است  در دیدار با سرلشکر باقری  در رابطه با مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کند.



تاريخ : دو شنبه 10 مهر 1396 ا 22:39 نويسنده : عرفان ا
 

 

در اذهان برخی گاهی این نکته خطور می کند که ارتش با آغاز جنگ تحمیلی و اشغال خرمشهر، در برابر دشمن غافلگیر شد. بنده می خواهم بگویم نه تنها ارتش غالگیر نشد بلکه بسیار بسیار هم جالب عمل کرد.

برای اثبات این سخن شما کافیه وضعیت ارتش ما و ارتش عراق را قبل از آغاز جنگ بیاورید روی کاغذ، ببینید آنها چه دارند و ما چه داریم. امکانات آنها را با ما بسنجید.


برچسب‌ها: اخبار روزارتشخرمشهرناخدا صمدی 


تاريخ : دو شنبه 10 مهر 1396 ا 22:38 نويسنده : عرفان ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.