تصویر چرا نابغه‌ها بدخط هستند؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه دستخط، یکی از عناصر مهم برای تشخیص تیپ شخصیتی افراد در علم روانشناسی است. مطالعات نشان می‌دهد حالات روحی اشخاص در نوع دستخط‌شان تاثیر مستقیم دارد و حتی می‌تواند گویای مطالب و نکات مهمی در خصوص سلامت فیزیکی‌شان باشد. مثلا محققین برای تشخیص ابتلاء فرد به بیماریهایی چون اسکیزوفرنی، فشار خون بالا و یا حتی میزان انرژی، به بررسی دستخط بیمار می‌پردازند.

تحلیل دستخط با عنوان علمی گرافولوژی شناخته شده است. طی این فرآیند، شیوه نگارش حروف و کلمات، فاصله میان آنها و همچنین میزان فشار و انرژی اعمال شده در نگارش، اطلاعات مهمی درباره فیزیک و روان افراد به دست می‌دهد.

این اعتقاد نیز وجود دارد که دستخط می تواند از جمله ویژگیهای موروثی محسوب شود. گرچه این باور نیز با توجه به تلاشهایی که افراد مختلف در بهبود دستخط‌شان تا سطح حرفه‌ای داشته‌اند زیر سوال می‌رود. از نظر روانشناسان دستخط بد یا نتیجه اختلالات روانی است و یا ناشی از هوش بالای افراد است . در بررسیها نیز ثابت شده مغز افراد باهوش و نوابغ سریعتر از دستشان عمل می کند. به عنوان مثال اینشتین از جمله دانشمندانی بود که دستخط خوبی نداشت و یا حتی استیو جابز، مخترع، بنیانگذار و مدیر اجرایی ارشد شرکت اپل، در گروه افراد باهوش اما بدخط قرار دارد. با این اوصاف می توان چنین نتیجه گرفت که دستخط بد گاهی هم از ویژگیهای خوب محسوب می‌شود.



تاريخ : یک شنبه 22 مرداد 1396 ا 23:49 نويسنده : عرفان ا



 

ارتش

ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی شهادت سرافرازانه محسن حججی مدافع حریم اهل بیت (سلام الله علیهم) را تبریک و تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی شهادت سرافرازانه محسن حججی مدافع حریم اهل بیت (سلام الله علیهم) را تبریک و تسلیت گفت.


در این پیام آمده است: سلام و درود به ارواح مقدس شهدای مدافع حرم که با ایثار و جانفشانی پا در عرصه دفاع از ارزش‌های ناب اسلام راستین نهادند تا فرهنگ غنی ایثار و شهادت زنده بماند.

شهادت راهی نیک فرجام و منتهی به سعادت انسان های برگزیده ای است که با خون پاک خود عزت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیمه می کنند.
دشمنان اسلام باید بدانند نه تنها از این اقدامات وحشیانه طرفی نخواهند بست بلکه با این اقدامات کور، اراده و عزم مسلمین جهان در مبارزه با تروریست های تکفیری تقویت و روح همبستگی نیروهای مسلح در دفاع از حقانیت اسلام و اهل بیت (ع) تقویت خواهد شد.

یقیناً شهادت غریبانه اما سرافرازانه این رزمنده مخلص مدافع حرم موجب ارتقای روحیه رزم در مبارزه با کفر و تکفیر و تقویت همدلی و یکپارچگی آحاد رزمندگان اسلام به زعامت و رهبری حضرت امام خامنه ای عزیز(مد ظله العالی) خواهد شد.
ارتش جمهوری اسلامی ایران شهادت پرافتخار و مظلومانه پاسدار مومن حریم دین و ولایت را به محضر حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، ملت صبور و بزرگ ایران اسلامی و خانواده معظم و معزز آن شهید گرامی تبریک و تسلیت گفته؛ علو درجات ایشان را از خداوند متعال خواستار است.


تاريخ : یک شنبه 22 مرداد 1396 ا 23:43 نويسنده : عرفان ا
مدافعان حرم ایرانی که قبل از حججی «سر» دادند + عکس

مدافعان حرم ایرانی که قبل از حججی «سر» دادند + عکس

پیش از شهید محسن حججی، سردار «عبدالله اسکندری» و «رضا اسماعیلی» نیز از نخستین شهدای مدافع حرم هستند که تیزی تیغ جنگ تروریست‌های تکفیری داعش آن‌ها را همچون سالار شهیدان بی‌سر کرده است.

به گزارش مشرق، از زمان حضرت یحیی (ع) تا حسین بن علی (ع) در سال ۶۱ هجری یا جنایت‌های کومله و دموکرات و زخمی که منافقین و ضد انقلاب بر تن مدافعان میهن باقی گذاشته‌اند؛ «ذبح» انسان رازی سر به مهر باقی‌مانده است؛ رازی که با هر جنگ آلت قتلی در دست جلادان و دشمنانِ جبهه حق می‌شود. رازی که همچون تبر بر پیکر درختی تنومند زده می‌شود تا آن را بخشکاند اما غافل از اینکه هر زخم جوانه‌ای می‌شود که پیچک‌وار گریبان دشمن را می‌گیرد تا از نفس بیفتد و نابود شود.

تاریخ گواه آن است که جلادان همواره با کشتار در پی قوام حکومت خویش بوه‌اند. نمونه زنده و به روز آن رفتارهای ناجوانمردانه گروه تروریستی داعش در کشورهای اسلامی است. اعضای این گروه آن‌چنان از اصل انسانی خود دور شده‌اند که با توحشی حیوانی انسان‌های بی گناه را از دم تیغ خود می‌گذرانند.

از آغاز تحرکات گروه تروریستی داعش در منطقه سردار «عبدالله اسکندری» و «رضا اسماعیلی» از جمله شهدای مدافع حرم هستند که تیزی تیغ جنگ تروریست‌های تکفیری داعش آن‌ها را بی‌سر کرده است. روایت شهادت هر یک از این جان‌سپاری‌ها قصه پر غصه‌ایست که سر دراز دارد.

نخستین فرمانده ذبیح مدافع حرم

شهید عبدالله اسکندری از جمله فرماندهان دوران دفاع مقدس است که با پایان آن و تجربه‌ای که آموخته بود با آغاز تحرکات داعش به عنوان مستشار نظامی به کشور سوریه رفت و آنجا روز سه‌شنبه ششم خرداد ماه سال ۱۳۹۳ به همراه رزمندگان مقاومت اسلامی به دفاع از حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) و مقدسات مسلمانان پرداخت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. سردار اسکندری از مدافعان حرم در سوریه و رئیس سابق بنیاد شهید استان فارس بود.

پیکر او پس از شهادت به دست گروه تروریستی «اجناد الشام» افتاد و جلادی به نام «ابوجعفر» که از فرماندهان این گروه تروریستی بود سر از تن بی‌جانش جدا و تصاویر آن را در حالی که بر نیزه رفته بود در فضای مجازی منتشر کرد. البته طولی نکشید که وعده خدا محقق شد و با کشته شدن ابوجعفر به دست ارتش سوریه، این بار تصویر لاشه او بود که در معرض دید جهانیان قرار گرفت و دل همه دوستداران شهید را شاد کرد.

اعظم سالاری همسر این شهید روایت می‌کند: آخرین جمله ایشان را همیشه به یاد دارم، در همان تماس آخر به من گفت تصدقت شوم برایم دعا کن، اتفاقاً همرزمانش هم خندیدند. من با خنده گفتم: دوستانت می‌خندند! گفت: اشکال ندارد بگذار بخندند. آخرین جمله ایشان به من همین بود؛«تصدقت شوم برایم دعا کن.»

حاج عبدالله سال ۱۳۵۸ وارد سپاه شد و در کردستان و مریوان حاضر بود. اولین حضور ایشان در جبهه سوسنگرد بود. همسرم همرزم سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان بودند. سردار اسکندری در مدت حضورشان در جبهه‌ها تک‌تیرانداز، تیربارچی، نیروی اطلاعات شناسایی و غیره بود. در عملیات خیبر فرمانده سپاه «لار» بود. در عملیات بدر جانشین فرمانده گردان، در والفجر ۸ جانشین رئیس ستاد تیپ الهادی و در عملیات‌های کربلای ۱، ۳، ۴، ۵ و ۸ رئیس ستاد تیپ الهادی بود. شهید در عملیات والفجر ۱۰ جانشین تیپ مهندسی و در عملیات بیت‌المقدس۴ فرماندهی تیپ مهندسی را بر عهده داشت. از دیگر مسئولیت‌های حاجی، فرماندهی مهندسی رزمی ۴۶ امام هادی (ع)، فرماندهی تیپ ۴۶ امام هادی(ع)، فرماندهی مهندسی رزمی قرارگاه مدینه منوره، فرماندهی مهندسی تیپ ۴۲ قدر و فرماندهی مهندسی رزمی جبهه مقاومت بود. همسرم در عرصه‌های سازندگی هم فعالیت داشت که در احداث سد کرخه احداث جاده نیریز در استان فارس، طرح توسعه نیشکر، اجرای طرح‌های سد و بسیاری دیگر از فعالیت‌های جهادی سهیم بود. طی سال‌های جنگ نیز کمتر فرصت می‌کرد به ما سربزند و مرتب در مناطق عملیاتی بودند.

همچنین فرزند شهید عبدالله اسکندری توضیح می‌دهد: بعد از شهادت پدر پیکر ایشان به ما بازگردانده نشد. اما صحبت‌هایی بود که با مبادله اسیر، یا پرداخت هزینه‌ای بتوانیم پیکر پدر را بازپس بگیریم. اما ما به مادرمان گفتیم که مادر جان به کسانی که می‌خواهند پیکر پدر را بازگردانند، بگویید ما راضی نیستیم که یک ریالی از پول بیت‌المال صرف این گروه خبیث شود. حتی یک اسیر هم نباید آزاد شود. پدر رفته بود تا آنها را به درک واصل کند. ما برای آنچه در راه خدا داده‌ایم، توقعی نداریم و حاضر نیستیم که به ازای پیکر پدرمان ریالی از بیت‌المال هزینه شود. زیرا هر اقدامی کمک به آنها محسوب می‌شود.

نخستین دانشجوی ذبیح مدافع حرم

رضا اسماعیلی، جوان شهید و دانشجوی افغانستانی مدافع حرم بود که در مشهد سکونت داشت. رضا نایب قهرمان وزن ۵۵ کیلوگرم پرورش اندام استان خراسان رضوی بود و در دانشگاه فردوسی مشهد تحصیل می‌کرد. او به تازگی داماد شده بود چند ماه پس از شهادت او فرزندش به دنیا آمد و اسمش را محمدرضا گذاشتند.

رضا در زمان مقابله با گروه تروریستی داعش همواره سربند «یا علی ابن‌ ابیطالب» به پیشانی خود می‌بست و با همین سربند نیز به اسارت درآمد.‌ همرزمان رضا روایت ‌می‌کنند: وقتی حرامی‌ها به سراغش آمده بودند بیسیم را روشن کرده بودند تا ما را زجر دهند.

شهید اسماعیلی مدت‌ها پیش به عنوان مدافع حرم حضرت زینب(س) داوطلب اعزام به سوریه شد و به تیپ فاطمیون پیوست و بسیار سریع فنون رزم را آموخت. او برای باز پس گیری شهرک شیعه نشین «زمانیه» واقع در غوطه شرقی از چنگال گروه‌های تکفیری درگیری شدیدی رخ داد  در هر روز فقط چند ساعت آتش بس داعش در آن منطقه وجود داشت در یکی از این آتش بس‌ها رزمندگان فاطمیون متوجه حضور نداشتن یکی از نیروها شده بودند از همین رو رضا برای جستجوی همرزمش به محل درگیری رفت.

او  در حین جستجو با نیروهای دشمن درگیر و سپس زخمی ‎شد. متأسفانه به دلیل شدت مجروحیت توان بازگشت نداشت و اسیر آن‌ها شد. صبح روز یکشنبه ششم بهمن ماه ۱۳۹۲ رزمندگان مدافع حرم توانسته بودند شهرک زمانیه را از دست تکفیری‌ها نجات بدهند برای همین و سریعاً منطقه را برای پیدا کردن نیروهای مفقود و شهید خود واکاوی کردند.

در جریان حضور مدافعان حرم در منطقه چند تروریست اسیر شدند. اما پیکر رضا اسماعیلی را درحالی یافتند که سری بر بدن نداشت و این موضوع همگان را به گریه انداخت. سر بریده رضا هیچگاه یافت نشد و پیکر او بدون سر در خاک آرام گرفت. پس از پایان درگیری٬ همرزمان او از انتشار تصویر سر بریده رضا درون جعبه ای به وسیله تروریست‌ها خبر دادند.



تاريخ : یک شنبه 22 مرداد 1396 ا 23:39 نويسنده : عرفان ا

سازمان نظارت بر بهداشت روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد؛

سفر به ترکیه ممنوع می‌شود

پس از انتشار اخبار مربوط به ابتلای صدها گردشگر روس در ترکیه به ویروس کوکساکی، سازمان نظارت بر بهداشت روسیه توصیه خودداری از سفر را رسما به شهروندان این کشور اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، سازمان نظارت بر بهداشت روسیه در بیانیه‌ای به شهروندان این کشور هشدار داده که سفر به ترکیه با توجه به گسترش روزافزون ویروس کوکساکی و آلوده شدن صدها گردشگر روس برای سلامتی خطرناک است.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز (یکشنبه) با انتشار متن کامل این بیانیه اعلام کرد: در روزهای اخیر حدود ۵۰۰ گردشگر روس بر اثر آلودگی به ویروس کوکساکی بیمار شده‌اند.

بر پایه اطلاعات انتشاریافته، منطقه گردشگری آنتالیا خطرناک‌ترین وضعیت را از نظر انتشار ویروس کوکساکی دارد.

کوکساکی ویروس‌ها، زیر گروه بزرگی از انتروویروس‌ها هستند که بر پایه توان بیماری‌زایی به دو گروه A , B تقسیم شده و انواع مختلفی از عوارض را در انسان مانند مننژیت آسپتیک، بیماری تنفسی و بیماری های تب دار نامشخص ایجاد می کنند.

آنژین تبخال، بیماری دست، پا، دهان و التهاب ملتحمه چشم هموراژیک حاد نیز توسط برخی از سروتیپ‌های کوکساکی ویروس گروه A ایجاد می‌شود. پریکاردیت و بیماری های ژنرالیزه در کودکان هم با برخی از کوکساکی ویروس‌های گروه B ایجاد می‌شود و افزون‌بر این برخی از سروتیپ‌های گروه A و B هم می توانند مننگوانسفالیت و نوعی فلج تولید کنند که ماندگار نیست و سلامتی قابل برگشت است.

کوکساکی ویروس‌ها، خاصیت بیماری‌زایی بیشتری نسبت به اکوویروس‌ها دارند. ویروس‌های کوکساکی گروه B شایع‌ترین عوامل بیماری‌های قلبی در انسان نیز شناخته شده‌اند. برخی انتروویروس‌هایی نیز که به تازگی شناخته شده‌اند، خواصی مشابه این ویروس‌ها دارند.



تاريخ : یک شنبه 22 مرداد 1396 ا 23:37 نويسنده : عرفان ا

حاشیه های  تحلیف

 

روز شنبه در صحن علنی مجلس در یک مراسم ملی که هر چهار سال یکبار رخ داد فاجعه ای رونمایی شد که دل هر  ایرانی را به درد آورد. عده ای از «نمایندگان دوربین به دست» از «فدریکا مودرینی» گدایی عکس می کردند. این حرکت بهت مردم و بسیاری از شخصیت های سیاسی را برانگیخت و نشان داد بی‌فرهنگی اجتماعی  در دل نخبگان جامعه یعنی نمایندگان خانه ملت هم نفوذ کرده است



تاريخ : یک شنبه 22 مرداد 1396 ا 23:36 نويسنده : عرفان ا
 

ابومهدی

 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، ابو مهدی المهندس معاون حشد شعبی عراق در مراسم جشن به مناسبت پیروزی بر داعش در موصل گفت: ما از همه حامیان خود که در راس آنها ایران و حزب الله قرار دارد، تشکر می کنیم.وی افزود: تهدید نظامی و امنیتی داعش در عراق همچنان پابرجاست. ما باید آمادگی نظامی عالی خود را حفظ کنیم و این به سبب جنگ هایی که انتظار ما را می کشد و باید وارد آن شویم. ما به تثبیت حشد شعبی به عنوان نهاد هم ردیف نیروهای مسلح عراق مطابق با قانون اساسی و قانون عراق نیاز داریم.المهندس بیان کرد: ما از دولت می خواهیم که قانون هیئت الحشد الشعبی را اجرایی کند. ما به ممانعت از بهره برداری از نام حشد شعبی نیاز داریم و اینکه از فعالیت گروههای مسلح در شهرها ممانعت به عمل آید و سلاح های آنها جمع شوند.وی تاکید کرد: اگر اوضاع به همین منوال پیش برود احتمالا حشد شعبی برای مبارزه با فساد وارد عمل می شود.المهندس گفت: حشد شعبی موفق به آزادسازی ۴۰۰ روستا و سه ناحیه و منطقه شده و به بخش مهم در مرز با سوریه رسیده است. در بُعد انسانی نیز حشد شعبی در انتقال غیرنظامیان به مناطق امن نقش مهمی داشته است. حشد شعبی هم اکنون بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر را تحت سیطره دارد. خطر داعش و حامیان آنها وجود دارد و ما منتظر عملیات نظامی و امنیتی هستیم.


تاريخ : یک شنبه 22 مرداد 1396 ا 23:35 نويسنده : عرفان ا
 

خبرگزاری فارس: جنگ با ایران فاجعه‌ای بدتر از تمام جنگ‌های اخیر آمریکا خواهد بود

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریه «ویک» در مطلبی به بررسی تصویب طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی در کنگره آمریکا پرداخته و نوشت که تصویب تحریم‌های بیشتر علیه ایران، باعث پیش رفتن به سمت جنگ می‌شود.در ابتدای این یادداشت با بیان اینکه هیچ دلیل قابل فهمی برای تحریم ایران وجود ندارد، آمده است: «دموکرات‌ها در حال به خطر انداختن توافق هسته‌ای با ایران، بدون هیچ دلیلی هستند.»این نشریه در ادامه دو نکته را خاطر نشان می‌سازد: 1) کشور مدرن آمریکا به شدت علاقمند است وارد جنگ‌های مختلف شود. 2) این جنگ‌ها (تا کنون) عمیقا به مفهوم «منافع ملی آمریکا» صدمه زده است.ویک با بیان اینکه بعد از جنگ عراق تا کنون، لیبرال‌ها منتظر حمله آمریکا به ایران هستند، تاکید می‌کند: «آشکار است که این علاقه، عامل اصلی در پس تحریم‌های بیشتر است. ایران اخیرا موشکی را به فضا پرتاب کردند که باعث تصویب تحریم‌های جدید از سوی دولت ترامپ شد.»در پایان این مقاله آمده است: «تحریم‌های بیشتر، در هر نرخی، نه تنها می‌تواند توافق هسته‌ای را از بین ببرد بلکه منجر به درگیری باز شود. جنگ با ایران می‌تواند فاجعه‌ای، چند برابر بدتر از تمام جنگ‌های اخیر ما باشد.»



تاريخ : یک شنبه 22 مرداد 1396 ا 23:34 نويسنده : عرفان ا

 

کد خبر:592345

تاریخ خبر:۱۳۹۶/۰۵/۰۵ ۲۰:۴۲:۲۰

 

ترامپ در دام ولیعهد سعودی اسیر شد

مجله «فارین افرز» آمریکا ضمن بی عقل توصیف کردن ولیعهد سعودی، به دولت آمریکا توصیه کرد که از ورود به بحران قطر و جانبداری از یکی از طرفین این بحران خودداری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، َمجله فارین افرز ضمن توصیه به دولت آمریکا برای اجتناب از ورود به بحران محاصره قطر از سوی چهار کشور عربی، هشدار داد که مداخله آمریکا در این بحران به نفع یکی از طرفین درگیر، به پیچیدگی و تشدید این بحران منجر می شود.

این نشریه اعلام کرد که جانبداری واشنگتن در این بحران می تواند موجب افزایش تنش ها شود و پای آمریکا را به امور داخلی درهم گره خورده کشورهای عربی باز کند.

فارین افرز تأکید کرد که جانبداری دولت ترامپ از سعودی نه تنها به فروکش کردن این بحران کمک نمی کند بلکه باعث گرفتار شدن آمریکا در تنشی پلید میان شرکای امنیتی خود در منطقه خلیج فارس خواهد شد؛ بنابراین کار درست آن است که واشنگتن تنها از طرف های این بحران بخواهد که از طریق مذاکره، بحران را حل و فصل کنند.

این نشریه با تاکید بر این که بحران کنونی تهدیدی واقعی برای ثبات منطقه و منافع آمریکا نیست، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را فردی بی فکر، بی پروا، مستبد، متکبر و لجباز توصیف کرده است که امیدوار است قطر را به چشم پوشی از سیاست های خارجی مستقل خود و تضعیف روابط با ایران و ترکیه مجبور کند.

فارین افرز تاکید می کند که هجمه باند چهار جانبه عربی نه تنها قطر را منزوی نکرد بلکه باعث تحکیم بی سابقه روابط آن با ترکیه و ایران شد و نیز این هجمه، باعث نشد که دوحه از حمایت از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) عقب نشینی کند. این درحالی است که واشنگتن با نشان دادن چراغ سبز به این چهار کشور عربی برای برخورد با قطر، این باند را گرفتار دام خطرناکی  کرد که اگر تشویق های واشنگتن نبود، هرگز این گونه گرفتار نمی شدند.



تاريخ : جمعه 6 مرداد 1396 ا 17:43 نويسنده : عرفان ا

 

فرمانده مرزبانی ناجا در پاسخ به سوالی درباره پیگیری وضعیت سرباز ربوده‌شده ایرانی گفت: در سفری که به پاکستان داشتیم من از نخست‌وزیر پاکستان این موضوع را مطالبه کردم و او هم دستور داد که این موضوع پیگیری شود.

تازه‌ترین خبرها درباره سرباز ربوده‌شده ایرانی

به گزارش افکارنیوز،  سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی ناجا در نشست خبری با خبرنگاران گفت: خبرنگاران را به‌عنوان بسترسازان امنیت می‌شناسیم که از طرفی مطالبات ما از مردم را به آن‌ها می‌رسانند و از طرف آنان برای ما بسترسازی می‌کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه قدردان مرزنشینان هستیم و خود را از آن‌ها جدا نمی‌دانیم چراکه همیشه در روزهای سخت به ما کمک کرده‌اند، ادامه داد: ما مجری قوانین هستیم و متأسفانه برخی مرزنشینان بر این قوانین اشراف ندارند ولی هر جا که افراد با قوانین آشنا شدند مشکلی پیش نیامده است.

وی با تأکید بر‌اینکه تجاوز مرزی، تردد مرزی یا ورود بعضی کالاها جرم است، گفت: ما صاحب مسئولیت هستیم و حتی هنگامی‌ که احشام هم از مرز عبور می‌کنند، وظیفه داریم مانع عبور آن‌ها به آن سوی مرز شویم. انتظار است رسانه‌ها با زبان و قلم خود این قوانین را انتشار دهند تا بتوانیم در مناطق مرزی از این نوع مشکلات عبور کنیم.

 

سردار رضایی ادامه داد: در 4 ماه گذشته 14161 نفر هم متجاوز مرزی خارجی را دستگیر کرده‌ایم که این افراد غالباً از راه دره‌ها و کوه‌ها عبور می‌کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به‌سختی کار مرزبانان گفت: این سربازان و مرزداران که در تابستان با تمام مشکلات زیر آفتاب مرزبانی می‌کنند، نباید کارشان برای مردم آشکار باشد؟ نباید مردم از مرزبانانی که در کوه‌ها و دشت‌ها 10 ساعت متوالی می‌ایستند و گشت انجام می‌دهند و در سرما و گرما هستند، مطلع باشند؟ انتظار است که این مسائل برای مردم آشکار شود هرچند ما با خدا معامله کردیم ولی در هر کاری ارتقای روحیه بسیار مهم است و در نیروهای مسلح هم اهمیت بالایی دارد که رسانه‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه هم‌رزمان ما در مرزبانی از آبان‌ماه تا خردادماه زیر برف‌اند و گاهی حتی نمی‌توانیم نفرات را جابه‌جا کنیم، گفت: مرزبانان 20 روز یا یک ماه دور از خانه هستند و باید پرسید آیا این بودجه برای این شرایط سخت کار مرزبانی متناسب است یا خیر؟

 

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه اگر امنیت نباشد، هیچ‌کدام از سرمایه‌گذاری‌ها در کشور به نتیجه نمی‌رسد، بنابراین نباید مرزبانی را با درگیری‌های سیاسی قاطی کرد، گفت: همه باید بدانند اگر امنیت نباشد بازاری و فرهنگی و دیگر افراد جامعههیچ‌کدام نمی‌توانند کار خود را انجام دهند.

 

سردار رضایی در جنوب شرق کشور با افغانستان و پاکستان 2 هزار کیلومتر مرز داریم و بیش‌ترین مواد مخدر از این ناحیه وارد کشور می‌شود، گفت: برخی شرارت‌ها که مسلحانه هستند و برخی اقدامات تروریستی در این مرزها انجام می‌شود که البته مردم محلی نقشی در آن ندارند بلکه همگی نقشه استکبار است.

 

وی با اشاره به فعالیت گروهک‌های تروریستی در این مناطق گفت: گروه‌هایی با نام‌های مختلف هستند که مثل دزد پشت سنگ مخفی می شوند اما با کار اطلاعاتی و هماهنگی‌های لازم دستگاه‌ها با آن‌ها به‌صورت جدی مقابله می‌شود. کار دیپلماسی هم آغاز شده و باید بیش‌تر شود.

 

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه گفت: هم‌اکنون به این مرزها اشراف کامل داریم و در موضوع شرارت‌های مسلحانه، افرادی هستند که فراری‌اند اما در مناطق مرزی سکنی گزیده‌اند و درخواست ما از پاکستان این است که از سکونت این افراد در مرزها جلوگیری کند.

 

سردار رضایی با اشاره به اینکه در بین مرزهای ما پرهزینه‌ترین مرز، مرز مشترک با پاکستان است که 970 کیلومتر طول دارد و تقریباً یک‌طرفه مدیریت می‌شود، گفت: مرزهای شمالی وضعیت نسبتاً خوبی دارند، در مرزهای شمالی با ترکمنستان، آذربایجان وارمنستان مشکلی نداریم، به جز زمانی که اشتباهاتی مثل همان تردد غیرمجاز و گاهی هم قاچاق انجام می‌شود.

 



تاريخ : جمعه 6 مرداد 1396 ا 17:39 نويسنده : عرفان ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.