cma_5.gif

 

دیشب خبر فتح حلب و شکست مفتضحانه تروریستها از اخبار پخش شد و بغضی که در این مدت اشغال حلب توسط تروریستها با حمایت کشورهای مرتجع عرب و ترکیه و اروپائیان و در نهایت توسط کدخدا بر این ملت مظلوم تحمیل شده بود شکسته شد .آری حلب آزاد گشت اما نه به واسطه مذاکره و تحمیل برجام و برجامیزه کردن سوریه، حلب آزاد گشت به واسطه مقاومت و عدم اعتماد به کدخدا و ایستادگی مردان مرد و مردانی که بی ادعا و در عین گمنامی که تنها بعد از شهادتشان نامی از آنها برده شد



تاريخ : جمعه 26 آذر 1395 ا 18:54 نويسنده : عرفان ا
 
k0l_7.gif

 

خودمانیم! چقدر سخت آزاد شد این حلب! و چقدر آسان این جمله را می‌گوییم ما که «امنیت خود را مدیون شهدای مدافع حرم هستیم!» برای بازپس‌گیری وجب به وجب خاک کشور عزیزمان ایران، چه نبرد سختی داشتیم با حرامیان، اگر شیربچه‌های غیور سپاه قدس، فداکارانه جان را در طبق اخلاص نمی‌گذاشتند. باری! از یکی از این بچه‌ها شنیدم که صرف نگاه کردن به چهره خبیث و شیطانی تروریست‌ها و تکفیری‌ها، دل و جرات می‌خواهد، وای به حال جنگ بعضا تن به تن با ایشان! من از اخبار این روزهای حلب



تاريخ : جمعه 26 آذر 1395 ا 18:53 نويسنده : عرفان ا
 
2ui_2.gif

 

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در یک اقدام بی‌سابقه از امضای مصوبه تمدید تحریم‌های ایران امتناع کرد؛ اما اجازه داد بدون امضای او این مصوبه به قانون تبدیل شود.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 26 آذر 1395 ا 18:51 نويسنده : عرفان ا

 

داستانی بسیار جذاب از دل قصه های قرآن در مورد پیامبری که شیطان به اذن خدا همه چیزش را گرفت اما این مرد بزرگ صبر پیشه کرد.
به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گرچه ایوب(ع) چندان در هدایت قوم خود توفیق نیافت و در طول هفده سال فقط سه نفر به او ایمان آوردند، ولی خود سازی و صبر و استقامت او همواره در تاریخ درس مقاومت به انسان ها آموخته و می آموزد و موجب نجات آنها می شود.
 
 حضرت ایوب(ع) به واسطه دامداری، دارای گوسفندان و شتر ها و گاو های بسیاری شد و ثروت کلانی به دست آورد به علاوه در توسعه کشاورزی دارای مزارع و باغ ها ساربانان، چوپانان، غلامان وفرزندان بسیاری گردید ولی همه ی تلاش هایش بر اساس عدالت بود. حقوق الهی و حقوق مردم را ادا می کرد و همواره خدا را شکر می گفت و هرگز امور مادی، او را از عبادت الهی باز نمی داشت.همواره در کنار سفره اش، یتیمان حاضر بودند. بعضی نوشته اند ایوب(ع) هفت پسر و سه دختر داشت و داری 6 هزار شتر ،4 هزار گوسفند،هزار جفت گاو و هزار الاغ بود. 
 
در ادامه زندگی حضرت ایوب(ع) می خوانیم که ابلیس به زندگی این پیامبر خدا حسد برد و به پیشگاه خداوند چنین گفت: اگر ایوب(ع) این همه شکر نعمت تو را به جا می آورد، از این رو است که زندگی مرفه و وسیعی به او داده ای. ولی اگر نعمت های مادی را از او بگیری، هرگز شکر تو را به جا نمی آورد اینک برای امتحان، مرا بر او مسلط کن تا معلوم شود که مطلب همین است که گفتم.

 خداوند برای اینکه این قضیه، سندی برای همه ی رهروان راه حق باشد به شیطان این اجازه را داد.ابلیس پس از این ماجرا سراغ ایوب(ع) آمد و اموال و فرزندان ایوب(ع) را یکی پس از دیگری نابود کرد. ولی آن حوادث دردناک نه تنها از شکر ایوب(ع) نکاست؛ بلکه شکر او افزون گردید.
 
 ابلیس از خدا خواست بر گوسفندان و زراعت ایوب(ع) مسلط شود. این اجازه به او داده شد ابلیس همه ی زراعت ایوب را آتش زد و گوسفندان او را نابود کرد، ولی ایوب نه تنها ناشکری نکرد؛ بلکه بر حمد وشکرش افزون شد.
 
 سرانجام شیطان از خدا خواست که بر بدن ایوب(ع) مسلط شود و باعث بیماری شدید او گردد. 

خداوند به او اجازه داد شیطان آنچنان ایوب(ع) را بیمار کرد که از شدت بیماری و جراحت، توان حرکت نداشت. بی آنکه کمترین خللی به عقل و درک او برسد. خلاصه مطلب اینکه نعمت ها یکی پس از دیگری از ایوب(ع) گرفته می شد ولی در برابر آن، مقام شکر و سپاس او بالا می رفت. در این مدت 7 یا هفده سال بیماری و بلا زدگی شدید صبر و شکر نمود. همسر با وفای او《 رحمه》 نیز در این جهت همتای ایوب(ع) بود و صبر و شکر می نمود او از خانه بیرون می رفت و برای مردم در خانه ها کار میکرد و از مزد کارش هزینه ساده زندگی ایوب(ع) را تامین می نمود و از ایوب(ع) پرستاری می کرد.
 
روزی شیطان دید که ایوب(ع) به هیچ وجه از صراط مستقیم خارج نمی شود، آخرین حیله را به کار برد و شبیه مردی ناشناس نزد همسر ایوب(ع) آمد و با حیله گری فراوان گفت:اگر می خواهی همسرت از دردها رهایی پیدا کند، این بزغاله را با نام من، نه خدا ذبح کن از گوشت آن به همسرت بده تا تا شفا یابد.
 
رحمه که از بیماری همسرش ایوب بی تاب شده بود، آن حیوان را نزد ایوب برد و گفت:بزغاله را بدون نام خدا ذبح کن و از غذای آن بخور تا شفا یابی.
 
در این هنگام ایوب(ع) با عصبانیت گفت:وای برتو، دشمن خدا نزد تو آمده و می خواهد از این راه تو را گمراه کند.سوگند به خدا اگر خداوند مرا شفا دهد به جرم این کار که می خواستی این حیوان را با نام غیر خدا ذبح کنم و غذای حرام به من بدهی، صد تازیانه به تو خواهم زد.از این پس از من دور شو تا تورا نبینم.
 
این طور بود که شیطان بازهم در مقابل پیامبر بزرگ الهی ناکام بود و ایوب(ع) با صبر مثال زدنی خود در برابر حیله شیطان مقاومت کرد.


تاريخ : جمعه 26 آذر 1395 ا 18:44 نويسنده : عرفان ا

 

 
عکس قدیمی خانه پیامبر در مدینه در سال ۱۲۵۷
 
مدینه عکس قدیمی خانه پیامبر در مدینه
 
به این مطلب امتیاز دهید
50%50%
 
 
 
 

 



تاريخ : جمعه 26 آذر 1395 ا 18:44 نويسنده : عرفان ا
 

آویشن درختچه ای کوتاه و پر شاخه است. شاخه های علفی آن پوشیده از برگ هایی در قسمت فوقانی ساقه است. گل های سفید ریز آن به طور چتری و منفرد می رویند. میوه آن فندق چهار قسمتی است. گیاه آویشن گیاهی است علفی با ساقه های کرکدار و سفید از خانواده نعناع (Lamiasceae) که سرشاخه های گل دار و برگ، آن قابل استفاده می باشد.

● موارد استفاده دم کرده آن به هضم غذا کمک می نماید و ضد سرفه و خلط آور است و در برونشیت، سیاه سرفه و التهاب دستگاه تنفس فوقانی استفاده می گردد.

● آثار فارماکولوژیک اثر ضد سرفه و خلط آور و ضد اسپاسم این گیاه در مطالعات بر روی حیوانات از عمده ترین آثار آن بوده اند. ضد عفونی کننده، هاضم غذا، ضد سرفه، ضدبو، ضد تشنج، غذا.جوشانده این گیاه در درمان پیچش روده و اسهال موثر است.

آویشن عامل تصفیه کننده خوبی بوده و در درمان بی خوابی و امراض جهاز هاضمه مفید است. اگر ۵ تا ۱۰ گرم اویشن را در یک لیتر آبجوش دم کرده و با کمی عسل به بیماران مبتلا به تنگی نفس و کلیه و مثانه و درد مفاصل و سیاتیک موثر واقع خواهد شد. آویشن ضد تشنج وضد صرع و ضد نفخ هم است و برای تقویت بینایی و معده مفید است.

برای جلوگیری از ریزش مو ۲۰ گرم اویشن را در یک لیتر آب جوشانده آن را هرچند روز یک بار به سر بمالید. ضمنا در خوردن اویشن نباید زیاده روی کرد زیرا باعث بروز آلبومین در ادرار می شود. مواد موثره آویشن باغی خلط آور بوده و برای معالجه سرفه مورد استفاده قرار می گیرد. از تنتور و عصاره های الکلی پیکررویشی این گیاه برای معالجه سرفه، گلودرد، برونشیت و آسم استفاده فراوان می شود.

  مقدار مصرف ۱۱- ۴ گرم به صورت دم کرده ۳ بار در روز

  منع مصرف و عوارض جانبی از مصرف روغن فرار آویشن به صورت خوراکی باید خود داری کرد و فقط به صورت استعمال خارجی کاربرد دارد و علایم مسمومیت با این گیاه و با روغن فرار آن تهوع، استفراغ، درد معده، سرگیجی و در نهایت تشنج، اغما و کلاپس قلبی تنفسی است.

 



تاريخ : چهار شنبه 24 آذر 1395 ا 23:48 نويسنده : عرفان ا
 

این روزها تقریباً فصل برداشت و استفاده از گیاه گلپر در کوه های کشورمان ؛ بخصوص کوه های استان مازندران است.

گلپر گیاهی چند ساله از تیره جعفری است که بیشتر در نقاط مرتفع کوهستان های ایران و نقاط دیگر می روید، با ریشه های ضخیم و برگ های کاملا بریده که پیشینیان برای آن خواص بسیاری شمرده اند، از جمله اینکه موجب نیروی بدن می شود ولی متاسفانه زیاد مورد توجه قرار نگرفته است.

گلپر گیاهی گلدار، علفی و چندساله از تیره چتریان است. این گیاه، بومی ایران است و در ناحیه های نمناک کوهستانی ایران و مناطق پیرامونی می روید.

 گل های آن سفید مجتمع به صورت چتر در انتهای ساقه های گل دهنده در قسمت بالای گیاه ظاهر می شود. میوه آن تخم مرغی، کمی ضخیم و معطر به رنگ سبز تیره به طول 1/5 تا سانتی متر است.

 
برگ های آن با چاک های عمیق به شکل پنجه غاز شبیه برگ آنژلیکا، به طوری که این چاک ها برگ را به چند نیمه برگ تقسیم می کند و هر نیمه برگ نوک تیز و دندانه دار است.

 
خواص دارویی

گیاهی استمقوی معده و سایر اندام های دستگاه گوارش و دفع کننده نفخ دستگاه گوارش، ترشحات معده را زیاد کرده و سموم بدن را دفع می کند، ضدعفونی کننده و میکروب کش قوی است، خوردن آن شیر زنان را زیاد می کند، خوردن آن به میزان کم، باعث نشاطو شادی شده و در هضم غذا موثر است، برای کمردرد رطوبی نیز مفید بوده و می توان آن را همراه با غذاها میل کرد.

 گلپر قطع کننده بلغم و دفع کننده باد و نفخ شکم است، بهترین دارو برای معالجه هیستری است، در ریشه آن خواص بی شماری نهفته، اگر از تشنج و ناراحتی های عصبی رنج می برید از آن استفاده کنید.

 خوردن گلپر ذهن را باز و حافظه را زیاد و نسیان را کم می کند و ابلهی و حماقت را از بین می برد. برای فلج، لقوه و بی حسی اعضا مفید است.

 مضرات

مصرف مقدار زیاد گلپر سبب سقط جنین می شود. از این رو زنان باردار در خوردن زیاد آن مجاز نیستند.



تاريخ : چهار شنبه 24 آذر 1395 ا 23:48 نويسنده : عرفان ا
 

عملیاتی شدن 2 دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش

 
 
 رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش از به‌کارگیری عملیاتی 2 دستاورد جدید این نیرو شامل پهپاد «فرپاد» و «جمر اخلالگر ضد پهپاد» در چهارمین رزمایش محمد رسول الله(ص) خبر داد.به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه عمومی رزمایش «محمد رسول الله(ص)-4»، امیر زواره‌ای رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران از به کارگیری عملیاتی پهپاد جدید این نیرو در چهارمین رزمایش محمد رسول الله(ص) خبر داد.وی افزد: پهپاد شناسایی «فرپاد» قابلیت دارد به صورت آنلاین آخرین وضعیت دشمن را تا بُرد 10 کیلومتری رصد کند و ارسال آنلاین تصاویر به ایستگاه زمینی داشته باشد. این پهپاد که اتوپایلوت است در صورت قطع ارتباط با ایستگاه زمینی به طور اتوماتیک به موضع اولیه باز می‌گردد. این پهپاد کاملا بومی و توسط جهاد خودکفایی نزاجا تولید شده و عملیاتی می‌شود.وی همچنین از ساخت و عملیاتی شدن جمر اخلالگر ضد پهپاد خبر داد و بیان داشت: این سامانه قادر است پهپادهای دشمن را تا شعاع سه کیلومتری شناسایی و برخی از انواع آن را مورد انهدام قرار دهد و برخی دیگر را که به لحاظ نوع کارکرد متفاوت هستند، هدایت کرده و بر روی زمین بنشاند.امیر زواره‌ای تصریح کرد: جمر اخلالگر ضد پهپاد به صورت منظومه‌ای و شبکه‌ای از کمترین شعاع عملیاتی تا بیشترین فواصل کار خود را انجام می‌دهند.


تاريخ : چهار شنبه 24 آذر 1395 ا 23:47 نويسنده : عرفان ا
 

 به گزارش پایگاه مردمی ارتش  در جریان برگزاری رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش که با عنوان «محمدرسو‌ل‌الله(ص)4» در گستره بیش از 200 هزار کیلومتر مربع در حال برگزاری است جدیدترین سلاح تک‌تیرانداز این نیرو با نام «طاهر» رونمایی شد.این سلاح با وزن 4 کیلو و 400 گرم (بدون دوربین و خشاب) و طول یک متر و 280 سانتی‌‌متر می‌تواند کالیبر 7.62 را به صورت دقیق شلیک کند.بُرد نهایی سلاح طاهر 1200 است اما بُرد موثر آن با دوربین 800 متر و بدون دوربین به 400 متر می‌رسد.



تاريخ : چهار شنبه 24 آذر 1395 ا 23:46 نويسنده : عرفان ا

 

 افسران - پوشیدن لباس های زینتی در حضور نامحرم


تاريخ : چهار شنبه 24 آذر 1395 ا 23:45 نويسنده : عرفان ا

 

رونمایی از دو محصول جدید نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی رزمایش

 

  در روز سوم رزمایش محمد رسول‌الله4 نیروی زمینی ارتش دو محصول جدید رونمایی می‌شود.

این محصولات عبارتند از: 1- نصب موشک‌های جدید هوا به سطح بر روی هواپیما که به نام یکی از شهدای مدافع حرم نامگذاری شده است. 2- پهپاد شناسایی مراقبت با مداومت پروازی بالای 24 ساعت. 



تاريخ : چهار شنبه 24 آذر 1395 ا 23:44 نويسنده : عرفان ا

 

 فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش (هوانیروز) گفت: در چهارمین رزمایش بزرگ محمد رسول‌ا... (ص) نزاجا از ده‌ها فروند بالگرد شناسایی ۲۰۶، بالگرد هجومی ۲۱۴ و بالگرد رزمی - تهاجمی ۲۰۹ (کبری) استفاده می‌کنیم

Image result for ‫بالگردهای نزاجا‬‎ 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 24 آذر 1395 ا 23:44 نويسنده : عرفان ا
 

 

  به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داستان های قرآنی همواره پر است از نکات آموزنده.یکی از این داستان ها ماجرای هابیل و قابیل و کینه ای است که  قابیل از برادرش هابیل داشت.پس از کش مکش های طولانی بین هابیل و قابیل سرانجام قابیل برادرش هابیل را به قتل رساند.  قابیل پس از دفن جسد برادرش که آن هم طی ماجرا هایی اتفاق افتاد، نزد پدرش آدم(ع) آمد. حضرت آدم(ع) از قابیل پرسید: هابیل کجاست؟قابیل در جواب پدر گفت: من چه میدانم مگر مرا نگهبان او نمودی که سراغ او را از من میگیری؟ آدم(ع) که از فراق هابیل سر به بیابان ها نهاد تا او را پیدا کند، هم چنان سرگردان می گشت اما چیزی نیافت تا اینکه دریافت او به دست قابیل کشته شده است .سپس با ناراحتی گفت: لعنت بر آن زمینی که خون هابیل را پذیرفت. این زمین در ناحیه جنوب مسجد جامع بصره قرار گرفته است. از آن پس آدم از فراق پسرش هابیل، شب و روز گریه می کرد و این حالت تا 40 شبانه روز ادامه می یافت.بعد از این مدت خداوند به آدم (ع) بشارت داد که به جای هابیل فرزندی به او عطا می کند که آدم نام این فرزند را《هبه الله》گذاشت.

 کتاب قصص القرآن


تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1395 ا 16:10 نويسنده : عرفان ا
 

خبرگزاری فارس: افشای آزمایش اتمی رژیم صهیونیستی پس از 37 سال

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در اولین ساعات صبح‌گاهی روز 22 سپتامبر سال 1979 (31 شهریور سال 1358) ماهواره آمریکایی «ولا» که برای یافتن رد انفجارهای اتمی در مدار مستقر شده بود، دو تشعشع نور را جایی در آتلانتیک جنوبی رصد کرد.برای ساعاتی، دستگاه امنیت ملی آمریکا دچار هراس می‌شود و این سوال پیش می‌آید که آیا یکی از کشورهای منطقه، آزمایش اتمی ترتیب داده و معاهده منع آزمایش‌های هسته‌ای را زیر پا گذاشته است.چندین ماه پس از آن روز، میان دانشمندان و مقامات دولتی بر سر علت این واقعه بحث درمی‌گیرد؛ دانشمندان مرتبط با کاخ سفید اصرار داشتند که این تنها حاصل یک اشکال فنی در ماهواره بوده ولی دیگر دولتی‌های مرتبط با این موضوع، می‌گفتند که این نور، حاصل یک انفجار اتمی در آفریقای جنوبی یا اسرائیل بوده است.



تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1395 ا 16:9 نويسنده : عرفان ا

 

جهت افزایش روزی ادعیه بسیاری نقل شده است.
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در صحیفه عسکریه از امام حسن عسکری در جهت افزایش روزی این دعا نقل شده است: 
 
ﮐﺘﺐَ ﺇﻟﯽ ﺃﺑﯽ ﻣﺤﻤّﺪ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺑﻌﺾ ﻣﻮﺍﻟﻴﻪ ﻳﺴﺄﻟﻪ ﺃﻥ ﻳﻌﻠّﻤﻪ ﺩﻋﺎﺀ، ﻓﮑﺘﺐ ﺇﻟﻴﻪ ﺃﻥ ﺍﺩﻉُ ﺑﻬﺬﺍ ﺍﻟﺪﻋﺎﺀ :
 
ﻳﺎ ﺍَﺳْﻤَﻊَ ﺍﻟﺴّﺎﻣِﻌﻴﻦَ، ﻭَﻳﺎ ﺍَﺑْﺼَﺮَ ﺍﻟْﻤُﺒْﺼِﺮﻳﻦَ، ﻭَﻳﺎ ﺍَﻋَﺰﱠﱠ ﺍﻟﻨّﺎﻇِﺮﻳﻦَ ﻭَﻳﺎ ﺍَﺳْﺮَﻉَ ﺍﻟْﺤﺎﺳِﺒﻴﻦَ، ﻭَﻳﺎ ﺍَﺭْﺣَﻢَ ﺍﻟﺮّﺍﺣِﻤﻴﻦَ، ﻭَﻳﺎ ﺍَﺣْﮑَﻢَ ﺍﻟْﺤﺎﮐِﻤﻴﻦَ ﺻَﻞﱢﱢ ﻋَﻠﯽ ﻣُﺤَﻤﱠﱠﺪٍ ﻭَﺍﻝِ ﻣُﺤَﻤﱠﱠﺪٍ، ﻭَﺍَﻭْﺳِﻊْ ﻟﯽ ﻓﯽ ﺭِﺯْﻗﯽ، ﻭَﻣُﺪﱠﱠ ﻟﯽ ﻓﯽ ﻋُﻤْﺮﯼ، ﻭَﺍﻣْﻨُﻦْ ﻋَﻠَﯽﱠﱠ ﺑِﺮَﺣْﻤَﺘِﮏَ، ﻭَﺍﺟْﻌَﻠْﻨﯽ ﻣِﻤﱠﱠﻦْ ﺗَﻨْﺘَﺼِﺮُ ﺑِﻪ ﻟِﺪﻳﻨِﮏَ ﻭَﻟﺎ ﺗَﺴْﺘَﺒْﺪِﻝْ ﺑﯽ ﻏَﻴْﺮﯼ. 
 
ای شنوا تراز همه شنوندگان، و ای بیناتر از همه بینایان، ای آنکه بیشتر از همه مراقبی و سریعتر از همه حساب می کنی، ای مهربانترین مهربانها.
و ای کسی که در حکومت از همه قوی تر هستی بر محمد وآل محمد درود فرست و روزی مرا فراخ گردان، و بر عمر من بیفزا ، و به رحمت خود بر من منت بگذار، مرا از کسانی قرار بده که دین تو را یاری کند، و غیر از مرا جای من قرار مده.
 
ﺻﻔﺤﻪ340-الصحیفه العسکریه الجامعه 


تاريخ : چهار شنبه 17 آذر 1395 ا 19:43 نويسنده : عرفان ا

8 نفر از 15 نفری که دادگاه جنایی عربستان به اتهام جاسوسی برای ایران به اعدام محکوم کرده، از نیروهای نظامی عربستان بوده اند که تمامی اطلاعات ارتش سعودی را در اختیار سفارت ایران می گذاشتند.

  

شبکه بی بی سی در واکنش به ابلاغ حکم اعدام برای متهان به جاسوسی در عربستان برای ایران گفت: «8 نفر از 15 نفری که دادگاه جنایی عربستان به اتهام جاسوسی برای ایران به اعدام محکوم کرده، از نیروهای نظامی عربستان بوده اند که تمامی اطلاعات ارتش سعودی را در اختیار سفارت ایران می گذاشتند.»
 
بی بی سی تاکید کرد: «این اتفاقی بسیار مهم برای دستگاه اطلاعاتی ایران است که توانسته به ارتش عربستان نفوذ کند».



تاريخ : چهار شنبه 17 آذر 1395 ا 19:42 نويسنده : عرفان ا

 

خبرگزاری میزان- رسانه‌های ترکیه روز چهارشنبه مدعی شده اند که در حمله اخیر به پایگاه نظامی ارتش ترکیه در سوریه از پهپاد ساخت ایران استفاده شده‌ است.
 
حمله پهپاد ایرانی به نیروهای ارتش ترکیه در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، رسانه‌های ترکیه روز چهارشنبه به نقل از مقام های دولتی ترکیه مدعی شده اند که در حمله اخیر به پایگاه نظامی ارتش ترکیه در سوریه از پهپاد ساخت ایران استفاده شده‌ است.
 
روزنامه «حُریت دیلی» به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه که نخواسته نامش فاش شود ضمن اشاره به اینکه در حمله هوایی 24 نوامبر به نیروهای ارتش ترکیه در سوریه 4 سرباز کشته‌شده اند مدعی شد که تحقیقات ارتش ترکیه نشان می دهد که پهپاد ساخت ایرانی در این حمله حضور داشته است.
 
این مقام دولتی ترکیه در ادامه ادعای خود می‌افزاید: کاملا محرز است که پهپاد ساخت ایرانی به ارتش ترکیه در شمال سوریه حمله کرده اما هنوز مشخص نیست که چه گروهی این حمله را انجام داده است.
 
این روزنامه ترکیه‌ای همچنین مدعی می‌شود که حضور پهپاد ساخت ایران در حمله به پایگاه ارتش ترکیه در سوریه در سفر غیر منتظره «چاووش اوغلو» و «هاکان فیدان» رئیس اطلاعات ملی ترکیه در 26 نوامبر به تهران به مقامات ایران اعلام شده است.

 



تاريخ : چهار شنبه 17 آذر 1395 ا 19:41 نويسنده : عرفان ا

 

 
سردار غیب پرور

سوابق سردار غیب‌پرور رئیس جدید سازمان بسیج منتشر شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور را به سمت «رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج» منصوب کردند.

سردار غیب‌‌پرور از فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس است که پیش از این به مدت 11 سال در استان فارس، فرماندهی سپاه این استان را برعهده داشت. مراسم تودیع سردار غیب‌پرور از فرماندهی سپاه فجر استان فارس، در مردادماه سال جاری برگزار و طی آن و با حکم فرمانده کل سپاه، سردار سید هاشم غیاثی به عنوان فرمانده جدید سپاه فجر استان فارس منصوب شد.

سردار غیاثی پیش از آن، فرماندهی سپاه انصار الرضا(ع) استان خراسان جنوبی را برعهده داشت.

سردار غیب‌‌پرور که پیش از تودیع از فرماندهی سپاه استان فارس، به سمت جانشینی سردار همدانی در فرماندهی قرارگاه امام حسین (ع) منصوب شده بود، کار در این قرارگاه را با جدیت بیشتری پیش گرفت.

اما با شهادت سردار شهید حسین همدانی در سوریه، سردار غیب‌پرور با حکم سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه در تاریخ 18 آذر ماه سال 94، به عنوان فرمانده جدید این قرارگاه منصوب شد. این قرارگاه، وظیفه ساماندهی گردان‌های امام حسین(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را عهده‌دار است.



تاريخ : چهار شنبه 17 آذر 1395 ا 19:34 نويسنده : عرفان ا
 
افسران - اللهم رزقنا شهادت...


تاريخ : چهار شنبه 17 آذر 1395 ا 19:31 نويسنده : عرفان ا
 
افسران - زود قضاوت نکنید......


تاريخ : چهار شنبه 17 آذر 1395 ا 19:30 نويسنده : عرفان ا

 

برخی شغلها و انجام برخی کارها در اسلام مکروه است که شغل قصابی و ذبح کردن حیوانات یکی از آنهاست.
به گزارش مشرق، برخی شغلها و انجام برخی کارها در اسلام مکروه است که شغل قصابی و ذبح کردن حیوانات یکی از آنهاست.

یکی از اموری‌که در روح انسان اثر تربیتی دارد، شغل و محیط شغلی است‌.

که به‌طور طبیعی و به‌مرور بر اثر تکرار آن عمل، آثار تخریبی و یا سازندگی خود را بر روی نفس، خواهد گذاشت.

و به همین دلیل، در بیانات دینی مذمت‌ها و یا تحسین‌هایی نسبت به برخی از مشاغل مشاهده ‌می‌گردد.

البته در آن روایاتی‌که ‏درباره نهی از بعضی شغل‌ها و حرفه‌ها وارد شده،اشاره‌ای هم به‌جهت حکم شده است.مثلاً در بعضی از احادیث آمده است‌: که شما به‌دنبال این حرفه خاص نروید،زیرا این شغل، بر روی روح شما نقش تخریبی و اثر سوء خاص را خواهد گذاشت.

در این زمینه، قصابی یکی از آن مشاغلی است‌که در آموزه‌های دینی مورد نکوهش واقع شده،
و جزء شغل‌های مکروه قلمداد گشته است. منتها نکته‌ای‌که باید به آن توجه نمود،آن است‌که منظور از قصابی، معنای متداول امروزی آن نیست.

امروزه قصاب، به‌کسی گفته می‌شود که شغلش فروش گوشت است،و از این راه، کسب درآمد دارد.

در حالی‌که روایات، ناظر به این معنای از قصابی نیستند.بلکه کراهت و مذمتی‌که در روایات،از قصابی شده، ناظر به سلّاخی و ذبح حیوانات است.

یعنی کسی‌که شغلش ذبح حیوانات است و از این راه امرار معاش می‌کند.

سلّاخی و ذبح حیوانات
الف: در روایت مفصلی اسحاق بن عمار از امام صادق علیه السلام سوال می‌کند.

که خداوند به من پسری داده، شما دوست دارید پسر من چه کاره شود؟

  حضرت، فرمایشاتی دارند. تا این‌که می‌فرمایند:
«…وَ لَا تُسْلِمْهُ جَزَّاراً فَإِنَّ الْجَزَّارَ تُسْلَبُ مِنْهُ الرَّحْمَةُ…»؛
«فرزندت را به کار سلّاخی نگمار، چرا که چنین شخصی مهربانی‌اش را از دست می‌دهد.»

ب: و یا در بیان دیگری پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرموده‌‌اند:

«…وَ أَمَّا الْقَصَّابُ‏ فَإِنَّهُ یَذْبَحُ حَتَّى تَذْهَبَ الرَّحْمَةُ مِنْ قَلْبِه‏»،؛
«قصاب آن‌قدر ذبح می‌کند تا مهر و عطوفت از دلش می‌رود.»

در این روایت، مراد از قصاب، کسی اراده شده که ذبح می‌کند نه کسی‌که فروشنده گوشت است.

ج: در لغت هم قصاب، همان جزّار یعنی سلّاخ، معرفی شده است: «القَصَّابُ‏: الجَزَّار»،

د: استاد اخلاق مرحوم آیة الله مجتبی تهرانی (ره) در رابطه با آن دو روایت مطرح شده، می‌فرمودند:

«در روایت قبلی داشت «جزّار» و در این‌جا دارد «قصاب» که البته معنای این‌ها قصابی به معنایی‌که امروزه متداول است، نیست.

اصل آن از نظر لغت به کسی گفته می‌شود که شتر و گوسفند را سر می‌‏برد، یعنی کارش سر بریدن است نه گوشت فروختن. روایت می‌گوید، ولو اینکه قصاب سر حیوان را می‏‌برد، ولی این شغل و حرفه، از نظر تربیتی اثر سوء دارد.»

ه: حضرت امام (ره) هم در بیانی می‌فرمایند: «منظور از قصابی که مکروه است. صرفا گوشت فروشی نیست بلکه کسی است‌که شغلش ذبح و کشتار حیوانات است.»

بنابراین قصابی مورد اشاره در روایات، به معنای سلاخی و ذبح حیوانات است، و با توجه به نقش تخریبی آن بر روی روح انسان، این شغل جزء مشاغل مکروه محسوب گشته است.



تاريخ : یک شنبه 14 آذر 1395 ا 22:30 نويسنده : عرفان ا

کاهو انواع مختلفی دارد اما در هر حال این سبزی خوشمزه حاوی میزان زیادی آب، ویتامین و مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم، ویتامین K، آهن، ویتامین C، ویتامین A و پروتئین است.


به گزارش آرمان؛ کاهو انواع مختلفی دارد اما در هر حال این سبزی خوشمزه حاوی میزان زیادی آب، ویتامین و مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم، ویتامین K، آهن، ویتامین C، ویتامین A و پروتئین است. کاهو هر چه سبزتر باشد بهتر است. در ادامه با گوشه ای از خواص این سبزی مفید آشنا می‌شوید.

کم‌کالری و بدون چربی

اگر دچار کالری هراسی هستید بدانید که هر 100گرم کاهو حدود 12 کالری است. به همین دلیل می‌توان این سبزی را همراه خوب لاغری و تناسب اندام دانست. کاهو فاقد چربی است و شما می‌توانید با خیال راحت از آن مصرف کنید. این سبزی پرخاصیت حاوی فیبر و سلولز است. بنابراین علاوه بر اینکه شما را به خوبی سیر می‌کند باعث بهبود گوارش نیز می‌شود. همین تاثیر نیز باعث می‌شود که در کوتاه‌مدت به راحتی وزن کم کنید. فیبرها همچنین باعث دفع اسیدهای صفراوی می‌شود.


تاريخ : یک شنبه 14 آذر 1395 ا 22:26 نويسنده : عرفان ا

 

به گزارش مشرق، محمد کاظم‌زاده با اشاره به اینکه برخی فروشندگان دوره‌گرد، در کنار خیابان‌ها و معابر عمومی در چرخ‎های دستی و وانت‎های یخچال‏‌دار، ماهی عرضه می‎کنند که مردم باید به نحوه خرید این محصول دقت لازم را داشته باشند، اظهار داشت: البته نحوه برخورد با تخلف‎ این فروشندگان سیار بر عهده دامپزشکی است؛ اما به لحاظ بهداشتی توصیه می‎شود مردم بدون اطلاع دقیق از نحوه تهیه و نگهداری ماهی‌ها نسبت به خرید اقدام نکنند. 
 
این مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی عنوان کرد: بهتر است مردم ماهی‎هایی را خریداری کنند که دارای بسته‎بندی مناسب کارخانه‎ای با شناسه و برچسب درج تاریخ تولید و زمان نگهداری محصول باشد. 
 
کاظم‎زاده، بهترین جایگاه برای خرید ماهی را مراکز رسمی مورد تأیید نهادهای نظارتی دانست و گفت: فروشگاه‎های مورد تأیید سازمان جهاد کشاورزی، شیلات و دامپزشکی برای خرید محصولات دریایی پیشنهاد می‌شوند. 
 
وی عنوان کرد: محصولات شیلاتی مانند ماهی در مقایسه با سایر مواد پروتئینی از حساسیت بیشتری در برابر بیماری‌های ویروسی و میکروبی برخوردار هستند؛ ضمن اینکه نگهداری آنها نیاز به دمای انجماد استاندارد دارد. 
 
این مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی افزود: توزیع این محصولات در شرایط غیربهداشتی به طور قطع ناقل بیماری‏‌های مختلف به مصرف‎کننده است و توصیه می‏‌شود مردم از خرید ماهی و سایر محصولات شیلات از دستفروشان خودداری کنند. 
 
وی با تأکید بر اینکه مردم تا حد امکان از خرید مر‎‎غ‌های بالای یک هزار و 800 گرم خودداری کنند، گفت: بهترین وزن مرغ مصرفی بین 800 تا یک هزار و 200 گرم است. 
 
کاظم‎زاده عنوان کرد: به طور طبیعی مرغ‎های زیر یک هزار و 800 گرم از رشد طبیعی و تغذیه مناسب و اصولی برخوردار هستند. 
 
وی با اشاره به آغاز طرح ملی توزیع مرغ متناسب با استاندارد بین 800 تا یک هزار و 200 گرم در کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی گفت: در این طرح، تولیدکنندگان گوشت مرغ ملزم به رعایت اندازه زیر یک هزار و 800 گرم هستند که در صورت تحقق این موضوع به علت تجمع چربی کمتر در مرغ‌ها به طور قطع در سلامت مردم تأثیرگذار است. 
 
این مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی خاطرنشان کرد: افرادی که می‎‏‎خواهند مقدار چربی غذای خود را کم کنند، می‎‎‏توانند از گوشت مرغ استفاده کنند و 120 گرم آن حدود 70 درصد نیاز پروتئین بدن را تأمین می‎‌کند.


تاريخ : یک شنبه 14 آذر 1395 ا 22:25 نويسنده : عرفان ا

 

"این هدیه در مقایسه با هدیه پوتین باورنکردنی است؛ چرا که 30 برابر ارزش هدیه ای است که پوتین به ترامپ داده است."
 
هدیه باورنکردنی ترامپ به پوتیناتاق خبر 24

به نقل از وبسایت خبری عیون الخلیج، ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا در پی ارسال هدیه خاص پوتین به وی، متقابلا هدیه ویژه ای به رییس جمهوری روسیه داد.

بنا بر این گزارش، ترامپ 30 درصد قیمت یکی از مهمترین هتل های خود در نیویورک را به پوتین تقدیم می کند که ارزش آن 300 میلیون دلار برآورد شده است.

این هدیه در مقایسه با هدیه پوتین باورنکردنی است؛ چرا که ارزش آن 30 برابر ارزش هدیه ای است که پوتین به ترامپ داده است.

گفتنی است که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه یک اسب سفید روس از نژاد کمیاب را با هواپیمای نظامی به کالیفرنیا ارسال کرد.

قیمت این اسب سفید 10 میلیون دلار برآورد شده است و گونه بسیار کمیاب و نادر محسوب می شود.



تاريخ : دو شنبه 8 آذر 1395 ا 14:49 نويسنده : عرفان ا
 

غ



تاريخ : دو شنبه 8 آذر 1395 ا 14:35 نويسنده : عرفان ا
 

 



تاريخ : دو شنبه 8 آذر 1395 ا 14:35 نويسنده : عرفان ا

یک شاعر بدوی اردنی از دختر ترامپ برای خودش خواستگاری کرد.


جماران: به نقل از روزنامه رأی الیوم یک شاعر بدوی اردنی مشهور خواستار ازدواج با دختر«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا شد.

این شاعر اردنی در قصیده شعری بدوی به رئیس جمهوری جدید امریکا اطلاع داد که بزرگان اردن در راه کاخ سفید هستند تا دخترش را برای وی خواستگاری کنند و ابراز امیدواری کرد که ترامپ دست رد به سینه آنها نزدند.

شاعر اردنی این درخواست عجیب و فکاهی خود را از طریق یک قصیده ارائه کرد که برای این درخواست اختصاص داده ست و مهر گرانی را برای عروس تعیین کرد که عبارت است از 50 شتر،200 اسب اصیل و زمینی بیابانی به میزان 14 فدان.

«فلیح الجبور»این داماد شاعر قصیده خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد و اصرار کرد که ترامپ با این وصلت مخالفت نکند.

آقای داماد فقط یک شرط را تعیین کرد و آن اینکه عروس پس از رسیدنش به بادیه اش نقاب و حجاب بپوشد زیرا عروس زیباست و در عشیره و قبیله اش جنجال به پا می کند.
 
کلمات کلیدی: ترامپ ، آمریکا ، دختر ترامپ


تاريخ : سه شنبه 2 آذر 1395 ا 19:56 نويسنده : عرفان ا

به اعتقاد درمانگران طب هندی مصرف تركیب یك حب زنجبیل رنده شده با یك قاشق غذاخوری عسل یكی از بهترین تركیب‌های خوراكی است كه می‌تواند به پیشگیری از سفیدشدن تارهای مو كمك كند.

کد خبر: ۱۶۰۷۱
تاریخ انتشار:۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲ - 22 November 2016
 
به گزارش روزپلاس ،  بسیاری از مردم تصور می‌كنند كه نخستین تار‌های سفید‌ شده‌ مو نشانه‌ای از بالا رفتن سن و سال آنهاست اما درمانگران طب سنتی این‌گونه فكر نمی‌كنند. از نظر آنها سفیدی موها تنها نشانه بالا رفتن تعداد روزهای زندگی نیست و این سفیدی می‌تواند نتیجه عوامل دیگری نیز باشد. از دیدگاه این درمانگران كمبود ویتامینB ۱۲، اختلال در عملكرد تیروئید، سیگار كشیدن و كم‌خونی از  جمله عواملی است كه می‌تواند سفید شدن موها را به همراه داشته باشد. اگر مطمئن‌ هستید كه سفید شدن موهای‌تان قبل از ۳۰ سالگی به دلیل وراثت و فاكتورهای ژنتیك نیست می‌توانید به نسخه درمانگران طب سنتی عمل كنید و با ساده‌ترین شیوه‌ها با سفیدی تارهای موی خود مبارزه كنید. در ادامه این مطلب را به نقل از برترین‌ها بخوانید.
 
فردا نیوز/


تاريخ : سه شنبه 2 آذر 1395 ا 19:55 نويسنده : عرفان ا

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 210 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است، گفت: اکنون تعداد شهدای مدافع حرم در کشورمان از یک‌هزار شهید فراتر رفته، البته ما مدیون همه اینها هستیم.

 
تعداد شهدای مدافع حرم در کشور از یک‌هزار شهید فراتر رفتبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در تجمع بسیجیان بنیاد شهید و امور ایثارگران که صبح امروز سه‌شنبه دوم آذرماه 95 در مرکز فرهنگی هنری سید الشهدا(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 210 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است، گفت: اکنون تعداد شهدای مدافع حرم در کشورمان از یک‌هزار شهید فراتر رفته، البته ما مدیون همه اینها هستیم.

وی ادامه داد: ما این روزها در کربلا شاهد اجتماع عظیمی هستیم که حدود 20 تا 25 میلیون نفر از تمام دنیا را شامل می‌شوند. شما راهی را ادامه می‌دهید که برای کشور عزت و افتخار آورده است زیرا که این بسیجیان بودند که در جبهه‌ها نقش‌آفرینی کردند. ما هم به همین واسطه افتخار می‌کنیم که بسیجی هستیم.

 



تاريخ : سه شنبه 2 آذر 1395 ا 19:52 نويسنده : عرفان ا

 

مادر شهید کوچک راهپیمایی اربعین امسال در نیجریه قصه تلخ چگونگی شهادت دخترش به ضرب گلوله نظامیان این کشور را روایت کرد.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، مادر شهید کوچک راهپیمایی اربعین امسال در نیجریه، لحظه شهادت دخترش را روایت کرد.

 

وی این حادثه دلخراش را اینگونه توصیف کرد: به شوق امام حسین (ع) همراه خانواده و دیگر مردم، به صورت پیاده از شهرمان به سوی «زاریا» حرکت کردیم.

 

در میان راه...یک دقیقه قبل از اینکه دخترم زینب هدف تیراندازی پلیس نیجریه قرار بگیرد، من او را از پدرش گرفتم و بوسیدمش.

 

وی همچنین ادامه داد: به دخترم زینب گفتم دوستش دارم و سپس او را گرم در آغوش گرفتم.

 

این مادر نیجریه ای همچنین افزود: بعد از مدتی احساس کردم گردنم مرطوب شده است و نمیدانستم این اثر مغز دختر نوزادم زینب است که آرام در آغوش من به شهادت رسیده است.



تاريخ : سه شنبه 2 آذر 1395 ا 19:50 نويسنده : عرفان ا
 
«ارمنستان ناچار به مستقر کردن سامانه های موشکی اسکندر در خاک خود شده است تا توازن قدرت در منطقه برقرار شود.»
 
اسکندر استقرار سامانه های موشکی "الهه وحشت" کنار  ایران
 
 
 
 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، "سرژ سرکیسیان" رییس جمهور ارمنستان تأکید کرد که این کشور سامانه روسی"اسکندر" را در خاک خود مستقر کرد.

 

به گزارش اسپوتنیک، سرژ سرکیسیان به رسانه های روس گفت: «ارمنستان ناچار به مستقر کردن سامانه های موشکی اسکندر در خاک خود شده است تا توازن قدرت در منطقه برقرار شود؛ چرا که بعد از دستیابی آذربایجان به سلاح جدید در جنوب قفقاز، این توازن به هم خورد.»

 

بنا بر این گزارش، استقرار سامانه موشکی اسکندر (الهه وحشت) در ارمنستان به خاطر اختلافاتی است که میان این کشور با آذربایجان است که از دهه نود  قرن بیستم  به وجود آمد.

 

گفتنی است که ارمنستان 35 کیلومتر مرز مشترک با ایران دارد. طی جنگ اخیر ارمنستان با آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه "قره باغ"، سه گلوله خمپاره از توپخانه ارمنستان داخل ایران سقوط کرد.

 



تاريخ : سه شنبه 2 آذر 1395 ا 19:48 نويسنده : عرفان ا

 

عزاداران اربعین در مرز مهران

نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در امور مرزی، پس از بازدید میدانی از مرز و پایانه مرزی مهران گفت: عملیات مدیریت تردد زائران در مرز مهران سخت‌تر از عملیات آزادسازی این شهر در زمان جنگ است.

به گزارش ایسنا، سردار «مدنی» در مرز مهران، اظهار کرد: مرزهای استان‌های غربی به نحو مطلوبی مدیریت و خلأهای آن به‌خوبی پوشش داده‌شده و مشکل امنیتی در مرز نداریم.

وی با اشاره به مدیریت جهادی مسئولان در تردد و مدیریت زوار در پایانه مرزی مهران، اذعان کرد: مدیریت عملیات تسهیل تردد زائران اباعبدالله الحسین (ع) کار آسانی نبوده و مجموعه همکارانمان در مرزبانی مدیریت خوبی را در این راستا ایفا کردند.

نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در امور مرزی بابیان اینکه عملیات سختی در مدیریت این اجتماع بزرگ در مهران صورت گرفته، گفت: مدیریت تسهیل تردد زائران اربعین در مهران سخت‌تر از عملیات آزادسازی این شهر در زمان جنگ تحمیلی بوده است.

مدنی خاطرنشان کرد: به نمایندگی از ستاد کل نیروهای مسلح و به‌خصوص سرلشکر "باقری" آمده‌ام تا عرض خسته نباشید و خدا قوت به همه عزیزان خدمت رسان، بگویم.



تاريخ : سه شنبه 2 آذر 1395 ا 19:47 نويسنده : عرفان ا

 

اتخاذ تدابیر لازم برای بازگشت زائران حسینی/ افزایش دو برابری نیروها و آمبولانس ها در مرزها

 

salimi chazabe.jpg

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از برنامه ریزی و پیش بینی امکانات لازم برای بازگشت زائران پیاده حسینی در مرزهای کشور خبر داد.



تاريخ : سه شنبه 2 آذر 1395 ا 19:46 نويسنده : عرفان ا
 

به گزارش صد خبر ، یک مقام ارشد اسرائیلی در این باره گفت: نتانیاهو پیش از این با مشاوران امنیت ملی رایزنی و مشورت کرده است.یعقوب آمیدرور ژنرال بازنشسته و مشاور سابق امنیت ملی اسرائیل گفت: ماموریت فوری متوقف کردن ایران از تبدیل شدن به یک ابرقدرت در منطقه است، چیزی که هم اکنون در حال اتفاق افتادن است.وی در ادامه افزود: نخست وزیر اسرائیل اول از همه استدلال خواهد کرد که آمریکا باید برای کاهش همکاری و مشارکت بین ایران و روسیه در منطقه، تلاش کند.یک مقام رسمی اسرائیلی نیز اظهار داشت: نتانیاهو به دنبال لغو توافق هسته‌ای ایران نیست، و به جای آن قصد دارد از ترامپ بخواهد تا موضع سختگیرانه تری را در قبال ایران اتخاذ کند.وی افزود: شاید تحریم‌های سختگیرانه تری علیه ایران نیاز باشد تا جلوی برنامه توسعه موشک‌های بالستیک این کشور گرفته شود. تلاش برای متوقف کردن گروه‌های نیابتی ایران که نزدیک به اسرائیل هستند مثل گروه‌های فعال در نوار غزه و لبنان و سوریه نیز یکی از اهداف خواهد بود.روبرت ساتلوف مدیر موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک نیز تاکید کرد: تلاش ترامپ برای لغو توافق هسته‌ای راه به جایی نخواهد برد چرا که سایر قدرت‌های جهانی باید برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران متقاعد شوند و رابطه تجاری خود با تهران را قطع کنند.



تاريخ : سه شنبه 2 آذر 1395 ا 19:46 نويسنده : عرفان ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.