چرا امیرالمؤمنین (ع)، زبان راتشبیه به گرگ می کند؟
اصولا یکی از نشانه های انسان عاقل آن است که بی جا سخن نمی گوید



خبرگزاری شبستان:آن کس که زیاد سخن می گوید، زیاد اشتباه می کند و آن کس که زیاد اشتباه کند حیایش کم می شود و کسی که حیایش کم شد پارسایی اش نقصان می گیرد و کسی که پارسایی اش نقصان گیرد قلبش می میرد.

 

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، علمای اخلاق معتقدند کنترل زبان سخت دشوار است چون برای بعضی افراد امکان دارد دست خود را کنترل کنند و سیلی به صورت کسی نزنند. پای خویش را کنترل کنند و به جای نامناسبی نروند و در مسیری که خلاف است گام برندارند اما بسیاری از افراد قادر نیستند زبان خویش را کنترل کنند. به همین جهت ائمه معصومین (ع) درباره حفظ و نگهداری زبان از گناه و معصیت به طور جدی توصیه کرده اند زیرا بسیاری از گناهان و خطاهایی که از انسان سر می زند به خاطر عدم کنترل زبان است.

 

حضرت علی علیه السلام می فرماید: "اللسان سبع ان خلی عنه عقر / زبان درنده ای است که اگر رهایش کنی هار می شود و انسان را می گزد." و در جای دیگر آن بزرگوار از زبان به عنوان اسب سرکش و چموش تعبیر کرده و می فرماید: مرد باید زبانش را حفظ کند، زیرا این زبان سرکش صاحبش را به هلاکت می اندازد. به خدا سوگند باور نمی کنم بنده ای که زبانش را حفظ نکند تقوایی به دست آورد که به او سود بخشد. امیرالمؤمنین (ع) در جای دیگری سرانجام کنترل نکردن زبان را آتش دوزخ دانسته و می فرماید: آن کس که زیاد سخن می گوید، زیاد اشتباه می کند و آن کس که زیاد اشتباه کند حیایش کم می شود و کسی که حیایش کم شد پارسایی اش نقصان می گیرد و کسی که پارسایی اش نقصان گیرد قلبش می میرد و کسی که قلبش بمیرد داخل دوزخ می شود.

 

از مهم ترین سرچشمه های آرامش و رسیدن به شادی عمیق و پایدار در زندگی، مدیریت و کنترل زبان است. بسیاری از علمای اخلاق و سالکان الی الله بر این باورند که طی منازل سلوک و رسیدن به آرامش و صلح درون بدون توجه به زبان و آنچه بر زبان جاری می شود، میسر و ممکن نمی شود.

در طول روز و در زندگی روزمره هر کدام از ما در عکس العمل به رویدادها و اتفاقات تلخ و شیرین، سخنانی را بر زبان می آوریم. این سخنان نه تنها مسیر اتفاقات بعدی را تعیین می کنند - مثلا کسی که در یک صحنه تصادف سخنی بر زبان می آورد که به درگیری و نزاع و کشمکش می انجامد در حالی که اگر آن سخن بر زبان او نمی آمد آن نزاع و تبعات بعد از آن شکل نمی گرفت -  بلکه آثار خود را ساعت ها و گاه روزها بر زندگی ما بر جای می گذارند. چندی پیش نگارنده از زبان آیت الله قرهی، اندیشمند دینی این نکته بسیار مهم را شنید که اگر کسی می خواهد به مراتب عالی سوک و عرفان برسد راهی ندارد جز این که یک مثلث را که در وجود او قرار دارد مدیریت کند و بر آن مهار بزند. اما اضلاع این مثلث عبارتند از دهان، چشم و گوش. یعنی مصدرهای وجود انسان، جایی که ما به واسطه آن داده ها را می گیریم و به وسیله آن موضعی را اتخاذ می کنیم که ممکن است قلبی را بشکند و اندوهی را بر فردی مستولی کند. اما آنچه در ادامه این بحث می آید ملهم از مباحث کتاب "اخلاق عملی" آیت الله مهدوی کنی است.

آدمی مخفی است در زیر زبان

اصولا یکی از نشانه های انسان عاقل آن است که بی جا سخن نمی گوید زیرا زیان نشان دهنده میزان عقل آدمی است، چنان که امیر مؤمنان فرمود: سخن بگویید تا شناخته شوید، چرا که انسان در زیر زبان خود پنهان است. به تعبیر مولانا: آدمی مخفی است در زیر زبان / این زبان پرده است بر درگاه جان / چون که بادی پرده را در هم کشید / سر صحن خانه شد بر ما پدید / کاندر ان خانه گهر یا گندم است / گنج زر یا جمله مار و کژدم است / یا در او گنج است و ماری بر کران / زانک نبود گنج زر بی پاسبان.

امیرالمؤمنین فرمود: قلب احمق پشت زبان اوست

 امیرمؤمنان در جای دیگری فرمود: زبان عاقل در پشت قلب او جای دارد و قلب احمق پشت زبان اوست. مرحوم سید رضی هنگامی که این جمله را در نهج البلاغه نقل می کند می گوید این جمله از کلمات شگفت انگیز و پرارزش مولا امیرالمؤمنین است و مقصود این است که انسان عاقل زبان خود را پیش از مشورت کردن و اندیشیدن به سخن نمی گشاید ولی احمق قبل از این که فکر و اندیشه کند، سخن می گوید، بنابراین گویی زبان عاقل دنباله رو قلب اوست ولی قلب احمق از زبان پیروی می کند. همین مضمون در عبارت دیگری از آن حضرت نقل شده است که فرمود: "قلب احمق در دهان او و زبان عاقل در قلب اوست." یعنی مؤمن هرگاه بخواهد سخنی بگوید نخست می اندیشد اگر نیک بود می گوید و اگر ناپسند بود از گفتن خودداری می کند. اما شخص دورو و منافق آنچه بر زبانش جاری می شود می گوید و نمی داند کدام سخن به سود او و کدام سخن به زیانش تمام می شود. - سپس فرمود - رسول خدا فرموده است: ایمان هیچ بنده ای درست نمی شود مگر این که قلبش درست شود و قلبش درست نمی شود تا آن که زبان او راست و مستقیم شود.بسیارند کسانی که از سخن گفتن نادم و پشیمان اند اما به خاطر سکوت هیچ گاه اظهار ندامت نمی کنند. لقمان به فرزندش فرمود: فرزند عزیزم! چه بسا که من در اثر گفتار پشیمان شده ام اما به خاطر سکوت افسوس نخورده ام.

آن که سکوت کرد نجات یافت

در برخی از روایات آمده که سکوت و خاموشی از سخن گفتن بهتر است:  رسول خدا (ص) فرمود: "نجاه المومن فی حفظ لسانه / نجات مؤمن در حفظ زبان اوست" و در جای دیگری فرمود: "من صمت نجی / آن کس که سکوت کند نجات می یابد."

شخصی خدمت رسول خدا (ص) رسید و گفت: درباره اسلام و دستورهای آن مطالبی بفرمایید که بدان عمل کنم و نیازی نباشد که از دیگران در این باره بپرسم. پیامبر اکرم (ص) فرمود: بگو به خدا ایمان آورده و در این راه استوار باش. دیگر بار پرسیدم از چه چیز خود را حفظ کنم؟ پیامبر به زبان خود اشاره کرد، یعنی از زبانت بترس و آن را کنترل کن.

سکوت ممدوح، سکوت مذموم

هدف از احادیث سکوت این نیست که انسان باید همیشه و در همه حال لب فرو بسته و زبان به سخن نگشاید و حتی در مقام احقاق حق خود و دیگران سکوت اختیار کند و به دفاع از خود برنخیزد بلکه مقصود جلوگیری از هرزه گویی و فضول کلام است زیرا اگر روایات سکوت را این گونه تفسیر کنیم که انسان باید در همه حال حتی در برابر ستم ستمکاران و افساد مفسدان مهر سکوت بر لب زده و فریاد برنیاورد چنین تفسیری بی تردید مخالف ضرورت شرع انور است که امر به معروف و نهی از منکر را از اهم واجبات شمرده و سکوت در برابر ظلم را گناهی بزرگ می داند. اگر در برابر مفاسد و مظالم بنا بر سکوت باشد، کیان اسلام به خطر می افتد. در این گونه موارد اسلام دستور می دهد که مهر سکوت را بشکنید و داد بزنید و فریاد برآورید و مردم را نیز علیه فساد و ستم بشورانید. در حقیقت کسانی که در این گونه موارد سکوت می کنند اصل مسلم قرآنی را نادیده انگاشته اند و آن اصل امر به معروف و نهی از منکر است که از اهم فرایض به شمار می رود و در قرآن مجید و روایات اهل بیت تأکید زیادی بر آن شده است و از کسانی که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنند نکوهش شده و آن ها را مستوجب غضب و خشم خداوند دانسته اند.

زبان درنده ای است که نباید رها شود

 



تاريخ : دو شنبه 28 دی 1394 ا 1:4 نويسنده : عرفان ا
پس از ترور نافرجام حسین علا، تیمور بختیار كه ماه ها مترصد فرصت، با تحقیقات و مدارك قطعی ثابت كرد كه «ترور حسین علا» توسط گروه نواب صفوی انجام شده فلذا از رئیس شهربانی كل كشور خواست تا نواب صفوی، عبدالحسین واحدی و خلیل طهماسی را دستگیر كند.
اتاق خبر 24

ساعتی بعد از نیمه شب "27 دیماه سال 1334" در پادگان "لشكر2 زرهی مركز" راس ساعت 3 نیمه شب نواب صفوی و یارانش بعد از نوشتن وصیت نامه ای بسیار كوتاه در میدان تیر پادگان شماره 1 قصر لشكر تیرباران و اجساد جهت تدفین در مسگرآباد به نماینده فرمانداری نظامی شهرستان تحویل گردید.  

پس از ترور نافرجام حسین علا، تیمور بختیار  كه ماه ها مترصد فرصت، با تحقیقات و مدارك قطعی ثابت كرد كه «ترور حسین علا» توسط  گروه نواب صفوی انجام شده فلذا از رئیس شهربانی كل كشور خواست تا نواب صفوی، عبدالحسین واحدی و خلیل طهماسی را دستگیر كند. 
 
عبدالحسین  واحدی در تاریخ 29 آبان سال 1337 به وسیله شهربانی اهواز دستگیر شد و  نواب صفوی هم كه پس از 5 شبانه روز اختفا در منزل  آیت الله سید محمود طالقانی به منزل حمید ذوالقدر پناه برده بود٬ سرانجام عصر روز چهارشنبه  اول آذر  به معیت سید محمد واحدی و حمید ذوالقدر  به وسیله مامورین اطلاعات شهربانی با دو قبضه اسلحه در خیابان ری، كوچه دردار دستگیر و پس از تحقیقات مقدماتی تحویل فرمانداری نظامی شدند.   
 
یك هفته پس از دستگیری نواب صفوی  خانواده او به قم آمدند تا خدمت آیت الله بروجردی شرفیاب شوند و تقاضا كنند معظم له وساطت فرموده تا نواب آزاد شود ولی این تلاش ها بی ثمر ماند. 
 
پس از بازجویی ها و تحقیقات، حسین آزموده دادستان ارتش ادعانامه خود علیه نواب را صادر كرد و محاكمه آنها توسط سرلشكر قطبی انجام شد. دادگاه پس از 8 روز حكم خود را صادر كرد كه براساس آن به جرم قیام مسلحانه بر ضد سلطنت مشروطه، نواب صفوی، محمدواحدی، مظفر ذوالقدر و خلیل طهماسبی به اعدام محكوم شدند. 
 
ساعتی بعد از نیمه شب "27 دیماه سال 1334" در پادگان "لشكر2 زرهی مركز" راس ساعت 3 نیمه شب نواب صفوی و یارانش بعد از نوشتن وصیت نامه ای بسیار كوتاه در میدان تیر پادگان شماره 1 قصر لشكر  تیرباران و اجساد جهت تدفین در  مسگرآباد به نماینده فرمانداری نظامی شهرستان تحویل داده شد.

 

 

سند تیرباران شهید نواب صفوی

 

 

منبع پایگاه مركز اسناد انقلاب اسلامی



تاريخ : یک شنبه 27 دی 1394 ا 23:48 نويسنده : عرفان ا
 

به گزارش صدخبر؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی در صحن علنی مجلس برای تقدیم لایحه بودجه سال 1395 کل کشور و لایحه برنامه ششم توسعه ضمن خیرمقدم به رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز روز فرخنده‌ای است که تجلی اراده ملت است و موضوع هسته‌ای به نتیجه نشست و تحریم‌ها برداشته شد، لذا از آقای روحانی که تلاش زیادی داشتند و وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده که 2 سال مشغول بودند و همت زیادی مصروف کردند تا این معضل برداشته شود تشکر می‌کنم.
وی ادامه داد: آخرین گام برداشته شد و این اهمیت استقامت ملت را نشان می‌دهد که با اراده خود این امر را محقق کردند. 

رئیس مجلس برهمین اساس تصریح کرد: لازم است از پایداری ملت سپاسگذاری کنم و از حمایت‌ها و هدایت‌های روشنگرانه مقام معظم رهبری که در طول 12 سال که شاهد ماجرای هسته‌ای بودیم، با راهنمایی‌های خود، نقش اول را در مسئله هسته‌ای ایفا کردند و نقش ایشان در مسئله هسته ای یگانه و بی‌همتا بود و در دوره اخیر بسیار ارزشمند و راهگشا بود و همچنین ایشان در دوره‌های مختلف حامی دولت‌ها بودند.



تاريخ : یک شنبه 27 دی 1394 ا 23:36 نويسنده : عرفان ا

 

انواع مختلف این گیاه امروزه در سراسر جهان پرورش داده می‌شود، معمولا گوجه فرنگی به صورت بوته ای یافت می شود اما این بار درکشور ایتالیا گوجه فرنگی درختی هم قابل کشت شده است و شاید در نگاه اول هربیینده ای را به حیرت درآورد.

در کشور ایتالیا کاشت گوجه فرنگی به صورتی متفاوت انجام شده است.

گوجه فرنگی درختی دیده اید؟!+ عکس

گوجه فرنگی درختی دیده اید؟!+ عکس

گوجه فرنگی درختی دیده اید؟!+ عکس

منبع:برترینها



تاريخ : یک شنبه 27 دی 1394 ا 23:35 نويسنده : عرفان ا
واکنش رهبر انقلاب نسبت به عبارت مبالغه‌آمیز در سرود ابتدای دیدار مردم قم به موضوع داغ شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.
اتاق خبر 24

واکنش رهبر انقلاب نسبت به عبارت مبالغه‌آمیز در سرود ابتدای دیدار مردم قم به موضوع داغ شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.

مقام معظم رهبری در این دیدار و بعد از استماع سرود و همخوانی خطاب به مردم قم فرمودند: «سرودی هم که خواندید، آن قسمت ترجیع، فقط خطاب به ولی‌عصر ارواحنافداه، ولا غیر.»

رهبر انقلاب در ادامه با توصیه ای اضافه فرمودند: «عادت کنیم که همه اخلاص و همه فداکاری و همه محبت و همه قلب خود را به آن بزرگوار اهدا کنیم و تقدیم کنیم.»

 
منبع: جام نیوز


تاريخ : شنبه 26 دی 1394 ا 21:5 نويسنده : عرفان ا

وزرای خارجه ایران و آمریکا دقایقی قبل در هتل پله کوبورگ شهر وین به گفت‌وگو نشستند.

خبرگزاری فارس: رایزنی ظریف و کری در کوبورگ +عکس
 

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و جان کری همتای آمریکایی دقایقی قبل در هتل پله کوبورگ شهر وین به گفت‌وگو نشستند.

در این نشست علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی، داود محمدنیا عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای و حسین جابری‌انصاری سخنگوی دستگاه دیپلماسی حضور دارند.

 

 

ظریف پیش از دیدارش با کری در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اینکه آیا امروز روز پایان خواهد بود؟ گفت: تمام تلاش خود را در این باره انجام می‌دهیم.

قرار است گزارش آژانس در تایید انجام تعهدات ایران در اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) امروز منتشر و ظریف و موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای مشترک اجرای برجام را اعلام کنند.

ظریف و صالحی صبح امروز بدین منظور راهی وین شدند.

کری نیز که در لندن حضور داشت ساعتی قبل وارد وین شد.

ظریف و موگرینی نیز ظهر امروز به وقت تهران با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/XY3EQX



تاريخ : شنبه 26 دی 1394 ا 20:57 نويسنده : عرفان ا

 

خبرگزاری میزان- جیسون رضاییان خبرنگار 40 ساله واشنگتن پست و دارای تابعیت ایرانی- آمریکایی، تیرماه سال 93 به اتهام جاسوسی دستگیر شد و دادستانی تهران چهارشنبه 24 دی ماه همان سال، از صدور کیفرخواست این پرونده و ارسال آن به دادگاه انقلاب خبر داد.
«جیسون رضاییان» کیست؟به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، «جیسون رضاییان آزاد شد»، خبری که امروز پس از اعلام آزادی 4 زندانی دو تابعیتی از سوی دادستان تهران در منابع غربی منتشر شد.
 
چرا جیسون رضاییان بازداشت شد؟
 
جیسون رضاییان خبرنگار 40 ساله واشنگتن پست و دارای تابعیت ایرانی- آمریکایی، تیرماه سال 93 به اتهام جاسوسی دستگیر شد و دادستانی تهران چهارشنبه 24 دی ماه همان سال، از صدور کیفرخواست این پرونده و ارسال آن به دادگاه انقلاب خبر داد.  
 
اولین جلسه رسیدگی به اتهامات جیسون رضاییان 5 خرداد ماه امسال در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار و اتهام جاسوسی به جیسون رضاییان تفهیم شد و دومین جلسه دادگاه صبح روز دوشنبه 18- خرداد ماه- در همان شعبه دادگاه برگزار شد. 
 
همچنین سومین جلسه غیرعلنی این دادگاه دوشنبه 22 تیرماه سال جاری در دادگاه انقلاب برگزار شد و حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژیه در هشتاد و یکمین نشست خبری خود در این زمینه گفت: دادگاه جیسون رضائیان برگزار شد. جلسه بعدی هم برگزار می‌شود که در زمان خود مطلع خواهید شد و چنانچه حکم صادر شود، به اطلاع خواهد رسید. 
 
چهارمین جلسه دادگاه غیر علنی جیسون رضاییان صبح روز دوشنبه  19 مرداد در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و در پایان این جلسه دادگاه مادر جیسون رضائیان در بین خبرنگاران حضور یافت و بیانیه‌ای به زبان انگلیسی قرائت کرد. 
 
طبق اظهارات وکیل مدافع جیسون رضاییان آخرین دفاعیات پرونده به دادگاه ارائه شد، همچنین گفته شده لیلا احسن وکیل مدافع جیسون رضاییان در تشریح کیفرخواست برای این متهم به جاسوسی گفته است؛ جیسون رضاییان از سوی دادستانی تهران به جاسوسی از طریق جمع‌آوری تصمیمات کشور در خصوص مسائل سیاست داخلی و خارجی و قراردادن آن در اختیار افراد غیر صالح متهم شده است. 
 
وی افزود: بر اساس کیفرخواست صادره، دسترسی و جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده، همکاری با دول متخاصم و نوشتن نامه به اوباما رئیس جمهور آمریکا و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر اتهامات جیسون رضاییان است. 
 
سخنگوی قوه قضائیه: جیسون رضاییان در خصوص بحث خبرنگاری متهم نیست
 
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در هشتاد و سومین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره هجمه غربی‌ها درباره پرونده جیسون رضاییان گفت: آنها در تلاشند تا پرونده این متهم را صرفاً در راستای کار قانونی و حرفه خبرنگاری‌اش نشان دهند، آیا این صحت دارد؟ معاون اول قوه قضائیه گفت: آقای جیسون رضاییان در خصوص بحث خبرنگاری متهم نیست؛ چرا که ما خبرنگاران زیادی داریم که تابعیت کشورهای دیگر را دارند و در ایران خبر تهیه می‌کنند. 
 

رئیس مجلس شورای اسلامی: تعداد زیادی ایرانی هم در آمریکا به اتهامات عجیب و غریب زندانی هستند

 
رئیس قوه مقننه ایران درباره اتهامات جیسون رضائیان و سرنوشت قضایی او در 11 شهریور ماه در جریان سفر به نیویورک برای شرکت در چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان در گفت و گو با سی ان ان گفت: اطلاع دقیقی از پرونده رضاییان ندارم و باید از قوه قضائیه سئوال کرد ولی ما هیچ علاقه ای به اینکه افراد را در زندان نگه داریم، نداریم. 
  
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چون قوه قضائیه مستقل است، باید مسئله را رسیدگی کند البته به این نکته هم توجه کنید که تعداد زیادی ایرانی هم در آمریکا به جرم های مختلف و اینکه برخی از این اتهامات عجیب و غریب هم هست، زندانی هستند و باید برای آنها فکری کرد و نگران بود. ما فکر می کنیم برای همه این ها باید تلاش کنیم که زندان کمتری تحمل کنند. اما درباره پرونده رضاییان نمی توانیم از منظر قوه مقننه، چیزی را به قوه قضائیه تحمیل کنیم. باید پرونده او را دید و فکر می کنم عدالت، بالاتر از هر صنفی است. هر کسی در هر رشته ای که است، باید در پیشگاه قانون علی السویه باشد ولی تلاش های دیپلماتیک در این زمینه مناسب است. 
 


تاريخ : شنبه 26 دی 1394 ا 20:54 نويسنده : عرفان ا



همزمان با نزدیک شدن توافق هسته ای ایران و 5+1 به ایستگاه پایانی خود، وزیر امور خارجه کشورمان با همراهی علی اکبر صالحی به وین رفت تا بیانیه اجرای برجام را پس از گزارش آژانس قرائت کند.به گزارش مشرق، همزمان با نزدیک شدن توافق هسته ای ایران و 5+1 به ایستگاه پایانی خود، وزیر امور خارجه کشورمان با همراهی علی اکبر صالحی به وین رفت تا بیانیه اجرای برجام را پس از گزارش آژانس قرائت کند.

اهم اخبار مربوط به برجام را در زیر مشاهده می کنید:

14:35  انتشار گزارش آژانس درباره ایران تا دقایقی دیگر

آژانس بين المللي انرژي اتمي وابسته به سازمان ملل متحد دقایقی ديگر گزارش خود را درباره ايران منتشر مي کند.

14:23  مهمترین اتفاقات ساعات آینده در حوزه پرونده هسته‌ای

بازی مشترک دو رژیم صهیونیستی و سعودی از همان دوران برگزاری مذاکرات هسته ای ایران و اعضای ۱+۵ و در مقاطع زمانی و گلوگاه های مکانی مختلف در جریان بود. اصلی ترین تلاش آل سعود و رژیم صهیونیستی مبنی بر جلوگیری از جمع بندی مشترک مذاکرات هسته ای میان ایران و اعضای ۱+۵ در نهایت ناکام ماند و در تیرماه ۱۳۹۴ شاهد جمع بندی مشترک مذاکرات هسته ای بودیم. با این حال ناکامی ریاض و تل آویو مانع از استمرار بازی آنها علیه توافق هسته ای میان ایران و اعضای ۱+۵ نشده است.



تاريخ : شنبه 26 دی 1394 ا 20:51 نويسنده : عرفان ا
 
خبرگزاری میزان- همگان منتظر انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی پیرامون راستی آزمایی فعالیت‌های هسته ای ایران هستند تا بر مبنای آن تعهدات برجامی طرف مقابل وارد فاز اجرا شود.

در آستانه اجرایی شدن برجام کدام تحریم‌ها لغو می‌شوندخبرگزاری میزان-گروه سیاسی: آنطور که از شواهد و قرائن برمی‌آید، امروز برجام با همه فراز و نشیب‌هایش وارد مرحله اجرا می‌شود؛ همگان منتظر انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی پیرامون راستی آزمایی فعالیت‌های هسته ای ایران هستند تا بر مبنای آن تعهدات برجامی طرف مقابل وارد فاز اجرا شود.

اما برای اینکه موضوع بیشتر برای مخاطبان ملموس شود، در ادامه به بیان تحریم‌هایی خواهیم پرداخت که قرار است پس از اجرایی شدن برجام، لغو یا متوقف شوند.

به موجب برنامه جامع اقدام مشترک یا همان برجام، فعالیت‌های هسته‌ای ایران در یک بازه زمانی 8 الی 10 ساله به طرزی محدود می‌شود که به تعبیر غربی‌ها زمان گریز هسته‌ای ایران از چندماه به یک سال افزایش یابد؛ همچنین  اگر برجام امروز اجرایی شود، ایران متعهد است تا ظرف 10 سال آینده تعداد سانتریفیوژهای خود در نطنز را در مقدار 5060 نگه دارد و سطح غنی سازی اورانیوم مورد نیاز خود را از 3.67 درصد افزایش ندهد.

لغو تحریم‌های اعمال شده از جانب اروپایی‌ها

اما طرف مقابل نیز با اجرایی شدن برجام متعهد می‌شود که تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را لغو یا متوقف کند؛ به موجب مندرجات برجام، طرف اروپایی ملزم شده است 8 سال پس از روز توافق، تمامی مفاد الزام‌آور مقررات اتحادیه اروپایی که متضمن تحریم‌های اشاعه‌ای است را لغو کند؛ البته از روز اجرای برجام نیز(که احتمالا امروز خواهد بود) تحريم‌های اعمال شده بر نقل و انتقال مالی، بانكداری، بيمه، سيستم سوييفت، سرمايه‌گذاری تجاری، گاز، نفت، محصولات پتروشيمی و. . . از ميان برداشته خواهند شد.



تاريخ : شنبه 26 دی 1394 ا 20:51 نويسنده : عرفان ا
 

محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی در مصاحبه با نشریه «اکونومیست» از تصمیم کشورش در قطع روابط با ایران در روز سوم ژانویه دفاع کرد.

 

به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري دانشجو، بن سلمان در عین حال وجود هرگونه خطر رودر رویی مستقیم با ایران را رد کرد و گفت: «جنگ میان سعودی و ایران آغاز فاجعه بزرگی در منطقه است»

 

وزیر دفاع سعودی، در گرفتن جنگ با ایران را به دلیل بحران اخیر، بعید دانست و گفت: «این مساله باعث افزایش تنش میان سعودی و ایران خواهد شد.»

 

او درباره احتمال جنگ مستقیم گفت: «چنین انتظاری نداریم، هرکس به این سمت بخواهد پیش برود عاقل نیست، زیرا جنگ میان سعودی و ایران به معنی آغاز فاجعه‌ای بزرگ در منطقه است و بر جهان بازتاب بزرگی خواهد داشت. به طور حتم اجازه چنین چیزی نمی‌دهیم.»

 
 


تاريخ : شنبه 19 دی 1394 ا 19:26 نويسنده : عرفان ا
 
امام صادق(ع) در مقدار مهریه‌ای که پیامبر(ص) برای زنان و دختران خود تعیین می‌کردند
مهریه مهریه حضرت زهرا(س) به نرخ امروزی
به این مطلب امتیاز دهید
66.7% 33.3%

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، متن این حدیث از کتاب «معاني الأخبار» منتشر می‌شود.

عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ مَا تَزَوَّجَ رَسُولُ اللَّهِ ص شَيْئاً مِنْ نِسَائِهِ وَ لَا زَوَّجَ شَيْئاً مِنْ بَنَاتِهِ عَلَى أَكْثَرَ مِنِ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ أُوقِيَّةً وَ نَشٍّ وَ الْأُوقِيَّةُ أَرْبَعُونَ دِرْهَماً وَ النَّشُّ عِشْرُونَ دِرْهَماً.

امام صادق عليه السّلام فرمود: پيغمبر خدا صلى اللَّه عليه و آله مهريّه هيچ يك از همسران خود و همچنين مهريّه هيچ يك از دخترانش را بيش از دوازده «اوقيّة و نشّ» تعيين نكرده و «أوقيّه» چهل درهم، و «نشّ» بيست درهم است كه نصف اوقيّة مى ‏باشد.  

محاسبه مهریه حضرت زهرا (س) به قیمت امروز

حجت الاسلام احمد نباتی کارشناس علوم دینی در خصوص تطبیق مهریه حضرت زهرا(س) با قیمت روز می گوید: مهریه  حضرت زهرا (سلام الله علیها) پانصد درهم (سکه  نقره) است، هر ۱۰ درهم نیز برابر با یک دینار (سکه طلا) است و یک دینار هم برابر با یک مثقال طلا است،
با این محاسبه مهریه آن حضرت ۵۰ مثقال طلا بوده (البته با مثقال آن زمان) و با مراجعه به کتب فقهی در می یابیم یک مثقال طلای آن زمان برابر با دو سوم مثقال این زمان است.  
در نتیجه مهریه بانوی مکرمه عالم خلقت، حضرت زهرا (سلام الله علیها) برابر با سی و سه مثقال و 33 سوت طلای امروز است، یعنی چیزی حدود ۱۴ سکه بهار آزادی است.



تاريخ : پنج شنبه 17 دی 1394 ا 20:21 نويسنده : عرفان ا

 

بسیاری از افراد زمان تماشای طولانی مدت برنامه های تلویزیونی تنقلات و یا وعده های غذایی مصرف می کنند، در حالی که چنین رفتاری به تدریج به عادت بدل می شود و تغذیه ناسالم را در پی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، محققان از سال ها قبل سرگرم بررسی ارتباط میان تماشای طولانی مدت برنامه های تلویزیونی و تغذیه بدون توجه و تمرکز هستند؛ مطالعاتی که نتایج آن خبر خوبی برای سلامتی نبوده است.
 
لیلیان چونگ مدیر ارتقای سلامت و ارتباطات در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد می گوید: شواهد قانع کننده ای در این زمینه وجود دارد که بزرگسالان هر چه بیشتر تلویزیون تماشا کنند، احتمال اضافه وزن و چاقی در آنها بیشتر می شود.
 
وی کم تحرکی ناشی از تماشای طولانی مدت تلویزیون را تنها یکی از عوامل دخیل در این اضافه وزن عنوان می کند و می گوید: در بیشتر موارد، تماشای طولانی تلویزیون موجب تغذیه ناسالم می شود، زیرا فرد دائما در معرض خوراکی های ناسالم قرار می گیرد.
 
تمپل نورتوپ دانشیار دانشگاه هوستون و تیم او رابطه میان خوراکی ها و ساعاتی را که در مقابل تلویزیون سپری می شود، بررسی کرده و متوجه شدند که هر چه افراد زمان بیشتری صرف تماشای تلویزیون کنند، عمدتا غذای ناسالم بیشتری مصرف می کنند.
 
نورتوپ می گوید: این یک رابطه نسبتا مستقیم است. تماشای تلویزیون یک فعالیت کم تحرک است که فرد را به مصرف خوراکی های اماده و اسنک ها ترغیب می کند.
 
مطالعات قبلی نشان می دهد که غذا خوردن بی توجه و بدون تمرکز نقش مهمی در پرخوری دارد.
 
به گفته محققان، مصرف خوراکی و یا وعده های غذایی در حین تماشای تلویزیون یک رفتار شایع است. زمانی که بدون توجه غذا می خوریم و یا نوشیدنی مصرف می کنیم، توجه کاملی به خوراکی نداریم و متوجه سیگنال های سیر شدن نمی شویم.
 
**نقش ژانر فیلم ها
هر چند مدت زمان کلی تماشای تلویزیون عامل مهمی است، اما ژانر فیلمی نیز که همزمان با غذا خوردن تماشا می کنیم، بر میزان مصرف خوراکی تاثیر دارد.
پژوهشگران دانشگاه کرنل در این زمینه تحقیق کردند و متوجه شدند که مصرف خوراکی ها توسط بینندگان فیلم های اکشن دو برابر افرادی است که گفت و گوی تلویزیونی تماشا می کنند. همچنین مشاهده فیلم های دراماتیک باعث شد که شرکت کنندگان در تحقیق 55 درصد بیشتر از تماشاگران فیلم های شاد و یا کمدی غذا بخورند.
 
به گمان پژوهشگران، فیلم های اکشن و ماجراجویی موجب ترغیب فرد به غذا خوردن غیرهدفمند و بدون توجه می شود.
 
یک فاکتور احتمالی دیگر در این زمینه به احساسات برانگیخته شده ناشی از محتوای فیلم ها مربوط می شود. به عبارت دیگر، هر آنچه موجب واکنش به استرس می شود، سطح کورتیزول افراد را افزایش می دهد و به پرخوری منتهی می شود.
 
به گفته محققان، افزایش مصرف خوراکی های موسوم به اسنک را می توان به واکنش های بدن به استرس و نیز غذا خوردن احساسی برای مقابله با غم و ناراحتی نسبت داد، زیرا غذا خوردن باعث می شود که انسان به طور موقت احساس بهتری بکند.
 
همچنین مطالعه دیگر محققان آزمایشگاه غذا و برند دانشگاه کرونل نشان داد که تماشای فیلم های مرتبط با غذا، افرادی را که مراقب رژیم غذایی خود هستند، به سمت خوردن سوق می دهد.
 
**توصیه کارشناسان
توصیه محققان به مردم این است که با تفکیک زمان غذا خوردن و تماشای تلویزیون، هنگام غذا خوردن تلویزیون را خاموش کنید.
 
آنها خاطرنشان می کنند که برای کاهش غذا خوردن بدون توجه، لازم است که غذا خوردن هدفمند و با تمرکز حواس را تمرین کرد تا کنترل بیشتری بر تغذیه خود بیابید.
 
برای این منظور، لازم است که هنگام صرف غذا تلویزیون و رایانه خاموش شوند، تلفن همراه کنار گذاشته شود و از چک کردن پیامک های آن خودداری شود.
 
به گفته محققان، با دور کردن این عوامل که باعث انحراف ذهن از تغذیه سالم می شوند، می توان بر غذایی که پیش روی ما قرار می گیرد، توجه کامل داشته باشیم و علاوه بر طعم و مزه غذا، سایر حس ها را نیز همچون بینایی، بویایی، بافت و صدای حاصل از جویدن غذا را درگیر کنیم.
 
از طرف دیگر، پژوهشگران تاکید دارند که هنگام تماشای تلویزیون تنقلات سالم روی میز قرار گیرد و اسنک ها دور از دسترس باشند. همچنین می توان اسنک های سالم تری را مانند اسنک های سبزیجات را جایگزین کرد.


تاريخ : پنج شنبه 17 دی 1394 ا 20:20 نويسنده : عرفان ا

 

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت امور خارجه حمله موشکی هواپیماهای عربستان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه حمله موشکی عربستان به ساختمان سفارت ایران در صنعا را بشدت محکوم کردبه گزارش گروه سیاسی میزان، حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه حمله موشکی هواپیماهای عربستان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا که موجب وارد شدن خسارت هائی به ساختمان سفارت و زخمی شدن تعدادی از نیروهای حفاظت نمایندگی گردید را به شدت محکوم کرد.

جابری انصاری افزود: این اقدام آگاهانه و عامدانه دولت عربستان نقض تمامی کنوانسیون ها و قواعد حقوقی بین المللی در زمینه حفاظت از امنیت و مصونیت اماکن دیپلماتیک در کلیه وضعیت ها بوده و مسئولیت این اقدام و همچنین جبران خسارت های وارده به ساختمان و جراحات وارده به تعدادی از کارکنان سفارت بعهده دولت عربستان است. بدیهی است جمهوری اسلامی ایران حق خود برای پی گیری این موضوع را محفوظ می دارد.



تاريخ : پنج شنبه 17 دی 1394 ا 19:58 نويسنده : عرفان ا
 
کشورهای حوزه خلیج[فارس]، ریه اقتصادی ایران هستند اما ما کاری با ملت ایران خواهیم کرد که در خیابان های عربستان مانند ولگردها گدایی کنند.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، انور عشقی، مشاور شاه سعودی در گفتگو با شبکه تلویزیونی "المحور" مدعی شد: سپاه پاسداران، عامل آتش زدن سفارت عربستان در تهران بود همان طور که پیش از این، بر سر سفارت امریکا آن بلا را آوردند.  
وی افزود: کشورهای حوزه خلیج[فارس]، ریه اقتصادی ایران هستند اما ما کاری با ملت ایران خواهیم کرد که در خیابان های عربستان مانند ولگردها گدایی کنند.


تاريخ : دو شنبه 14 دی 1394 ا 23:50 نويسنده : عرفان ا
 
نشریه «فارن افرز» در گزارش جدید خود آورده است که جمهوری اسلامی هم‌چنان مقابل شورش مردمی آسیب‌پذیر است و یک جنبش اعتراضی دیگر شبیه «جنبش سبز» در نهایت پدیدار خواهد شد و در آن زمان، آمریکا باید آماده باشد تا در کنار این جنبش بایستد.«فارن افرز» به غیر از توصیه به تشویق مردم جهت شوریدن علیه حکومت، از دولت آمریکا می‌خواهد که مسئولان حکومتی را نیز به ارتداد و دور شدن از حکومت تشویق کنند.
این توصیه و پیش‌بینی نشریه «فارن افرز» نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها هنوز به دنبال این هستند که هر اتفاقی مانند انتخابات را باید به شورش مردمی علیه حکومت جمهوری اسلامی تبدیل کنند.


برچسب‌ها:  , ایران , آمریکا



تاريخ : دو شنبه 14 دی 1394 ا 23:49 نويسنده : عرفان ا

به گزارش مشرق، رئیس کمیته امور خارجی پارلمان روسیه اعتقاد دارد تمام اقدامات ضد تروریسم عربستان به هیچ وجه داعش را هدف قرار نمی دهد.  
به گزارش اسپوتنیک، آلکسی پوشکوف رئیس کمیته امور خارجی پارلمان روسیه گفت: هدف اصلی تشکیل ائتلاف ضد تروریستی از سوی عربستان اصلاً داعش نیست بلکه بیشتر به خاطر سرکوبی شیعیان در سراسر جهان است.  
چند روز پیش عربستان سعودی به جرم شیعه بودن، ۴۶ نفر از شخصیت های برجسته شیعیان این کشور را اعدام کرد که شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان از جمله آنها بود. 
 عربستان جرم شیخ نمر را اهانت به پادشاه عربستان و سرپیچی از فرمان وی در سال ۲۰۱۴ اعلام کرده است. 
 پسکوف در یک پیام توئیتری نوشت: عربستان با تشکیل ائتلاف ضد تروریسم بیشتر به فکر سرکوب حرکت های شیعی در این کشور و سایر کشورهای منطقه است.  
وی نوشت: بسیاری از گروههای افراطی تحت حمایت عربستان در روسیه و سایر کشورهای جهان علیه شیعیان فعالیت می کنند.


برچسب‌ها: ستارگان ایران کهن , ایران , عربستان , شیعه



تاريخ : دو شنبه 14 دی 1394 ا 23:48 نويسنده : عرفان ا
 

  

  سریال کیمیا خیانت صداوسیماست به ارتش ایران، ارتشی که اگه در دوران جنگ صلابت خودشو به رخ صدام نشون نمیداد امروزه ایرانی باید عربی صحبت میکرد.  



تاريخ : دو شنبه 14 دی 1394 ا 23:46 نويسنده : عرفان ا

یک متخصص طب سنتی مطرح کرد:

شناسه خبر: 958529 سرویس: اجتماعی
۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
طب سنتی دارچین گیاه

یک متخصص طب سنتی گفت: دارچین بینایی را افزایش داده و نشاط آور است؛ نفخ را کاهش می‌دهد و رطوبت‌های مغزی که به صورت نزله (ترشحات پشت‌حلقی) دیده می‌شود و شکل مزمن‌شده آن، یعنی سینوزیت را از بین می‌برد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, ناصر رضایی پور درباره خواص دارچین اظهار داشت: دارچین دارای طبیعت گرم و خشک در درجه دوم (در حد متوسط) است و در منابع طب ایرانی، خواص پرشماری از دارچین یاد شده است.

دارچین نشاط‌آور و درمان‌کننده برخی عفونت‌ها است

به گفته دارچین نشاط‌آور، درمان‌کننده برخی عفونت‌ها و تریاق (پادزهر) سموم معدنی، حیوانی و نباتی است و موجب تقویت قلب، مغز، کبد و معده می‌شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: دارچین نیروی بینایی را می‌افزاید و در قدیم برای عبور داروهای چشمی از طبقات چشم، از آن استفاده می‌شده است.

رضایی پور بیان داشت: این دوای مفید، نفخ را کاهش می‌دهد و رطوبت‌های مغزی که به صورت نزله (ترشحات پشت‌حلقی) دیده می‌شود و شکل مزمن‌شده آن، یعنی سینوزیت که از مشکلات بزرگ بهداشت و سلامت بشر امروز است, را درمان می‌کند.

دارچین موجب افزایش جریان ادرار و خون قاعدگی می‌شود

وی عنوان کرد: دارچین موجب افزایش جریان ادرار و خون قاعدگی می‌شود و مصرف آن زیر نظر متخصص، می‌تواند به بهبود میل جنسی کمک کند. ترکیبات دارچین، به شرط نگهداری مناسب، تا پانزده سال باقی می‌ماند.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: از دارچین در فراورده‌های دارویی مؤثر در بیماری‌های روحی- روانی چون تپش قلب، ترس، وسواس، جنون و همچنین برخی بیماری‌های ریوی و تنفسی چون سرفه‌های مرطوب و خلط‌دار، تنگی نفس و گرفتگی صدا نیز استفاده می‌شود.

دارچین آثار خوبی در تقویت کبد است

رضایی پور خاطرنشان کرد: همچنین دارچین آثار خوبی در تقویت کبد و رفع بیماری‌های آن، بهبود زخم‌های عفونی، کاهش رعشه، درمان سکسکه، سنگینی سر, برخی سردردها و دردهای رحمی دارد.

وی یاداور شد: در آشپزی ایرانی، در پخت مرغ و گوشت‌ها از دارچین، پیاز و زردچوبه استفاده می‌شود و در شله‌زرد، هلیم، قیمه، شیربرنج و... نیز به‌عنوان مُصلح، کاربردی هوشمندانه و حکیمانه دارد.



تاريخ : جمعه 11 دی 1394 ا 17:19 نويسنده : عرفان ا

سردار سلامی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

تونل‌های سپاه مملو از موشک‌های آماده پرواز است/ توسعه پرشتاب قدرت موشکی را ادامه می‌دهیم

شناسه خبر: 958728 سرویس: سیاسی
۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: هرگز نوشته‌های روی کاغذ را که قدرتهای جهانی دیکته می‌کنند نمی‌خوانیم، بلکه ما انشای قدرت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین سلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران با اشاره به درخواست آمریکایی‌ها مبنی بر توقف توسعه قدرت موشکی ایران خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم که تا زمانی که شما فلسطینی‌ها را قتل عام می‌کنید، تا زمانی که ملت مظلوم یمن را زیر سقف خانه‌هایشان شبانه دفن می‌کنید، تا زمانی که ملت مسلمان سوریه را آواره می‌کنید، تا زمانی که خانه‌های پاکستانی‌ها را ویران می‌کنید و بلادهای اسلامی را در اشغال دارید با شتاب بیشتری توسعه قدرت موشکی‌مان را ادامه خواهیم داد.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 11 دی 1394 ا 17:2 نويسنده : عرفان ا

 

 

 

تولید انواع موشک‌‌ها با سرعت بیشتر ادامه یابد/ برنامه موشکی ایران جزئی از برجام نیست اتاق خبر 24

متن دستور رئیس جمهوری به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به این شرح است:

از آنجا که ظاهراً دولت آمریکا در نظر دارد، در ادامه سیاست‌های خصمانه و دخالت نامشروع و غیرقانونی خود در زمینه حق تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به افزودن افراد و مؤسسات جدیدی در فهرست تحریم‌های ظالمانه قبلی نماید؛ لازم است در چارچوب سیاست‌های دفاعی مصوب، برنامه تولید انواع موشک‌های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.همچنین در صورت تکرار این‌گونه اقدامات غلط و مداخله‌جویانه از سوی آمریکا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است با استفاده از کلیه امکانات، برنامه‌ریزی جدیدی برای گسترش توانمندی‌های موشکی کشور، به‌عمل آورد.باید تأکید کنم که توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران عامل ثبات و امنیت منطقه بوده و نه تنها تهدیدی علیه دیگران نیست، بلکه صرفاً برای پاسداری از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور و مبارزه با پدیده شوم تروریسم و افراط و در جهت منافع مشترک منطقه‌ای و جهانی می‌باشد.دولت جمهوری سلامی ایران در طول مذاکرات هسته‌ای اعلام کرده است که هیچ‌گاه پیرامون قدرت دفاعی مشروع کشور و از جمله برنامه موشکی خود با کسی مذاکره ننموده، و با تأکید بر حق دفاع مشروع خویش، هیچ محدودیتی را در این حوزه نخواهد پذیرفت.روشن است که برنامه موشکی ایران به‌هیچ‌وجه جزئی از برجام نبوده، که مقامات رسمی آمریکایی نیز بر آن اذعان دارند. همان‌طور که بارها اعلام شده است سلاح هسته‌ای جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد و لذا توسعه و تولید موشک‌های بالستیک ایران که هیچ‌گاه برای قابلیت حمل کلاهک‌های هسته ای طراحی نشده‌اند، به‌عنوان ابزاری مهم و متعارف برای دفاع از کشور با قدرت و صلابت ادامه خواهد یافت.



تاريخ : جمعه 11 دی 1394 ا 17:1 نويسنده : عرفان ا
از چرایی حماسه خواندن 9 دی 88 تا ادعای رویترز و اهانت سازگارا/
9:47

 

 

 

9 دی ماه


ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 11 دی 1394 ا 16:59 نويسنده : عرفان ا
 
 

 بد عهدی آمریکایی ها پس از خروج ذخایر راهبردی اورانیوم از کشور 

تنها ساعاتی پس از این موضع‌گیری و در حالی که ذخایر اورانیوم ایران به زیر 300 کیلوگرم کاهش یافت، وزارت خزانه‌داری آمریکا دست به اقدامی زد که مهر تائیدی است بر گمانه‌زنی‌هایی که پیش از این مطرح می‌شد؛ آغاز سناریوی اعمال تحریم‌های جدید بعد از خالی شدن دست ایران از ذخایر راهبردی اورانیوم و زیرساخت‌های هسته‌ای.رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که کاخ سفید بار دیگر گروهی از اتباع و شرکت‌های ایرانی را این بار با ادعای ارتباط آن‌ها با برنامه موشکی و در واکنش به آزمایش موشک بالستیک عماد در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل قبلا گفته بود که واشنگتن به دنبال اتخاذ تدابیری برای مقابله با برنامه موشکی ایران است، اما اعلام رسمی تحریم‌ ها از سوی واشنگتن گویا به عمد به بعد از خروج ذخایر اورانیوم از ایران موکول شد تا عملا تهران در وضعیتی چالش‌برانگیز قرار گیرد، چراکه از یک سو بخش اعظم توافق هسته‌ای را اجرا کرده و از سوی دیگر طرف مقابل را بیش از هر زمان دیگر، غیرقابل اعتماد می‌بیند.«کلسی دونپورت» مدیر منع اشاعه انجمن کنترل تسلیحات آمریکا می‌گوید: «انتقال ذخایر اورانیوم از ایران، نقطه‌ای بی‌بازگشت است که ظرفیت هسته‌ای ایران را کاهش داده و زمان مورد نیاز تهران برای حرکت به سمت تسلیحات هسته‌ای را افزایش می‌دهد. دیگر گام‌هایی که ایران برمی‌دارد، تا حد زیادی قابل بازگشت هستند، مثلا ایران می‌توان سانتریفیوژهایی را که برچیده، بار دیگر نصب کند، اما اورانیوم دیگر از دسترس این کشور خارج شده است.»اقدام تازه واشنگتن زمانی بیشتر معنادار می‌شود که آن را در کنار طرح‌های کنگره برای اعمال تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران به بهانه «حمایت از تروریسم» و «نقض حقوق بشر» قرار دهیم.کنگره آمریکا، چه در سنا و چه در مجلس نمایندگان چند طرح را در دست بررسی دارد که به اذعان اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی آمریکا، هدف از آن‌ها محدود کردن دسترسی ایران به بازارهای جهانی و ایجاد مانع برای بازگشت شرکت‌‌‌های اروپایی به ایران است.اعمال چنین تحریم‌هایی باز هم ناقض بند 29 برنامه جامع اقدام مشترک خواهد بود که واشنگتن را از در پیش گرفتن سیاست‌هایی که روابط تجاری با ایران را محدود می‌کند، منع کرده است.این بند دو هفته قبل هم نقض شده بود؛ زمانی که دولت آمریکا قانون محدودیت تردد سفرکنندگان به ایران را امضا کرد. اقدامی که جز محکومیت‌های لفظی در ایران، پاسخی به آن داده نشد و حتی بر روند برچیدن زیرساخت‌های هسته‌ای ایران که به گفته کارشناسان آمریکایی «به طرزی غافل‌گیرکننده سریع» در حال انجام است، تأثیری نگذاشت.واشنگتن یک بار برجام را نقض کرده و شاهد ادامه اجرای توافق هسته‌ای از سوی ایران بوده، بنابراین مایه تعجب نیست که حالا هم، که دیگر ایران اورانیوم خود را نیز از دست داده، دست به تکرار این رفتار بزند.به نظر می‌رسد اقدام تازه آمریکا، حلقه‌ای از زنجیره‌ای باشد که با قانون محدودیت تردد سفر کنندگان به ایران آغاز شد و احتمالا با اعمال تحریم‌ها به بهانه حقوق بشر، برنامه موشکی و تروریسم، ادامه خواهد یافت، تا برجام در عمل به توافقی بدل شود که زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را برچیده و «نگرانی» آمریکا را برطرف کرده، بدون آنکه «پاداش» چندانی برای تهران به همراه داشته باشد.



تاريخ : جمعه 11 دی 1394 ا 16:58 نويسنده : عرفان ا
 

میلاد رسول اکرم,میلاد حضرت رسول اکرم,تولد حضرت محمد,میلاد پیامبر,میلاد حضرت محمد

میلاد رسول اکرم,بر تمام مسلمانان مبارک باد.

 



تاريخ : سه شنبه 8 دی 1394 ا 23:36 نويسنده : عرفان ا
دعایی که رسول خدا به فاطمه زهرا آموخت

حاجت سریع, برآورده شدن حاجات

دعایی که رسول خدا به فاطمه زهرا آموخت

 رسول خدا صل الله علیه و آله و سلم به فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمودند :

ای دخترم ! آیا می خواهی دعایی بیاموزمت که هیچ کس آن را نخوانده جز اینکه دعایش استجابت شده باشد و هیچ جادو در آن جایز نیست و هیچ دشمنی قادر به سرزنشت نیست و شیطان از تو دور شود و خدای مهربان از تو روی نگرداند و قلبت مضطرب نشود و دعایت رد نشود



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 8 دی 1394 ا 23:34 نويسنده : عرفان ا
مزایای آویشن برای سلامتی

 

برخی از مزایای مهم آویشن برای سلامتی توانایی آن برای کاهش مشکلات تنفسی، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، محافظت از بدن در برابر بیماری‌های مزمن، تحریک جریان خون، جلوگیری از عفونت‌های قارچی ، بهبود سلامت قلب و تسکین و کاهش استرس می‌باشد.

آویشن:

رایج‌ترین شکل آویشن با نام علمی Thymus vulgaris ، گیاهی است که برای هزاران سال مصارف دارویی و آشپزی داشته است.این گیاه ،بومی مناطق مدیترانه‌ای و بخش‌های خاصی از آفریقا بوده و مصرف آن به دوران امپراطوری رم بر می‌گردد.در آشپزی ، ساقه‌ها و برگ‌های آن برای طعم بخشیدن به غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه معمولا به سوپ‌ها ، سس‌ها ، غذاهای گوشتی و سایر موارد اضافه می‌شود. آویشن برای مصارف پزشکی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از روغن این گیاه برای موارد مختلف پزشکی استفاده می‌شود.برگ‌های این گیاه را می‌توان به صورت دم‌کرده استفاده کرد و روغن و کرم حاصل از آن بر روی پوست بدن اعمال می‌شود.

مزایای آویشن برای سلامتی:

خاصیت ضدقارچی:

مشهورترین ماده‌ی فعالی که در آویشن وجود دارد ،تیمول می باشد. این ترکیب آلی دارای اثرات بسیار زیادی بر روی بدن است. مثلا این ترکیب می‌تواند از عفونت های قارچی و ویروسی جلوگیری کند. بنابراین فشار بر روی سیستم ایمنی بدن کاهش پیدا می‌کند.

خاصیت آنتی اکسیدانی:

آویشن دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی بوده و برای سلامت کلی بدن بسیار مفید است. آنتی اکسیدان‌های فنولی موجود در آویشن همچون لوتئین، زیگزانتین و تیمونین باعث خنثی سازی و حذف رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود. رادیکال‌های آزاد از محصولات جانبی خطرناک حاصل از متابولیسم سلولی است که می‌تواند آسیب عمده‌ای به سلول‌های سالم بدن برساند. این آنتی اکسیدان‌ها همچنین می تواند از استرس اکسیداتیو در تمامی اندام‌های بدن جلوگیری کند.

گردش خون:

غلظت بالای آهن و سایر مواد معدنی در آویشن ، آن را به یک ماده‌ی ایده آل برای تحریک جریان خون تبدیل کرده است. افزایش گردش جریان خون در بدن و اکسیژن رسانی به اندام‌ها ، بسیار ضروری بوده و می‌تواند برای سلامت بدن بسیار مفید باشد.

سلامت قلب:

ترکیب غنی از آنتی اکسیدان‌ها ، مواد معدنی و ویتامین‌ها در آویشن دارای تاثیرات کوچک بی شماری بر روی سلامت قلب هستند اما پتاسیم و منگنز موجود در آن بسیار مهم است. پتاسیم یک گشادکننده عروق است.این ماده با شل کردن عروق خون و کاهش فشار خون می‌تواند فشار موجود بر روی سیستم قلبی عروقی را کاهش دهد. جلوگیری از تصلب شرایین و اجتناب از سکته مغزی، حملات قلبی و بیماری عروق کرونر قلب، می‌تواند عمر فرد را افزایش دهد.

تقویت بینایی:

غلظت کاروتنوئید و ویتامین A موجود در آویشن یک عامل آنتی اکسیدانی موثر برای سلامت چشم است. کاروتنوئیدمی‌تواند رادیکال‌های آزاد در سیستم چشم را خنثی سازد و گسترش دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کند نماید.

همچنین بخوانید : ۱۵ ترفند برای داشتن چشمانی سالم

سیستم ایمنی بدن:

سطوح بالای ویتامین C موجود در آویشن می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. ویتامین C تولید گلبول‌های سفید را تحریک سازد. گلبو‌ل‌های سفید اولین خط دفاعی در بدن هستند. ویتامین C نیز نقش مهمی در تولید کلاژن بازی می‌کند. کلاژن برای تولید وترمیم سلول‌ها، ماهیچه‌ها، بافت ها و رگ‌های خونی ضروری است.

کاهش استرس:

B6 یکی از ویتامین‌هایی است که در آویشن یافت می‌شود.ویتامین B6 تاثیر بسیار خوبی بر روی انتقال دهنده‌های عصبی در مغز دارد و بنابراین می‌تواند استرس را تا حد زیادی کاهش دهد. مصرف منظم آویشن در رژیم غذایی می‌تواند حال شما را خوب کند و افکار استرس زا را از ذهن دور نماید.

مشکلات تنفسی:

یکی از کاربردهای معروف و شناخته شده‌ی آویشن در پزشکی ، برای سلامت و بهبود مشکلات تنفسی است. اگر شما از برونشیت، آسم،احتقان بینی ، سرماخوردگی ، آنفلونزا ،سینوس مسدود و یا آلرژی فصلی رنج می‌برید ، می‌توانید از آویشن استفاده کنید. آویشن خاصیت ضدالتهابی دارد و می‌تواند خلط را از بین ببرد. همین امر موجب می‌شود تنفس راحت‌تر شود. دم کردن برگ‌های آویشن بهترین و قدرتمندترین روش برای بهبود دستگاه تنفسی است.

هشدار:

افرادی که دارای معده‌ی ضعیف و حساس هستند ، مصرف زیاد آویشن می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی گوارشی گردد. اما به طور کلی، این گیاه ماده‌ی آلرژی زایی نبوده و می‌تواند در رژیم غذایی بیشتر افراد وجود داشته باشد.



تاريخ : جمعه 4 دی 1394 ا 23:11 نويسنده : عرفان ا

 

دانش > پزشکی - روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی از قصد ارتش آمریکا برای حذف دراز و نشست از تمرین‌های نظامی این کشور به دنبال هشدار محققان و پزشکان خبر داده است.

  ارتش کانادا به تازگی دراز و نشست را به خاطر خطراتش از تمرین‌های خود حذف کرده و آن را با تمرین‌های دیگر که به ناحیه کمر فشار وارد نمی‌کند جایگزین کرده است.

در گزارش این روزنامه آمده است که متخصصان پزشکی ورزشی به مقام‌های نظامی این کشور هشدار داده‌اند که دراز و نشست می‌تواند لطمات جدی به ناحیه کمر زده و باعث دردهای مزمن پشت بدن شود.
در ارتش آمریکا و در تست آمادگی جسمانی دراز و نشست جزء محورهای اصلی به حساب می‌آید و نظامیان باید دوبار این آزمایش را در طول سال در کنار دو و شنای سوئدی پشت سر بگذرانند. در باشگاه‌های ورزشی هم دراز و نشست  یک تمرین معمول به حساب می‌آید اما می‌تواند به صورت بالقوه باعث صدمه دیدن کمر شود.

پروفسور استوارت مک‌گیل استاد دانشگاه واترلو کانادا که ۱۰ مقاله در این رابطه منتشر کرده می‌گوید که حرکت دراز و نشست در طول زمان و با تکرار بسیار می‌تواند باعث فشار شدید بر ستون فقرات و حتی بیماری دیسک کمر شود. هر انسان معمولاً 26 مهره در ستون فقرات خود دارد. مهره ها بوسيله صفحات انعطاف پذيري به نام ديسك بين مهره اي از يكديگر جدا مي شوند. اگر بنا به دلايلي ديسك از قسمت عقبي خود دچار بيرون زدگي يا فتق شود، اين قسمت بيرون زده روي نخاع يا رشته هاي نخاع فشار وارد مي كند و سبب بروز درد در ناحيه كمر با انتشار به پاها مي شود.

 



تاريخ : جمعه 4 دی 1394 ا 22:49 نويسنده : عرفان ا

 

 

 

 به گزارش خبرآنلاین مقام معظم رهبری در پاسخ به این سوال که « رفت‌و‌آمد با وسایل نقلیه‌ی شخصی و عدم استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی درزمان‌هایی که هوای شهر آلوده است چه حکمی دارد؟» بیان کرده‌‌اند: « در صورتی که وضعیت استثنایی و هوای شهر آلوده باشد به گونه ای که تنفس این هوا برای مردم به ویژه افرادی که دچار بیماری‌های قلبی و تنفسی هستند ضرر قابل توجهی داشته باشد،اگر کسی سبب افزایش این آلودگی شود و ضرر متعتنابه به مردم برساند، کار حرام مرتکب شده است. لذا اگر مسئولان اعلام کردند که مردم وسایل نقلیه‌ی شخصی را بیرون نیاورند باید مراعات شود. »

 



تاريخ : جمعه 4 دی 1394 ا 22:47 نويسنده : عرفان ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.