کرج - مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز با اشاره به اینکه برخی اجساد حادثه سیل محور کرج - چالوس پیدا نشده اند، گفت: ۴ قلاده سگ جستجوگر برای یافتن مفقودهای این حادثه به منطقه اعزام شده است.

احسان نصیری در گفتگو با مهر با اعلام این خبر اظهار کرد: به علت ناپدید شدن برخی اجساد حادثه محور کرج - چالوس، سگ های جستجو گر به محل حادثه اعزام شده اند.

وی در پایان از ارسال اقلام امدادی از جمله ۵۰ چادر، ۳۰۰ پتو به منطقه خبر داد و گفت: اقلام خوراکی از جمله یکهزار کنسرو و همچنین آب معدنی برای مردم گرفتار در منطقه ارسال شد.



تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394 ا 20:59 نويسنده : عرفان ا
بارندگی های پایان تیرماه، منجر به سیل و خسارات زیادی شد. تصاویری که می‌بینید مربوط به بارندگی عصر یکشنبه است.
سیل خانه ای را بلعید/ عکس
برچسب ها: سیل ، خانه ، خسارت


تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394 ا 20:58 نويسنده : عرفان ا
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ارتش، سپاه و همه نیروهای نظامی و انتظامی در شرایط مناسبی به سر می‌برند، تاکید کرد: همان‌طور که حضرت آقا فرمودند، هر که می‌خواهد این توان را امتحان کند بسم‌الله.
میزان: آمریکایی‌ها آرزوی شکست ارتش ایران را به گور می‌برندبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نماز عید سعید فطر در مصلای تهران در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی که به خیال خود می‌توانند ارتش ایران را شکست دهند، اظهار کرد: این‌ها در همه آرزوهایشان در خواب طولانی به سر می‌برند و فکر می‌کنند این هم جزو آرزوهای جدیدشان است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها این آرزو را هم برای همیشه به گور می‌برند، گفت: البته منظور از ارتش، یعنی قدرت نظامی مقدم ملت ایران.

صالحی گفت: ارتش، سپاه و همه نیروهای نظامی و انتظامی در شرایطی هستند که همان‌طور که حضرت آقا فرمودند هر که می‌خواهد امتحان کند بسم‌الله.


تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394 ا 20:55 نويسنده : عرفان ا
نیروهای عراقی در دو منطقه بیجی و جنوب بغداد به راکت های دوش پرتاب ضد تانک M79 Osa ملقت به زنبور وحشی که زیر خاک پنهان شده بودن دست یافتند، استفاده از این نوع راکت‌ها تا به حال در انحصار مخالفان سوری بوده است.


تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394 ا 20:53 نويسنده : عرفان ا
 
 
 
 
ایران بر توافق حاصله میان اعضاء برجام تاکید می نماید که بر مبنای آن بلافاصله پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت در تایید برجام، اتحادیه اروپایی، کشورهای عضو اتحادیه اروپایی و ایالات متحده مشورت با ایران را درباره دستورالعمل های مربوطه و بیانیه های در دسترس عموم در خصوص جزئیات تحریم ها یا اقدامات محدودیت سازی که قرار است مطابق با برجام لغو شوند،آغاز خواهند نمود
 

بیانیه جمهوری اسلامی ایران پس از تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد در تایید برجام منتشر شد.

جلسه شورای امنیت برای رای‌گیری در ارتباط با پیش‌نویس قطعنامه تایید توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و لغو تحریم‌های ایران در نیویورک برگزار و این قطعنامه با اتفاق آرا تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت امور خارجه،متن این بیانیه بدین شرح است :
1- جمهوری اسلامی ایران دانش و فناوری، از جمله فناوری صلح آمیز هسته ایران را به عنوان میراث مشترک بشریت قلمداد می نماید. در عین حال، بر اساس مبانی محکم ایدئولوژیک، راهبردی و بین المللی، سلاح های کشتار جمعی و به ویژه سلاح های هسته ای را به طور مطلق به عنوان سلاح هایی منسوخ، غیر انسانی و مضر برای صلح و امنیت بین المللی، مردود می داند. با الهام از آموزه های متعالی اسلامی و بر مبنای اندیشه ها و سیره بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی،حضرت امام خمینی (ره)، و فتوای تاریخی رهبر انقلاب اسلامی،حضرت آیت الله خامنه ای، که کلیه سلاح های کشتار جمعی، به ویژه سلاح های هسته ای را در فقه اسلامی حرام اعلام نموده اند، جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارد که سیاست همیشگی اش منع اکتساب، تولید، انباشت یا استفاده از سلاح های هسته ای می باشد.
2- جمهوری اسلامی ایران ضرورت امحاءکامل سلاح های هسته ای را،به عنوان یک ضرورت امنیت بین المللی و یک تکلیف منطبق بر معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) مورد تاکید قرار می دهد. جمهوری اسلامی ایران مصمم است به طور فعال در کلیه تلاش های بین المللی حقوقی و دیپلماتیک برای نجات بشریت از خطرسلاح های هسته ای و اشاعه آنها، از جمله از طریق ایجاد مناطق عاری از سلاح های هسته ای به ویژه در خاورمیانه، مشارکت نماید.
3- جمهوری اسلامی ایران قاطعانه ابرام می ورزد که دولت های عضو معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای بدون تبعیض و منطبق با مواد 1 و 2 معاهده نباید از بهره مندی از حقوق لاینفک خود برای توسعه تحقیقات، تولید و استفاده از انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز، ،باز داشته شوند.
4- جمع‏بندی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در تاریخ 23 تیر 1394، نشانگر یک گام بسیار مهم توسط جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 برای حل و فصل یک بحران غیر ضروری، از طریق مذاکره و بر مبنای احترام متقابل است؛بحرانی که در نتیجه‏ی اتهامات بی پایه و اساس درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران ایجاد، و با اقدامات ناموجه و مبتنی بر انگیزه های سیاسی علیه ملت ایران دنبال شده بود.
5- برجام مبتنی است بر تعهدات متقابل جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5، که از یک سو، موجب حصول اطمینان از ماهیت منحصرا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران شده، و از سوی دیگر، تمامی مفاد قطعنامه های شماره 1696 و 1737 (مصوب سال 2006)، 1747 (مصوب سال 2007)، 1803 و 1835(مصوب سال 2008)، 1929 (مصوب سال 2010) و 2224 (مصوب سال 2015) رالغو کرده و همه تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد و تحریم های مرتبط با هسته ای که توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپایی و دولت های عضو اتحادیه اروپایی تحمیل شده بودند را به طور جامع لغو می کند. جمهوری اسلامی ایران متعهد است که تعهدات داوطلبانه خود را با حسن نیت و منوط به اجرای با حسن نیت همه تعهدات توسط گروه 1+5 وفق برجام، از جمله تعهدات متضمن رفع تحریم ها و اقدامات محدودیت ساز، اجرا کند.
6- رفع تحریم ها و اقدامات محدودیت ساز مرتبط هسته ای توسط اتحادیه اروپایی و ایالات متحده به این معنا خواهد بود که معاملات و فعالیت های مورد اشاره در برجام می توانند با ایران و اشخاص ایرانی در همه جای دنیا بدون هراس از مجازات های ناشی از مزاحمت های فراسرزمینی انجام شوند و همه اشخاص قادر خواهند بود تا با آزادی انتخاب به معاملات تجاری و مالی با ایران بپردازند. در برجام به وضوح تصریح شده است که اتحادیه اروپایی و آمریکا هر دو از بازگرداندن یا تحمیل مجدد تحریم ها و اقدامات محدودیت ساز که منطبق با برجام رفع شده اند، خودداری خواهند ورزید. تفاهم بر آن است که بازگرداندن یا تحمیل مجدد تحریم ها و اقدامات محدودیت ساز از جمله از طریق تمدید، به مثابه عدم پایبندی اساسی خواهند بود که ایران را از تعهداتش به طور جزئی یا کلی معاف خواهد ساخت. برداشتن تحریم ها مستلزم اتخاذ اقدامات مقتضی حقوقی و اجرایی داخلی از جمله اقدامات تقنینی و آئین نامه ای به منظور لازم الاجرا نمودن رفع تحریم ها می باشد. برجام مستلزم خاتمه‏ی موثر همه تدابیر و رویه های الزامی تبعیض آمیز و همچنین بیانیه های عمومی ای است که با هدف موافقتنامه همسویی نداشته باشد. ایران بر توافق حاصله میان اعضاء برجام تاکید می نماید که بر مبنای آن بلافاصله پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت در تایید برجام، اتحادیه اروپایی، کشورهای عضو اتحادیه اروپایی و ایالات متحده مشورت با ایران را درباره دستورالعمل های مربوطه و بیانیه های در دسترس عموم در خصوص جزئیات تحریم ها یا اقدامات محدودیت سازی که قرار است مطابق با برجام لغو شوند،آغاز خواهند نمود.
7- جمهوری اسلامی ایران برنامه هسته ای صلح آمیز ، از جمله غنی سازی و تحقیق و توسعه غنی سازی را منطبق با برنامه خود همان گونه که در برجام توافق شده، دنبال خواهد نمود و با طرف های خود از نزدیک کار خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که این توافق از گذر زمان به سلامت گذشته و همه اهداف خود را محقق خواهد ساخت. این تعهد بر مبنای تضمین هایی است که گروه 1+5 داده اند که بر مبنای آن در این برنامه صلح آمیز بر اساس تعهداتشان مطابق برجام همکاری خواهند نمود.همچنین این گونه تفاهم و توافق شد که از طریق گام های مورد موافقت با آژانس بین المللی انرژی اتمی، همه موضوعات موجب نگرانیِ گذشته و حال، قبل از پایان سال 2015توسط شورای حکام آژانس بررسی و مختومه خواهند شد. آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون مستمراً نتیجه گیری کرده است که فعالیت های اظهار شده ایران منحصراًصلح آمیز هستند. بنابراین، از این به بعد هدف از اجرای پروتکل الحاقی فراهم کردن زمینه برای «نتیجه گیری گسترده تر»بر این مبنا است که مدرکی دال بر وجود فعالیت اظهارنشده نیز در ایران وجود ندارد. بدین منظور، جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی وفق ضوابط پروتکل الحاقی به همان گونه که در مورد همه امضاء کنندگان اعمال می شود، همکاری خواهد نمود. در عین حال، آژانس بین المللی انرژی اتمی باید اقدامات احتیاطی لازم را برای تضمین حفاظت کامل از اطلاعات طبقه بندی شده به کار گیرد. جمهوری اسلامی ایران همواره تکالیف بین المللی عدم اشاعه ای خود را با دقت تام اجرا نموده است و با نهایت دقت همه فعالیت های مرتبط خود را منطبق بر پروتکل الحاقی اظهار خواهد نمود. در این چارچوب و از آنجا که هرگز هیچ گونه فعالیت هسته ای در هیچ یک از تاسیسات نظامی وجود نداشته و نخواهد داشت، جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد چنین تاسیساتی موضوع درخواست بازرسی نخواهند بود.
8- کمیسیون مشترک ایجاد شده بر مبنای برجام بایستی قادر باشدتا اختلافات را به نحو بی طرفانه، موثر، کارآمد و سریع، رسیدگی و حل و فصل نماید. نقش اصلی این کمیسیون عبارت است از رسیدگی به شکایت های ایران و حصول اطمینان نسبت به این که آثار لغو تحریم های تصریح شده در برجام بطور کامل محقق گردند. در صورتی که آثار لغو تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد، یا تحریم ها یا اقدامات محدودیت ساز مرتبط با هسته ای اتحادیه اروپایی و ایالات متحده به وسیله تداوم اعمال یا تحمیل تحریم های جدید با ماهیت و گستره‏ی همسان یا مشابه تحریم هایی که قبل از روز اجرا برقرار بودند، مخدوش گردد،جمهوری اسلامی ایران اختیار خواهد داشت تعهدات خود وفق برجام را مورد تجدید نظر قرار دهد؛ فارغ از اینکه چنین تحریم های جدیدی بنا به دلایل مرتبط هسته ای یا دیگر دلایل وضع شوند، مگر این که مسائل در طی یک دوره زمانی کوتاه و معقول اصلاح گردند.
9- اقدامات متقابل پیش بینی شده در سازوکار حل و فصل اختلافات در برجام در واکنش به عدم پایبندی اساسی، به عنوان آخرین حربه در نظر گرفته شده اند، و در صورتی به کار گرفته خواهند شد که عدم پایبندی اساسی تداوم یابد و طی ترتیبات در نظر گرفته شده در برجام جبران نشده باشند. جمهوری اسلامی ایران چنین اقداماتی را بسیار غیرمحتمل قلمداد می کند چرا که هدف، تضمین پایبندی است نه فراهم ساختن بهانه ای برای برگشت پذیری خودسرانه یا ابزاری برای فشار یا اعمال نفوذ. ایران متعهد است تعهدات داوطلبانه خود را به طور کامل و با حسن نیت اجرا کند. به منظور حصول اطمینان ازپایبندی مستمر همه اعضاء برجام، جمهوری اسلامی ایران تاکید می کند در صورتی که سازوکار مذکور علیه ایران یا اشخاص ایرانی اعمال شوند و تحریم ها به ویژه تدابیرشورای امنیت اعاده گردند، جمهوری اسلامی ایران این کار را به منزله مبنایی برای توقف اجرای تعهدات خود وفق برجام و تجدید نظر در همکاری اش با آژانس بین المللی انرژی اتمی تلقی خواهد نمود.
10- جمهوری اسلامی ایران تفاهم مشترک و توافق صریح همه طرف های شرکت کننده در برجام را مورد تاکید قرار می دهد که بر مبنای آن مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت در تایید برجام، به مثابه مفاد برجام نبوده و به هیچ وجه نمی تواند اجرای برجام را تحت تاثیر قرار دهد.
11- دولت جمهوری اسلامی ایران مصمم است به طور فعال برای ارتقاء صلح و ثبات در منطقه در مواجهه با تهدید فزاینده‏ی تروریسم و افراط گرایی خشونت بار کمک کند. ایران نقش پیشرو خود را در مبارزه با این خطر ادامه خواهد داد و آماده است با همسایگان خود و جامعه بین المللی در پرداختن به این تهدید مشترک جهانی بطور کامل همکاری نماید. علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران تدابیر لازم برای تقویت توانمندی های دفاعی خود به منظور حراست از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی خود در مقابل هر گونه تجاوز و همچنین مقابله با تهدید تروریسم در منطقه را ادامه خواهد داد. در این چارچوب، توانمندی های نظامی ایران از جمله موشک های بالستیک، منحصرا برای دفاع مشروع هستند. این تجهیزات برای قابلیت حمل سلاح های هسته ای طراحی نشده اند و بنابراین، خارج از حیطه یا صلاحیت قطعنامه شورای امنیت و پیوست های آن می باشند.
12- جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد همانگونه که در مقدمه قطعنامه 2231 پیش بینی شده است،شاهد تحقق معنادار تغییر بنیادین در رویکرد شورای امنیت باشد.شورا سابقه سیاهی در رفتار با ایران دارد که از سکوت توأم با رضایت شورا در مواجهه با تجاوز صدام حسین علیه ایران در سال 1980 آغاز شد و با امتناع شورا حتی از محکوم کردن، چه برسد به اقدامی علیه، استفاده انبوه، سیستماتیک و گسترده از سلاح های شیمیایی توسط صدام حسین علیه رزمندگان و غیرنظامیان ایرانی طی سال های 1984 تا 1988 و همچنین حمایت مادی و اطلاعاتی چندین عضو شورا از جنگ شیمیایی صدام حسین ادامه یافت. حتی بعد از این که صدام حسین کویت را مورد تهاجم قرار داد، شورای امنیت نه تنها به طور لجاجت آمیز از اصلاح و جبران کینه توزی خود علیه ملت ایران امتناع کرد، بلکه پا را از این نیز فراتر گذاشت و علیه این قربانی جنگ شیمیایی و سکوت مماشات گرانه شورا در قبال آن، به تحمیل تحریم هایی پرداخت که علی الظاهر به بهانه نگرانی از سلاح های کشتار جمعی وضع شده بودند.در عوض آن که حداقل این واقعیت را مورد توجه قرار دهد که ایران حتی اقدام صدام حسین در استفاده از سلاح های شیمیایی را تلافی نکرده است، شورای امنیت بر اساس اتهامات بی پایه و بر مبنای انگیزه های سیاسی به اقدام علیه ایران شتافت و طیف گسترده ای از تحریم ها را علیه ملت ایران با هدف مجازات مقاومت آنها علیه فشار زورگویانه برای کنار گذاشتن برنامه هسته ای صلح آمیزشان به نحو ناموجهی تحمیل کرد. مهم است یادآوری شود این تحریم ها که نبایست از همان ابتدا تحمیل می شدند، اکنون بر اساس برجام و قطعنامه 2231 باید لغو شوند.
13- بنابراین، جمهوری اسلامی ایران همچنان بر موضع خود مبنی بر این که همه تحریم ها و اقدامات محدودیت سازی که علیه ملت ایران وضع و اعمال شده اند از جمله آنهایی که به بهانه برنامه هسته ای ایران اعمال شده اند، بی پایه و اساس، ناعادلانه و غیرقانونی بوده و هستند پافشاری می نماید. در نتیجه، هیچ چیزی در برجام نباید به نحوی تعبیر و تفسیر شود که بطور مستقیم یا غیر مستقیم به معنای پذیرش یا مماشات جمهوری اسلامی ایران نسبت به مشروعیت، اعتبار یا قابل اجرا بودن تحریم ها و اقدامات محدودیت ساز تصویب شده توسط شورای امنیت، اتحادیه اروپا یا دولت های عضو اتحادیه اروپا، ایالات متحده یا هر کشور دیگری علیه ایران باشد؛ همچنین نباید به معنای چشم پوشی یا محدودیت در اعمال هر گونه حقی که جمهوری اسلامی ایران وفق قوانین ملی، اسناد بین المللی یا اصول حقوقی مربوطه دارد، تعبیر و تفسیر شود.
14- جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد که اجرای با حسن نیت برجام توسط همه اعضاء برجام به اعاده اعتماد ملت ایران که به نحوی ناعادلانه متحمل فشارها و زورگویی های غیرقانونی به بهانه این بحران ساختگی بوده اند، کمک خواهد کرد و فرصت های جدیدی برای همکاری در جهت پرداختن به چالش ها واقعی جهانی و تهدیدات واقعی علیه صلح منطقه ای خواهد گشود. دیر زمانی است که منطقه ما دچار تنش های ناروا شده است، در حالی که افراط گرایان و تروریست ها مشغول تثبیت خود و پیشروی هستند. زمان آن فرا رسیده است که توجه و تمرکز بر این تهدیدات قریب الوقوع معطوف گردد و روش های موثر برای شکست دادن این تهدید مشترک دنبال و پیگیری شود.



تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394 ا 20:47 نويسنده : عرفان ا

 
جدیدترین سروده آیت الله مکارم شیرازی در مورد وقایع حال حاضر دنیا و جنایات گروه های تکفیری با حمایت و پشتیبانی استکبار جهانی می باشد که توسط معظم له قرائت شده است.
 
خبرگزاری حوزه: جدیدترین سروده آیت الله مکارم شیرازی در مورد وقایع حال حاضر دنیا و جنایات گروه های تکفیری با حمایت و پشتیبانی استکبار جهانی می باشد که توسط معظم له قرائت شده است.

غوغای عصر ما جدید ترین سروده این مرجع تقلید در مورد وقایع حال حاضر دنیا و جنایات گروه های تکفیری با حمایت و پشتیانی استکبار جهانی می باشد.

در روز عید سعید فطر که زمان شادی و سرور مومنین در سرار جهان می باشد لازم است برای تمام انسانهای مظلوم و تحت ظلم دعا نموده و نجات آنها را از خداوند بخواهیم.

کلیپ بسیار زیبایی با نام غوغای عصر ما که در آن جدید ترین سروده آیت الله مکارم شیرازی در مورد وقایع حال حاضر دنیا و جنایات گروه های تکفیری با حمایت و پشتیبانی استکبار جهانی می باشد که توسط این مرجع تقلید قرائت شده و به عدالت خواهان و مظلومان که از سوی پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له منتشر شده است بدین شرح است.

غوغای عصر ما

شور و غوغایی گرفته دامن ایام را
صید کرده در دل خود، هم خواص و عام را
آتشی از بهر یزدان، هر طرف افروخته
درد گرفته جملگی،هم پختگان و خام را
آبرو بر باد رفته، فتنه ها ظاهر شده
من چه گویم، کس ندیده این چنین ایام را
بدعتی در هر طرف، جمعی به خود مشغول ساخت
چهره دین مسخ گشته، برده ننگ و نام را
لشگر شیطان و داعش هم قسم گردیده است
حیله ها آموخته این جمع خون آشام را
نی غلط گفتم که شیطان برده داعش شده
کس ندیده در جهان قومی چنین بدنام را
لیک اندر پشت آنها هست شیطان بزرگ
بد سگالی، بی صفاتی، لایق دشنام را
هر کجا ظلم و نفاقی هست، آنجا حاضر است
هر کجا حیله گری از او گرفته کام را
ننگ بر آنها و بر رفتار و بر کردارشان
کو رفیقی تا رساند زود این پیغام را
بار الهی مصلح کل جهان بر ما رسان
دوری اش برده ز مشتاقان او، آرام را
ناصر دل سوخته هر شب دعای گوی تو شد
آرزو دارد که در راهت چشد آن جام را
 


تاريخ : یک شنبه 28 تير 1394 ا 23:6 نويسنده : عرفان ا
 
تروریست‌های تکفیری داعش اخیرا ویدئویی منتشر کرده‌اند که در آن یک نوجوان داعشی، سر افسر سوری را از تن جدا می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از پرس تی وی، گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه جمعه این ویدئو را منتشر کرد. در این ویدئو، نوجوان داعشی با چاقویی در دست، پشت سر افسر سوری ایستاده است.
 

کودک داعشی افسر سوری را سر برید +عکس


افسر سوری در این ویدئو اذعان می‌کند هنگامی که در غرب کاخ الحیر واقع در نزدیکی شهر باستانی پالمیرا بوده، به اسارت این گروه تروریستی در آمده است.
 
بعد از اعتراف افسر سوری، یک داعشی دیگر خطاب به دوربین مطالب تهدیدآمیزی را مطرح می‌کند. وی گفت: «هدف ما نه فقط پالمیرا، حمص یا دمشق بلکه تسخیر بیت المقدس و رم است.»
 
نوجوان داعشی که لباس نظامی بر تن دارد بعد از بریدن سر افسر سوری، عضو قطع شده قربانی را روی جسد قرار می‌دهد.



تاريخ : یک شنبه 28 تير 1394 ا 23:1 نويسنده : عرفان ا
بارش شدید باران در برخی از نقاط استان کردستان از جمله شهرهای سقز و بانه ، عصر شنبه سبب جاری شدن سیلاب شد و در بسیاری از مناطق شهر سقز خساراتی بر بازار و منازل مسکونی بر جای گذاشت.


تاريخ : یک شنبه 28 تير 1394 ا 22:59 نويسنده : عرفان ا
 
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در روز عید فطر نشان داد که ایران قصدی برای تغییر سیاست‌های خود در قبال آمریکا و منطقه ندارد
به گزارش «مشرق» به نقل از النشره، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره عدم تغییر سیاست ایران در قبال آمریکا گفته که "برخی‌ها گمان می‌کردند که با دادن امتیازات به ایران (در مذاکرات هسته‌ای) سیاست این کشور تغییر خواهد کرد".
 
وی گفته است: "ایران علنا اعلام می‌کند که به مبارزه خود علیه آمریکا و هم‌پیمانان آن از جمله اسرائیل ادامه خواهد داد".
 
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای خود درباره توافق هسته‌ای ایران و 1+5 افزود: تا زمانی که ایران سیاست خود را تغییر نداده و درخواست برای نابودی آمریکا و اسرائیل را متوقف نکرده است، استحقاق دریافت هیچ امتیاز و مصالحه‌ای را ندارد.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران روز گذشته در خطبه های نماز عید فطر، طی بیانات مهمی، بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی مبنی بر ادامه مبارزه با استکبار و حمایت از مظلومان تاکید کردند.

منبع: نسیم


تاريخ : یک شنبه 28 تير 1394 ا 22:57 نويسنده : عرفان ا

تحریم های اتحادیه اروپا 8 سال دیگر به پایان می رسند/ تعلیق سر خرمن تحریم های آمریکا + اسناد

قسمت سوم بررسی متن برجام و ضمائم آن در خصوص لغو فوری تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی هنگام امضای موافقتنامه و سایر تحریم‌ها در فواصل معقول که از دیگر خطوط قرمز نظام برای توافق هسته ای است در این گزارش بررسی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سرویس سیاسی شبکه اطلاع رسانی مرصاد؛ بیست و سوم تیر ماه سال جاری ایران با 5+1 بر سر فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی و تحریم های اعمال شده از سوی اروپا و ایالات متحده به جمع بندی رسیدند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 28 تير 1394 ا 22:48 نويسنده : عرفان ا

خوش و بش علی دایی با ظریف/عکس



تاريخ : جمعه 26 تير 1394 ا 1:16 نويسنده : عرفان ا
 



تاريخ : جمعه 26 تير 1394 ا 1:13 نويسنده : عرفان ا
ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری:

 

خبرگزاری میزان: براساس اعلام ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، هلال ماه شوال امشب رویت نشده است.
هلال ماه شوال امشب رویت نشدبه گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری میزان ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام داشت که هلال ماه شوال امشب رویت نشده است.

با توجه به این خبر، روز شنبه اول شوال مصادف با عید سعید فطر و فردا جمعه آخرین روز ماه مبارک رمضان است.


انتهای پیام/
برچسب ها: استهلال ، شوال ، رهبری


تاريخ : جمعه 26 تير 1394 ا 1:3 نويسنده : عرفان ا

 agha24_3

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ۲۰ تیر ماه امسال در دیدار ۴ ساعته با دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی تأکید کردند:

مبارزه با استکبار و نظام سلطه، براساس مبانی قرآنی، هیچگاه تعطیل پذیر نیست و امروز امریکا کامل ترین مصداق استکبار است. مبارزه با استکبار جزء مبانی انقلاب و از کارهای اساسی است، بنابراین، خودتان را برای ادامه مبارزه با استکبار آماده کنید.



تاريخ : پنج شنبه 25 تير 1394 ا 23:55 نويسنده : عرفان ا

 

 

وزارت خزانه داری آمریکا بیانیه‌ای را در ارتباط با اعلامیه چهاردهم ژوئیه ۲۰۱۵
درباره برنامه جامع مشترک اقدام در ارتباط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران
منتشر کرد.

به گزارش تسنیم، در این بیانیه آمده است: در تاریخ ۱۴ جولای
۲۰۱۵، گروه ۱+۵ و ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به منظور اطمینان یافتن
از این موضوع که برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز است، دست یافتند. بر اساس
پارامترهای کلیدی برجام که در ۲ آوریل ۲۰۱۵ اعلام شد، برجام شامل ارائه کاهش
تحریم‌های فازبندی شده به ایران در صورت راستی‌آزمایی (تأیید) این امر است که ایران
تعهدات کلیدی خود را اجرا کرده باشد.



تاريخ : پنج شنبه 25 تير 1394 ا 23:53 نويسنده : عرفان ا
پهپادهای انتحاری
 

 

پهپاد انتحاری "رعد 85" و "یسیر" با برد پروازی بیش از صد کیلومتر هرگونه هجمه‌ای را قاطعانه پاسخ خواهند داد.

 
   باشگاه خبرنگاران؛ پهپاد‌های انتحاری نیروی زمینی ارتش، دست بلند نزاجا در سرکوب دشمنانی هستند که قصد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را دارند. **پهپاد انتحاری "رعد 85" این پهپاد عملکردی مانند یک موشک "کروز" کوچک دارد که با سرجنگی قدرتمند آماده مورد اصابت قرار دادن اهداف را دارد. سامانه "شلیک کن- فراموش کن (Fire and Forget System)" از ویژگی‌های پهپاد "رعد 85" است و توانایی دریافت مسیرهدف جدید را برای اصابت اهداف نو دارد و دارای برد پروازی بیش از 100 کیلومتر می‌باشد.


تاريخ : سه شنبه 23 تير 1394 ا 1:30 نويسنده : عرفان ا
بر سر رفع تحریم تسلیحاتی ایران توافق شده است

 

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «بلومبرگ» یکشنبه شب مدعی شد ایران و گروه موسوم به 1+5 بر سر مسئله تحریم‌های  تسلیحاتی وضع‌شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه تهران، به توافق  سیاسی رسیده‌اند.

بلومبرگ به نقل از «شخصی در مذاکرات وین که خواسته  نامش منتشر نشود»، نوشته است که بر اساس توافق صورت گرفته، این تحریم‌ها به مرور زمان رفع می‌شود. قرار است این مسئله در قطعنامه‌ای که پس از توافق  هسته‌ای در شورای امنیت صادر می‌شود، اعلام شود.

به گفته این فرد، تحریم‌ها به مرور و نه بلافاصله پس از توافق، برداشته خواهند شد. پیش از این خبرگزاری تاس روسیه به نقل از  منابع روس مدعی دوره زمانی 2 تا 8 ساله برای برداشته شدن تحریم‌ها خبر داده و نوشته بود طرف ایرانی محدودیت نهایتا 6 ماهه را می‌پذیرد، اما این خبر  تکذیب شد.

مسئله تحریم‌های  تسلیحاتی که در چند روز اخیر مطرح شده بود، از سوی دیپلمات‌های روس و چینی  مورد حمایت قرار گرفته و کشورهای غربی با آن مخالفت کرده بودند. این  تحریم‌ها اولین بار در سال 2006 به بهانه مقابله با پیشرفت برنامه هسته‌ای  ایران وضع شده و پس از آن هم در قطعنامه‌ای دیگر، تشدید شدند.

هنوز مقامات رسمی به خبر بلومبرگ واکنش نشان نداده‌اند.



تاريخ : سه شنبه 23 تير 1394 ا 1:29 نويسنده : عرفان ا

 

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی آنچه را که به زعم یک توافق بد با ایران است، اشتباهی تاریخی توصیف کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، موشه یعالون که پیشتر نیز  بارها درباره مذاکرات هسته ای به آمریکایی ها هشدار داده، گفت: امتیازات بی سابقه ای به ایران در مذاکرات هسته ای وین داده شده است.

وی مدعی شد که این توافق با رژیمی انجام خواهد گرفت که بدنبال گسترش تروریسم  در سراسر جهان است و قصد دارد تا جهان آزاد را تضعیف کند. این ادعاها در  حالی مطرح می شود که اساس تشکیل رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی،  اشغالگری و کشتن زنان و کودکان بی دفاع است.

گفتنی است  وزیران خارجه ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه،  چین و آلمان در حال مذاکره در وین بر سر نگارش متن توافق جامع هسته ای  براساس راه حل های بدست آمده در مذاکرات لوزان سوئیس هستند.



تاريخ : سه شنبه 23 تير 1394 ا 1:28 نويسنده : عرفان ا
 
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان نشریه فارن پالسی در مقاله ای با این عنوان که «مشکل آمریکا با ایران، تسلیم نشدن این کشور است و نه برنامه هسته‌ای آن» نوشت: مشکل آمریکا با ایران هرگز برنامه هسته ای این کشور نبوده است. این تصور که هدف از برنامه هسته ای ایران  غنی سازی اورانیوم پنج درصد) مخفی کردن یک برنامه تسلیحات هسته ای (غنی سازی بالای 95 درصد) است و محافظه کارهای آمریکا پیوسته به آن شاخ و برگ داده اند، همواره پوششی برای مخالفت واقعی واشینگتن با ایران و برنامه واقعی واشینگتن بوده است. از نقطه نظر دکترین واشینگتن درخصوص «سلطه جهانی آمریکا»، مشکل آمریکا با ایران استقلال این کشور است. ایران نیز مانند عراق، لیبی، سوریه، ونزوئلا، اکوادور، بولیوی، برزیل، آرژانتین، کوبا، کره شمالی، روسیه و چین برده آمریکا نیست.
واشینگتن نمی تواند به این واقعیت اذعان و اعلام کند ایران در فهرست هدف آمریکا قرار دارد زیرا تسلیم خواسته‌های آمریکا  نمی شود. در عوض واشینگتن تصمیم گرفت یک فضای رعب و وحشت از ایران میان مردم آمریکا و اروپا بوجود آورد. آمریکا این کار را با متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت تسلیحات هسته ای و قراردادن چنین تسلیحاتی در اختیار تروریست ها یا استفاده خود از آنها علیه اسرائیل، اروپا و آمریکا انجام داد.


تاريخ : سه شنبه 23 تير 1394 ا 1:28 نويسنده : عرفان ا
تعداد چنین زنان مظلوم و بچه‌هایی که پدر ندارند، در مناطق غربی قزاقستان و «آلماتی» زیاد هستند که اکثر قربانیان اصلا با اسلام آشنایی نداشته و نمایندگان فرقه‌های افراطی از این واقعیت سوء‌استفاده می‌کنند که در نتیجه این اقدامات، بیشتر زنان به سوریه می‌روند و در آنجا به جهاد نکاح تن می‌دهند.

  به تازگی در قزاقستان پدیده‌ای شوم با نام «فحشای حلال» در حال شکل‌گیری است که در آن دختران جوان با نمایندگان فرقه‌های افراطی ازدواج می‌کنند و بعد از مدتی شوهران آنها با به کار بردن کلمه «طلاق»، همسران خود را به دوستان خویش تحویل می‌دهند.
 
در این رابطه زنان مطلقه باید با مرد دیگری ازدواج کنند و در صورت عدم پذیرش این امر از سوی آنان، گفته می‌شود که این زنان از قوانین شریعت پیروی نمی‌کنند و این داستان همینطور ادامه دارد.
 
سایت خبری-تحلیلی نور.ک.ز در این زمینه می‌نویسد: در نتیجه این اقدام، زن می‌تواند در طی یک سال با چند مرد ازدواج کند، بچه به دنیا بیاورد که البته نخواهد دانست این بچه مربوط به چه کسی بوده و با چه سرنوشتی روبرو است.
 
فحشای حلال با داشتن چنین خصوصیاتی فرد افراطی را مجاب می‌کند تا زنی که به عنوان همسر برگزیده است بعد از مدت نامشخصی طلاق داده و با سرنوشت نامعلومی در اختیار دیگران قرار بدهد.
 
در این خصوص یک شهروند 35 ساله قزاقستانی در شهر «آتیرائو» با تأکید بر این موضوع که اعضای گروه‌های افراطی به زن به عنوان وسیله نگاه می‌کنند، افزود: وی نیز قربانی چنین تبادلی قرار گرفته است و در مدت پنج سال 9 بار ازدواج کرده و 9 بار با گفتن کلمه «طلاق»، توسط همسرش طرد شده است.
 
به گفته‌ کارشناسان دینی قزاقستان، معمولاً نمایندگان فرقه‌های افراطی اسلامی از این فتواها صادر می‌کنند که در نتیجه آن، در کشور صدها بچه با سرنوشت نامعلوم اینچنینی متولد و بزرگ می‌شوند و زنان مظلوم به جرگه‌های شبه‌نظامیان سوریه می‌پیوندند.
 
در این رابطه «موحدالدین پاتی‌اف» یک دین‌شناس قزاق می‌گوید: با توجه به قوانین اسلام در خصوص طلاق، کسانی که امروزه این کلمه را به سادگی به زبان می‌آورند و باعث از بین رفتن خانواده می‌شوند، نمی‌توانند مسلمانان باشند بلکه نمایندگان فرقه‌های افراطی هستند که به خاطر همبستگی برادرانه‌ خود، می‌توانند زن خود را به دوستانشان بدهند.
 
موحدالدین پاتی‌اف اضافه می‌کند: تعداد چنین زنان مظلوم و بچه‌هایی که پدر ندارند، در مناطق غربی قزاقستان و «آلماتی» زیاد هستند که اکثر قربانیان اصلا با اسلام آشنایی نداشته و نمایندگان فرقه‌های افراطی از این واقعیت سوء‌استفاده می‌کنند که در نتیجه این اقدامات، بیشتر زنان به سوریه می‌روند و در آنجا به جهاد نکاح تن می‌دهند.
 
این کارشناس قزاق ضمن اشاره به ظلم به دین و آغاز فعالیت‌های اینچنینی از 10 سال قبل، اظهار می‌دارد: افراط‌گرایان با این اقدامات و با نام دین، زناکاری را توجیه می‌کنند و کسانی که با دین آشنایی ندارند از اسلام می‌ترسند، اما چاره چیست؟
 
وی در ادامه این سئولات را مطرح می‌سازد که ملی‌گرا‌ها، وطن‌پرستان و شبه‌نظامیان برای زنان قزاقستانی چه کار می‌کنند؟ مدافعان ناموس کجا هستند؟ چرا آنها از دختران خود دفاع نمی‌کنند؟
 
به گفته‌ پاتی‌اف، برای کسی که شناختی از اسلام و دین نداشته باشد تشخیص دادن اینکه چه کسی طبق قوانین اسلام زندگی می‌کند و چه کسی به فرقه‌های افراطی پایبندی دارد، سخت است چراکه تمام آنان نماز می‌خوانند، به مسجد می‌روند و مانند قبل شلوارک‌های کوتاه نپوشیده و می‌گویند که به اسلام سنتی پایبند هستند اما در حقیقت از اسلام حقیقی فاصله زیادی دارند.
 
به عقیده وی، اداره روحانیت مسلمانان قزاقستان به خوبی می‌داند که نمایندگان فرقه‌های افراطی اسلامی چطور عمل می‌کنند اما نمی‌داند چگونه باید با آنها مبارزه کرد.
 
در این رابطه «انگار حاجی امیربیک» یکی از کارکنان اداره امور دینی قزاقستان نیز معتقد است که امامان جماعت مسئول برگزاری مراسم ازدواج و قرائت خطبه عقد، ازدواج این افراد را در مساجد ثبت‌ نمی‌کنند و به همین سبب سلفی‌ها مراسم نکاح را در بین خودشان انجام می‌دهند.
 
وی میگوید: امامان جماعت و ملاهای قزاقستان در مساجد خطبه می‌خوانند اما آنها (سلفی‌ها و دیگر نمایندگان فرقه‌های افراطی) گوش نمی‌دهند و در زمان خطبه با موبایل بازی کرده و یا موسیقی گوش می‌دهند و به دلیل آنکه نهاد جزایی خاصی در این خصوص شکل نگرفته است، نمی‌توان کسی را مجبور ساخت تا به گفته‌های امامان جماعت گوش بدهد.
 
انگار حاجی امیربیک در پایان می‌افزاید: طبق اطلاعات رسمی که توسط «نورلان ارمک‌بایف» دبیر شورای امنیت ملی قزاقستان اعلام شد، در مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش تقریبا 400 قزاقستانی حضور دارند و از میان قزاق‌هایی که راهی سوریه شده‌اند، تقریبا نیمی از آنها زنان هستند.  



تاريخ : یک شنبه 21 تير 1394 ا 23:55 نويسنده : عرفان ا
صالحی: اخبار خوبی در مورد مذاکرات در راه است

 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اخبار خوبی در مورد مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ در راه است.

خبرگزاری فارس: صالحی: بهتر از این نمی‌شود

 

 

 

به گزارش شریان نیوز به نقل از شبکه المیادین، یک منبع دیپلماتیک دیگر نیز تاکید کرد شانس رسیدن به توافق هسته ای میان قدرت های بزرگ و ایران بین امروز و فردا بسیار بالاست.
بر این اساس قرار است امشب نشست مهمی میان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای بررسی مسائل باقی مانده پرونده هسته ای ایران در وین برگزار شود.
در همین حال لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه اظهار داشت لحظه تصمیم گیری نهایی در خصوص مذاکرات هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران فرا رسیده است.

منبع: مهر


تاريخ : یک شنبه 21 تير 1394 ا 23:49 نويسنده : عرفان ا

 

 

 داعشی‌ها سربازان رژیم صهیونیستی در خط مقدم مقابله با مقاومت هستند
 
پایگاه مردمی ارتش ::رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رژیم صهیونیستی برای تحقق آرزوی دیرینه‌اش یعنی مالکیت بر سرزمین‌های نیل تا فرات، و همچنین وارد کردن فشار به مقاومت، از داعش به‌عنوان سربازان خط مقدم خود در این راستا استفاده می‌کند.

سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 اظهار داشت: در یک سوی مذاکرات، رزمندگان ما مصمم، بدون هیچ‌گونه انگیزه مادی و دنیایی، و عاشق اسلام و رهبری و ملت، و در سوی دیگر آمریکا شیطان بزرگ قرار گرفته است.



تاريخ : یک شنبه 21 تير 1394 ا 23:48 نويسنده : عرفان ا
 

استفاده از تمامی ظرفیت‌های موشکی و پهپادی برای ایجاد امنیت در مرزهای کشور

 
پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: موشک‌های نیروی زمینی ارتش از برد عملیاتی مناسب، قدرت تخریب و دقت بالایی برخودارند و مطمئن باشید که از تمامی این ظرفیت ها جهت ایجاد امنیت در مرزها استفاده می‌شود.
به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه همایش هوانیروز مردم همدلی و همزبانی درباره قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: موشک‌های نیروی زمینی ارتش از برد عملیاتی مناسب قدرت تخریب و دقت بالایی برخودارند و پس از ارزیابی آن ها در رزمایش جنوب کشور به قدرت آن ها پی بردیم.
 
وی خاطر نشان کرد: قدرت موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران دست بلند نیروی زمینی برای مقابله با دشمنان است و من به عنوان یک سرباز به ملت ایران می‌گویم مطمئن باشید فرزندان شما با استفاده از تمامی ظرفیت‌های نظامی که در اختیار دارند اجازه نخواهند داد پای هیچ دشمنی به طرف مرزهای کشور باز شود.


تاريخ : یک شنبه 21 تير 1394 ا 23:47 نويسنده : عرفان ا

 

«زیردریایی فاتح» تست میدانی شد

پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: «زیردریایی فاتح» جهت تست عملیاتی و ارتقا سطح کیفی وارد آب شده، و دریانوردی و غوص کرده است؛ اما یک سری پارامترها را هم مد نظر داریم که باید به آن‌ها هم برسیم؛ در این رابطه باید آزمایشات میدانی دیگری را نیز انجام داد.
 

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره روند آماده‌سازی «زیردریایی فاتح» برای الحاق به ناوگان نداجا اظهار داشت: در کشوری که شاید اصلا کسی فکر نمی‌کرد که روزی بتواند زیردریایی بسازد، ساخت زیردریایی «فاتح» یک جهش و تحول بزرگ محسوب می‌شود؛ الحمدلله این زیردریایی امروز ساخته، و جهت تست عملیاتی و ارتقا سطح کیفی وارد آب شده، و دریانوردی وغوص کرده است.
 

ماکت زیردریایی فاتح

وی ادامه داد: اما یک سری پارامترها را هم مد نظر داریم که باید به آن‌ها هم برسیم، در این رابطه باید آزمایشات میدانی دیگری را نیز انجام داد، تا ان‌شاءالله به نتایج دلخواه دست بیابیم، و این زیرسطحی رسماً عملیاتی شود. فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: عملیاتی شدن زیردریایی فاتح را زمانی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد که از هر جهت و تمام ابعاد تکمیل شده باشد.



تاريخ : یک شنبه 21 تير 1394 ا 23:45 نويسنده : عرفان ا
نشریه فارن پالسی گزارش داد؛
نشریه فارن پالسی در مقاله‌ای نوشت: مشکل آمریکا با ایران هرگز برنامه هسته‌ای این کشور نبوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان نشریه فارن پالسی در مقاله ای با این عنوان که «مشکل آمریکا با ایران، تسلیم نشدن این کشور است و نه برنامه هسته‌ای آن» نوشت: مشکل آمریکا با ایران هرگز برنامه هسته ای این کشور نبوده است. این تصور که هدف از برنامه هسته ای ایران  غنی سازی اورانیوم پنج درصد) مخفی کردن یک برنامه تسلیحات هسته ای (غنی سازی بالای 95 درصد) است و محافظه کارهای آمریکا پیوسته به آن شاخ و برگ داده اند، همواره پوششی برای مخالفت واقعی واشینگتن با ایران و برنامه واقعی واشینگتن بوده است.
از نقطه نظر دکترین واشینگتن درخصوص «سلطه جهانی آمریکا»، مشکل آمریکا با ایران استقلال این کشور است. ایران نیز مانند عراق، لیبی، سوریه، ونزوئلا، اکوادور، بولیوی، برزیل، آرژانتین، کوبا، کره شمالی، روسیه و چین برده آمریکا نیست.
واشینگتن نمی تواند به این واقعیت اذعان و اعلام کند ایران در فهرست هدف آمریکا قرار دارد زیرا تسلیم خواسته‌های آمریکا  نمی شود. در عوض واشینگتن تصمیم گرفت یک فضای رعب و وحشت از ایران میان مردم آمریکا و اروپا بوجود آورد. آمریکا این کار را با متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت تسلیحات هسته ای و قراردادن چنین تسلیحاتی در اختیار تروریست ها یا استفاده خود از آنها علیه اسرائیل، اروپا و آمریکا انجام داد.


تاريخ : یک شنبه 21 تير 1394 ا 23:44 نويسنده : عرفان ا

خبرگزاری فارس: کری: پس از توافق، می‌توان در مورد موضوعات منطقه‌ای با ایران وارد گفت‌وگو شد 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای که روز شنبه در پایگاه «بوستون گلوب» منتشر شد، ابراز امیدواری کرده است که توافق هسته‌ای با ایران بتواند به بهبود اوضاع در خاورمیانه منجر شود. در ابتدای گزارش-مصاحبه بوستون گلوب که تحت عنوان «کری توافق با ایران را عامل تحول در خاورمیانه می‌داند» منتشر شده و نشان‌دهنده اهمیت توافق با ایران برای واشنگتن است، به نقل از وزیر خارجه آمریکا آمده است: «تصور می‌کنم، این فرصت وجود دارد که همه برای رسیدن به رویکردی که امیدوارم معقولانه باشد، به تکاپو بیفتد.



تاريخ : یک شنبه 21 تير 1394 ا 23:44 نويسنده : عرفان ا
ارسطوی سریال پایتخت و یک درخواست مهم

احمد مهمانفر با انتشار عکس زیر نوشت:

ديروز حين کارمن و اين دوست کوچولوم اينهمه زباله رو تو ١٠ دقيقه تو يه محوطه ١٠٠ متري ،اطراف جاده جنگلي جمع کرديم .
چرا ؟!؟! واقعاًچرا؟!؟!
خدايا؛
يعني مي شه يه روزي برسه که همه ما به اون سطح فرهنگ و شعور و آگاهي برسيم که به طبيعت احترام بذاريم و اينهمه آشغال تو طبيعت نريزيم؟!؟!
از اون مهمتر يعني مي شه يه روزي برسه که همه ي ما به اون سطح فرهنگ و شعور وآگاهي برسيم
که اينهمه زباله توليد نکنيم؟
آقاااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
شمارو به جان هر کي که دوست داريداينقدر زباله تو طبيعت نريزيد

shariyan.comارسطوی سریال پایتخت و یک درخواست مهم



تاريخ : شنبه 13 تير 1394 ا 17:54 نويسنده : عرفان ا

 

فیروزآبادی در ادامه تأکید کرد: بنده به عنوان یک بسیجی خاک پای ایران شهادت می‌دهم که امروز دولت جز خیر مردم، انقلاب و کشور را نمی‌خواهد و همه بایستی یکپارچه پشتیبان آن باشیم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بنده به عنوان یک بسیجی خاک پای ایران شهادت می‌دهم امروز دولت جز خیر مردم، انقلاب و کشور را نمی‌خواهد و همه بایستی یکپارچه پشتیبان آن باشیم.

به گزارش فارس به نقل از دفتر ویژه رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه نخستین جلسه انجمن علمی راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: ایران در شبهای مبارک قدر برای موفقیت مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان دعا می‌کند.

وی افزود: دولت دکتر روحانی دولتی مجاهد و ایثارگر است و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای امروز همچون رزمندگان اسلام در شب‌های عملیات نیاز به دعای ملت ایران اسلامی دارند.

فیروزآبادی در ادامه تأکید کرد: بنده به عنوان یک بسیجی خاک پای ایران شهادت می‌دهم که امروز دولت جز خیر مردم، انقلاب و کشور را نمی‌خواهد و همه بایستی یکپارچه پشتیبان آن باشیم.
منبع: فارس


تاريخ : شنبه 13 تير 1394 ا 17:48 نويسنده : عرفان ا
صادق زیباکلام پیشنهاد داد مردم ایران خود را از هم اکنون برای جشن هسته‌ای در عید فطر آماده کنند.
به گزارش نامه نیوز، صادق زیباکلام امروز شنبه 94.4.13 طی یادداشتی در روزنامه آفتاب یزد نوشت: در مورد مذاکرات هسته‌ای که این روزها در وین در جریان است به نظر می‌رسد تقریبا تمام موضوعات مورد اختلاف، از سر راه برداشته شده و نسبت به آنها توافق صورت گرفته است. در واقع در حال حاضر در خصوص اینکه نطنز چگونه باید کار کند، برای فردو چه تصمیماتی باید گرفته شود، میزان ذخایر اورانیوم 20 درصد ایران چه قدر باید باشد، حجم اورانیوم 3 درصد غنی شده در ایران چه میزان باشد ، سانتریفیوژها چه تعداد در توافق ذکر شود، تحقیقات و توسعه سانتریفیوژها در برنامه‌ هسته‌ای ایران بر چه اساسی باشد و ... تصمیمات و توافقاتی صورت گرفته است. البته این نکته را نباید در ذهن دور نگه داشت که به هیچ وجه این تصمیمات و توافقات ساده و آسان به دست نیامده بلکه حاصل صد ها ساعت مذاکره بوده است.

فی المثل در شرایطی که به نظر من تقریبا موضوعات به سرانجام رسیده ولی روز پنج شنبه 5 ساعت آقای ظریف با آقای جان کری به تنهایی مذاکره می نمایند.این موضوع نشان دهنده سختی روندی بوده که مذاکره کننده های کشور طی کرده اند.

شاید این پرسش مطرح شود اگر در مذاکرات موضوعی باقی نمانده پس چرا طرفین توافق را اعلام نمی کنند که باید گفت یک مشکل باقیمانده و آن مشکل ابهامی است که غربی ها نسبت به پرونده ای در گذشته دارند. گویا گزارشاتی از قبل در مورد فعالیت هسته ای کشورمان وجود دارد که در این گزارش ها ادعا شده ایران به دنبال سلاح هسته ای است. این در حالیست که می شد این ابهامات و سوالات غربی ها را در دولت قبل مرتفع ساخت اما متاسفانه مذاکرات 6 ساله آقای جلیلی با 1+5 تنها اتلاف وقت بود. به عبارت ساده در آن دوران کوچکترین گامی در جهت حل این اختلافات برداشته نشد.

ایران همواره اعلام آمادگی کرده که حاضراست در خصوص این ابهامات و شبهات با آژانس همکاری کند. اما مشکلی که وجود دارد این است که حل و فصل این مشکلات دربرگیرنده بازدید از برخی از سایت‌های نظامی ایران می باشد. ایران نیز حاضر نیست چنین مسئله‌ای را قبول کند.

البته همانطور که اشاره نمودم این موضوع به سال ها قبل بر می گردد و در حال حاضر آژانس، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها یقین دارند که در هیچ کجای ایران فعالیت‌های هسته ای صورت نمی گیرد و تمام فعالیت‌های ما در چند مرکز مشخص خلاصه می شود.

اما به هر حال این پرونده گشوده است همچنان و باید بسته شود. البته بسیار بعید به نظر می رسد که این پرونده بتواند خللی در راه رسیدن به توافق ایجاد کند. این پرونده در آینده حل و فصل خواهد شد.

مع الوصف می توانیم از حالا آماده توافق شویم.به نظر می رسد توافق هسته ای نزدیک است و در شب های معنوی و با برکت قدر می توانیم به این مهم برسیم.

براین اساس به مردم ایران پیشنهاد می دهم خود را از هم اکنون برای جشن هسته ای در عید


تاريخ : شنبه 13 تير 1394 ا 17:47 نويسنده : عرفان ا
وارد کردن دوربین های بزرگ و چوب های عکس برداری سلفی به کاخ سفید همچنان ممنوع خواهد بود.

همسر اوباما با پاره کردن تابلو هشدار عکسبرداری ممنوع کاخ سفید ، لغو قانون ده سال گذشته، عکسبرداری از داخل کاخ سفید را رسما اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از تارنمای کاخ سفید، میشل اوباما، همسر رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه با انتشار ویدیویی که در آن وی تابلو هشدار عکسبرداری ممنوع را پاره می کند، به بازدیدکنندگان کاخ سفید این نوید را داد که از این پس عکسبرداری از داخل کاخ سفید منع قانونی نخواهد داشت.

همسر اوباما تابلو هشدار عکس برداری ممنوع را پاره کرد (عکس)


عکسبرداری از کاخ سفید که طی بیش از یک دهه گذشته ممنوع بود، با به روی کار آمدن شبکه های اجتماعی بطور جدی تر از طرف مأموران امنیتی کاخ سفید دنبال می شد، بطوری که زیر تابلو های هشدار عکس برداری ممنوع، استفاده از شبکه های اجتماعی نیز ذکر شده بود.

کاخ سفید در اقدام جدید نه تنها عکسبرداری از داخل کاخ سفید را بلامانع اعلام کرده بلکه بازدیدکنندگان را به استفاده از هشتگ white house tour# برای به اشتراک گذاشتن عکس هایشان تشویق می کند.

وارد کردن دوربین های بزرگ و چوب های عکس برداری سلفی به کاخ سفید همچنان ممنوع خواهد بود.



تاريخ : جمعه 12 تير 1394 ا 12:30 نويسنده : عرفان ا
 
نفرین گنجشک‌ها مرگبارترین نفرین دنیاست. قحطی بزرگ چین بین سال‌های ۶۱-۱۹۵۹ جان بیست تا چهل‌و پنج میلیون نفر را گرفت و یکی از دلایل اصلی این قحطی نفرین گنجشک‌ها بود.
 
دولت چین از سال ۱۹۵۶ به گنجشک‌ها اعلان جنگ داد. حکومت چین پیش خودش حساب کرده بود که هر گنجشک در طول یک سال ۴.۵ کیلو غله می‌خورد پس با نابودی گنجشک‌ها چند صد میلیون تن گندم و برنج اضافی خواهیم داشت.

برنامه‌ای به نام «کارزار چهار آفت» برای از بین بردن پشه، مگس، موش و گنجشک راه افتاد تا چین بهشت برین شود. سه حیوان اول را که مردم همیشه می‌کشتند و در واقع هدف اصلی کارزار گنجشک‌ها بودند.

نیروی اصلی جبهه گنجشک‌ستیزان بچه‌ها بودند که بام تا شام سنگ قلاب به دست به دنبال گنجشک‌ها راه می‌افتادند. مردم در تمام طول روز با طبل و قاشق و بشقاب سروصدا ایجاد می‌کردند تا گنجشک‌ها بترسند و روی زمین ننشینند و در هوا از گرسنگی بمیرند.


در سال ۱۹۵۸ جمعیت گنجشک‌ها به شدت کاهش یافت و سال بعد برداشت برنج در کشور به شدت کم شد. جمعیت ملخ‌ها و حشرات دیگر به شدت افزایش یافته بود. مقامات چین در سال ۱۹۶۰ دستور توقف گنجشک‌ستیزی را دادند و ساس را در کارزار چهار آفت جایگزین گنجشک کردند ولی دیگر دیر شده بود. دیگر همه جا پر از ارواح سرگردان گنجشک‌ها شده بود که جان انسان‌ها را می‌گرفتند.




تاريخ : جمعه 12 تير 1394 ا 12:27 نويسنده : عرفان ا
ظریف: آمریکا باید بین تحریم و توافق یکی را انتخاب کند

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با پایگاه المانیتور تاکید کرد که واشنگتن بین تحریم و توافق هسته ای باید یکی را انتخاب کند.

خبرگزاری فارس: ظریف: آمریکا باید بین تحریم و توافق یکی را انتخاب کند
 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در مصاحبه با پایگاه المانیتور تاکید کرد که واشنگتن بین تحریم و توافق هسته‌ای باید یکی را انتخاب کند.

ظریف همچنین گفت که تعامل با ۶ کشور تصمیمی استراتژیک بود که ایران اتخاذ کرد و این روند رو به پایان است. وی توضیح داد که چطور تعهد او کمک کرد که آرامش خود را حتی وقتی که بسیار خسته بود حفظ کند و در صورتی که این موضوع تا این حد برای کشورش و منطقه مهم نبود امکان داشت که وی واکنش دیگری داشته باشد.

وزیر خارجه ایران درباره خطوط قرمزی که «آیت‌الله علی خامنه‌ای» رهبر انقلاب تعیین کرده‌اند و اینکه این خطوط قرمز می‌تواند دستیابی به توافق را غیر ممکن کند هم گفت: « سخنان رهبر انقلاب تاکید بر مواضعی هستند که از روز اول ما با آنها مذاکرات را آغاز کردیم.»

ظریف در توضیح این مورد گفت: «نخستین روز مذاکرات،  درپیامی که در توییتر رهبر انقلاب منتشر شد، عکسی از من و تیم گذاشته شد و در این پیام آمده بود: «من مذاکره‌کنندگانمان را  قابل اعتماد، متعهد، شجاع و مومن می دانم.» و من در پاسخ به این نوشته با علامت لبخند نوشتم که این عکس در نطنز به همراه تیم گرفته شده است و حمایت رهبری برای تیم ما بسیار مهم است.»

وی درباره «جان کری» همتای آمریکایی خود هم گفت: «جان آدم معقولی است و او می‌داند که آمریکا باید بین توافق و تحریم‌ها یکی را انتخاب کند. توافق در صورتی به دست می‌آید و یا شکست خواهد خورد که آمریکا بخواهد تحریم‌ها را بردارد و یا آنها را حفظ کند.»



تاريخ : جمعه 12 تير 1394 ا 12:16 نويسنده : عرفان ا

 

اگر در طلب روزی عفت به خرج دادیم نترسیم که مبادا رزقمان کم شود زیرا عفت‌ مانع‌ روزى‌ نيست‌. اگر هم حرص بزنیم بر روزی مان افزوده نخواهد شد!

به گزارش مشرق، اغلب مردم برای کسب روزی و  مال تنها به اسباب و علل مادی و طبیعی چشم دوخته اند. عده ای هم از آن ور بام افتاده اند و دست از کار و تلاش کشیده و تنها چشم به عطایا و الطاف الهی دارند.

اسلام با هر دوی این گروه ها مخالف است. دین مبین اسلام به طلب رزق و روزی حلال تاکید ویژه و فراوانی کرده اما از طرفی هم توصیه می کند که گمان نکنید روزی بدست شماست. روزی رسان خداست و بندگان تنها وسیله هستند. یعنی نه از این طرف بام بیفت نه از آن طرف!

در همین رابطه روایت زیبایی از امام حسن مجتبی (ع) نقل شده که می توان به هفت بخش زیر تقسیم نمود:

۱- "در طلب‌ مانند شخص‌ پيروز مكوش‌."

۲- "و مانند كسى‌ كه‌ تسليم‌ شده‌ به‌ قَدَر اعتماد نكن‌."

۳- "زیرا به‌ دنبال‌ كسب‌ و روزى‌ رفتن‌ سنت‌ است."

۴- "ميانه‌روى‌ در طلب‌ روزى‌ از عفت‌ است‌."

۵- "عفت‌ مانع‌ روزى‌ نيست‌."

۶- "حرص‌ موجب‌ زيادى‌ رزق‌ نيست."

۷- "به‌ درستى‌ كه‌ روزى‌ قسمت‌ شده‌ و حرص‌ زدن، موجب‌ گناه‌ مى شود." (تحف‌ العقول‌، ص‌ ۲۳۶)

* نتایج روایت فوق

نخستین نتیجه تقسیم بندی فوق این می شود که نباید مانند افراد پیروز دنبال روزی رفت و زیاده روی نمود زیرا که میانه روی در آن عفت است.  همچنین نباید تنها به قضا و قدر الهی اکتفا کرد و تلاش ننمود زیرا سنت نبوی این است که باید به دنبال روزی حلال رفت.
 
** اگر عفت به خرج دادی نترس

نقطه مقابل نیز این است که اگر در طلب روزی عفت به خرج دادیم نترسیم که مبادا رزقمان کم شود زیرا عفت‌ مانع‌ روزى‌ نيست‌. اگر هم حرص بزنیم بر روزی مان افزوده نخواهد شد!

پس به اندازه تلاش کنیم و بخشی از نیرویمان را صرف طاعت و بندگی کنیم. کاری که امروز کمتر شاهدش هستیم زیرا مردم تمام همّ و غمشان را در طلب روزی قرار داده اند و یا فرصتی برای عبادت ندارند یا اگر هم زمانی می گذارند دیگر حالی برایشان نمانده!

این مشکل حل نمی شود تا زمانی که باور کنیم روزی همه بندگان را خدا تقسیم کرده و حرص زدن در این راستا جز بار گناه چیزی عایدمان نمی کند!
 
*** فقیری که مورد عتاب امام صادق(ع) قرار گرفت

در روایات آمده دعای کسی که تلاشی در جهت کسب حلال نداشته باشد اجابت نمی شود. در کتاب داستان راستان اثر استاد شهید مرتضی مطهری نقل شده است که شخصی باهیجان و اضطراب به حضور امام صادق (ع) آمد و گفت: درباره من دعایی بفرمایید تا خداوند به من وسعت رزقی بدهد که‏ خیلی فقیر و تنگدستم.

امام فرمود: هرگز دعا نمی ‏کنم!

- چرا دعا نمی کنید!؟

- برای اینکه خداوند راهی برای اینکار معین کرده است. خداوند امر کرده که روزی را طلب نمایید. اما تو می ‏خواهی در خانه‏ خود بنشینی و با دعا روزی را به خانه خود بکشانی!

 (داستان راستان جلد اول اثر استاد شهید مرتضی مطهری)


منبع:تراز



تاريخ : چهار شنبه 10 تير 1394 ا 18:39 نويسنده : عرفان ا
جمعی ۱۰ نفره از صهیونیست‌ها مقابل محل مذاکرات هسته‌ای در وین جمع شده‌اند.
تجمع اسرائیلی ها مقابل محل مذاکرات

به گزارش افکارنیوز، ۱۰ نفر از صهیونیست ها دقایقی قبل با برپا کردن چادر و پخش موزیک مقابل هتل محل مذاکرات تجمع اعتراضی برگزار کردند.

امروز (چهارشنبه) پلاکاردهای در محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ با مضامین حمایت از رژیم صهیونیستی و اعلام همبستگی با جنبش آزادیخواهی ایران نصب شده است.

روحانی، ظریف و صالحی را متوقف کنید، آزادی برای ایران امنیت برای اسراىیل از جمله مضامین این پلاکاردهاست.



تاريخ : چهار شنبه 10 تير 1394 ا 18:29 نويسنده : عرفان ا
 

america



تاريخ : سه شنبه 9 تير 1394 ا 14:56 نويسنده : عرفان ا

شب های روشن رمضان

عمری ماند و دوباره به شبهای روشن رسیدیم. شبهایی که هربار در انتهایش آرزوی دیدار دوباره اش را داریم. شبهای خلوت با خود و او. شبهای دعای خیر و آرزوی سلامتی و بهروزی و عاقبت به خیری برای والدینمان، خانواده، دوستان، همکاران، همسایگان، آنان که در چند صباح کوتاه عمر برکت وجودشان گرمای زندگی را به ما عطا کرد و دلخوشی ها و آرامش را در کنار آنان تجربه کردیم، آنان که گهگاهی از آنان دلخور شدیم و به ستم یا ناخواسته حقی از ما تضییع نمودند و این شبها شبهای آرزوی خیر و خوبی و برکت برای همه آنان است شاید که به روشنای آرزوهای نیک برای همسفرانمان باعث شود آنان هم از تقصیر و قصور هر روزه مان درگذرند و به سبب آرزوهای نیک آنان، لحظه های آرامش، نیکی، پر از شادمانی و لبخند نصیب زندگی ما هم گردد.


شاید که آخرین سهممان از شبهای روشن همین امسال باشد و حتی همین امسال را هم به پایان نبرده و لحظه پایان سفر در لحظاتی نه چندان دور در انتظارمان باشد و آرزوهای نیک برای آنان در سینه مان جا بماند و لبخند رضایت آنان که در حقشان کوتاهی یا ستم کردیم هرگز شکوفا نشود!

فراموش نکنیم هیچ یک از همسفرانمان چه آنان که ما می پنداریم با ما هستند و چه آنان که بر ما، توانایی آن را ندارند که مقدراتمان را عوض کنند. پس به واسطه نقشی که در عالم زحمت آن را می کشند جایز نیست که از دعای خیرمان محروم شوند. اگر همه اینگونه نیاندیشیم همه از آرزوهای نیک محروم می مانیم.

مناسبتها بهانه های نیک گفتن، نیک عمل کردن و نیک اندیشیدن هستند.

انتهای پیام/



تاريخ : سه شنبه 9 تير 1394 ا 14:55 نويسنده : عرفان ا
 

مقام معظم رهبری، با تمییز هوشمندانه مختصات یک توافق خوب برای ایران با آنچه که آمریکایی‌ها از عبارت توافق خوب ایفاد می‌کنند؛ توافق مد نظر مقامات کشور را عزتمندانه، منصفانه و مطابق با مصالح و منافع ملی توصیف کردند.

خبرگزاری فارس: نگاهی به فرمایشات مقام معظم رهبری در آستانه آخرین دور از مذاکرات



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 9 تير 1394 ا 14:53 نويسنده : عرفان ا
وقتی تصمیم بر این می‌شود که تیم طلایی موسیقی انقلاب یعنی مثلث «سبزواری – راغب – گلریز» روی این واقعه هم کار هنری انجام بدهند، عیادت از آیت الله خامنه‌ای در بیمارستان ایده‌پرداز کار می شود. چرا که خبر انفجار در دفتر حزب جمهوری و شهادت جمعی از دوستان و یاران انقلاب وقتی به آیت الله خامنه‌ای می رسد که ایشان از روز قبل در اثر سوء قصد، در بیمارستان بستری شده بودند. همین جاست که سبزواری زاویه دید شعر خود را پیدا می‌کند و شعر سرود، می‌شود زبان حال رهبر انقلاب وقتی که در تب شدید بیمارستان، خبر سوگ یاران خود را می‌شنوند.
راه‌نوا: هنوز هم پس از گذشت بیشتر از سی سال از انفجار در محله سرچشمه تهران و ترور بزرگترین شخصیت‌های سیاسی کشور در یک روز و با وجود چندین قطعه موسیقی که جملگی توسط هنرمندان صداوسیما تولید شده اند، اثری که به اندازه «حدیث درد» بتواند اوج احساسات یک ملت را در خود نشان دهد نداریم.

اینکه چگونه بعد از این همه سال درباره داغی چنین بزرگ، موسیقی، سینما و دیگر هنرها و هنرمندان‌شان می‌توانند سکوت کنند و همچنان مدعی مردمی بودن باشند، یکی از شگفتی‌ها و تلخی‌های هنر ماست. اینکه در طول این سالها تنها تولید کننده در این موضوع رسانه ملی بوده است، به جز تقدیر و تشکر، جای این گله هم هست که چرا این همه هزینه برای تولید این آثار، منجر به اثرگذاری و ماندگاری نشده است؟

برای پیدا کردن راه اثرگذاری ماندگار در موسیقی با موضوعی چنین، بهتر است به جای کلی‌گویی با اثری مواجه شویم که مرحله اثرگذاری را پشت سر گذاشته است و نمونه خوبی تواند بود از آنچه مد نظر است.


«حدیثِ درد» (یا نام دیگرش: شقایق های پرپر) شعری است، سروده استاد حمید سبزواری که ابتدا در همان روزهای پس از واقعه توسط گروه سرود دانش آموزی حزب جمهوری با سرپرستی استاد احمدعلی راغب تهیه و سپس در حضور امام و دیگر مسئولان کشور در حسینیه جماران اجرا شد. عمق تاثیرگذاری این سرود بر امام راحل چنان بود که به گفته استاد راغب، در اجراهای بعدی گروه، حاج احمد اقا قبل از اجرای کارهای جدید، از طرف امام درخواست اجرای این سرود را می دادند.

ماجرای دعوت راغب به حزب جمهوری و سرپرستی آن گروه سرود نیز در جای خود جالب است. دعوتی که گرچه به واسطه روابط عمومی حزب انجام شده بود اما حاصل ضرورت شناسی و درک بالای هنری شهید آیت الله بهشتی و آیت الله خامنه‌ای در آن ایام بوده است. چنانکه در آرشیو افتخارات هنری استاد راغب به واسطه فعالیت‌های هنری‌اش، لوح تقدیر با امضای شهید بهشتی بیش از دیگر اسناد نکته‌آموز و جالب است. اینکه روحانیت انقلابی در مرز تحجر و تجددزدگی، همواره معتقد به نوعی موسیقی جریان‌ساز و تاثیرگذار برای جامعه بوده‌اند.


(تصویر لوح تقدیر با امضای شهید آیت الله دکتر بهشتی)


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 8 تير 1394 ا 1:8 نويسنده : عرفان ا
ترامپ خطاب به مذاکره کننده های غربی افزود: به زودی فرصت های پیش روی غربی ها از بین رفته و لذا باید بر شدت تحریم ها علیه ایران اضافه شود.
نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا امروز در مصاحبه خود با انتقاد شدید از مذاکره کننده های غربی، اعلام کرد که در جریان مذاکرات هسته ای با ایران مثل گداها شده ایم.
 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه تحلیلی هیل، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا امروز در مصاحبه خود اعلام کرد که در جریان مذاکرات هسته ای با ایران مثل گداها شده ایم.
 
«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا امروز در مصاحبه خود اعلام کرد: در مذاکرات هسته ای با ایران شبیه گداها شده ایم. به نظر می رسد، برای گدایی پشت میز مذاکرات نشسته ایم.
 
وی در انتقاد از «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در این زمینه گقت: ایرانی ها مذاکره کننده های بسیار خوبی هستند. نمایندگان ایران مذاکره کننده های ماهری هستند. آن ها با احمق ها مذاکره می کنند. اوباما مذاکره کننده نیست.
 
ترامپ خطاب به مذاکره کننده های غربی افزود: به زودی فرصت های پیش روی غربی ها از بین رفته و لذا باید بر شدت تحریم ها علیه ایران اضافه شود.
 
وی با تکرار مواضع کهنه همتایان خود در مخالفت با توافق هسته ای مدعی شد: تا جاییکه من می دانم، دوران ناراحت کننده ای در پیش است.


تاريخ : دو شنبه 8 تير 1394 ا 1:4 نويسنده : عرفان ا
نسخه چاپيارسال به دوستان
مجله نظامی گلوبال فایت

یک نشریه معتبر نظامی در گزارشی به نوع تسلیحات خریداری شده توسط ارتش آمریکا پرداخته و نوشته که این تسلیحات برای درگیری با کشورهای مانند چین، روسیه و ایران مناسب نیست.

خبرگزاری فارس: هواپیماهای آمریکا نمی‌توانند بدون مواجهه با عواقب کار خود، ایران را بمباران کنند
 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریه نظامی گلوبال فایت در مقاله‌ای به برد کوتاه بیشتر بمب‌ها و موشک‌های خریداری شده توسط ارتش آمریکا پرداخته و گفته که این بمب‌ها فقط برای پرتاب از هواپیما در کشورهای مانند افغانستان، سوریه و عراق مناسب است.

بر اساس این گزارش، ارتش آمریکا تمرکز خود را بروی خرید بمب‌های کوتاه‌برد گذاشته و در توسعه زرادخانه موشک‌های بردبلند و نقطه زن خود کوتاهی کرده است.

در ادامه گزارش می‌خوانیم که وزارت دفاع آمریکا بین سال‌های 2001 تا 2014، تعداد 304750 سلاح برای درگیری مستقیم در شعاع عملیاتی 80 کیلومتر خریداری کرده است؛ این تسلیحات 96 درصد از خریدهای وزارتخانه را تشکیل می‌داده است. در همین بازه زمانی، تنها 7109 سلاح بردبلند خریداری شده؛ تسلیحاتی که در شعاع عملیاتی 643 کیلومتری قادر به انهدام اهداف می‌باشند.

گلوبال فایت در مقام نتیجه‌گیری فنی از این اعداد می‌نویسد: کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که تسلیحات بردکوتاه فقط هنگامی موثراند که هواپیما(ی آمریکایی) توانایی نزدیک شدن به هدف را داشته باشد ولی در عمل، انجام عملیات نظامی گسترده علیه مواضع دشمن با استفاده از تسلیحات دقیق (و بردبلند) غیرممکن است.

این گزارش، گفته‌های سال‌های اخیر ژنرال‌های آمریکایی مبنی بر تمرکز عملیاتی پنتاگون بر کشورهای مانند عراق، افغانستان و سوریه را ثابت می‌کند؛ جاهایی که «هواپیما می‌تواند بدون درگیری شدن با عواقب کار خود، بمبارن کند.»

در انتهای این گزارش آمده: «این تسلیحات (بردکوتاه و بمب‌های



تاريخ : دو شنبه 8 تير 1394 ا 1:52 نويسنده : عرفان ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.