سخنگوی وزارت کشور با آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقه امشب گفت: پخش مسابقه فوتبال ایران و اسپانیا مطابق برنامه ریزی های قبلی در ورزشگاه انجام خواهد شد.

 
سخنگوی وزارت کشور: مسابقه فوتبال ایران و اسپانیا در ورزشگاه آزادی پخش می شود

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقه امشب گفت: پخش مسابقه فوتبال ایران و اسپانیا مطابق برنامه ریزی های قبلی در ورزشگاه انجام خواهد شد و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.



تاريخ : چهار شنبه 30 خرداد 1397 ا 22:20 نويسنده : عرفان ا

 

اقتصادنیوز: گفته می‌شود در جریان برگزاری مراسم عید سعید فطر، میان رییس‌جمهور و فرمانده سپاه قدس مشاجره لفظی رخ داده است.

 

به گزارش اقتصادنیوز یک منبع آگاه به «جهان‌صنعت» گفت: پیش از شروع خطبه‌های نماز هنگامی که حسن روحانی به محل استقرار مقامات نظام وارد شد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به وی درباره عدم تخصیص و اجرایی شدن بودجه نظامی به رییس‌جمهور تذکر داد که با واکنش تند روحانی مواجه شد.این گزارش اضافه می‌کند که علی شمخانی در این مشاجره لفظی مداخله و وساطت کرده و آن را پایان داده است.یادآوری می‌شود پیش از این نیز قاسم سلیمانی به انتقاد از مواضع روحانی برخاسته و تاکید کرده بود نباید حرف‌های گذشته را تداعی کرد. نباید کسی سپاه را تضعیف کند و مورد حمله‌های گوناگون قرار دهد.



تاريخ : چهار شنبه 30 خرداد 1397 ا 22:18 نويسنده : عرفان ا

 

طائب

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فرمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای در چارچوب برجام گفت: خواهیم دید که طرف مقابل، در شدّت عمل خود تجدیدنظر خواهد کرد و رام‌تر می‌شود.

به گزارش مشرق، مهدی طائب، کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب در حرم مطهر امام(ره) اظهار داشت: همان خطری که در مذاکرات با 1+5 وجود داشت، اکنون و با خروج آمریکا از برجام، در مذاکرات با 1+4 هم وجود دارد. آمریکایی‌ها خسارت هسته‌ای به ما وارد کردند، بعد آمدند گفتند ما دیگر نیستیم. اکنون نیز همان احساس خطر وجود دارد.

وی، هشدارهای رهبر انقلاب مبنی بر بدعهدی دشمن، در مذاکرات هسته‌ای را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: همان احساس خطر، اکنون هم وجود دارد؛ چرا که اروپا تابع آمریکا است.

ببینید:

 



تاريخ : یک شنبه 20 خرداد 1397 ا 23:42 نويسنده : عرفان ا

 

جروسالم پست نوشت: سرگئی لاوروف روز دوشنبه گفت که نیروهای دولت سوریه تنها نیروهای حاضر در مرز جنوبی این کشور باید باشند.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب؛ این روزنامه اسرائیلی در ادامه آورده است: لاوروف این سخنان را در کنفرانس خبری مشترک با همتای موزامبیکی خود در مسکو اظهار داشت.

به گفته ی شبکه ی دو اسرائیل، سخنان لاوروف بخشی از تفاهم بدست آمده بین اسرائیل و روسیه برای دور نگه داشتن نیروهای ایرانی و حزب الله از بلندی های جولان در مرز سوریه با اسرائیل است.

براساس این گزارش، روسیه و اسرائیل به توافقی دست پیدا کرده اند که براساس آن، اسرائیل از استقرار نیروهای نظامی بشار اسد در مرز جنوبی و بلندی های جولان جلوگیری نمی کند و در مقابل مسکو حصول اطمینان خواهد کرد که در بین نیروهای مستقر، نیروهای ایرانی و حزب الله وجود نداشته باشند.

بعلاوه، روسیه براساس این توافق به صورت علنی از همه ی نیروهای خارجی خواهد خواست که سوریه را ترک کنند، اقدامی که لاوروف انجام داد.

به گفته ی مقامات اسرائیلی، مسکو اخیرا نگران شده که رویارویی ایران و اسرائیل در سوریه می تواند دستاوردهای مسکو در این کشور را به خطر بیاندازد.



تاريخ : یک شنبه 20 خرداد 1397 ا 23:34 نويسنده : عرفان ا

یک مسئول حوزه سلامت به سفیدترشدن آردها انتقاد کرد و به تشریح علت بیماریها و متعاقباً خطر سرطان‌زایی آرد نان لواش، تافتون و سنگک پرداخت.

 
خبری نگران‌کننده درباره سه نان لواش، تافتون و سنگگ

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، دکتر زهرا عبداللهی درخصوص آرد سفید مصرفی در نان‌ها اظهار داشت: آردهای سفید مصرفی در نان‌ها که در اختیار نانواها قرار می‌گیرد، باید مورد بازنگری قرار گیرد، چرا که این آردها فاقد سبوس هستند و نانواها سبوس را به‌صورت فله‌ای خریداری کرده و به نان می‌افزایند.

وی با تأکید بر اینکه استاندارد سبوس در آرد باید بازنگری شود، افزود: هر گونه افزودنی به‌غیراز افزودنی‌های مجاز در پخت نان ممنوع و تخلف است و برای تولید نان سبوس‌‌دار استاندارد در کشور، باید سبوس آن در کارخانه به آرد اضافه شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه افزودن سبوس‌های اضافی به نان برای سلامت مردم مضر بوده و خطر سرطان‌زایی را در پی دارد، تصریح کرد: بازنگری میزان سبوس آرد نانوایی‌‌ها مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی است و بر این اساس مقرر است میزان سبوس‌‌گیری آرد نان لواش، تافتون و سنگک کاهش پیدا کند.

عبداللهی با بیان اینکه در سال‌های اخیر مقدار بیشتری از  آردها، سبوس‌گیری می‌شود، گفت: با سبوس‌گیری بیشتر، آردها سفیدتر شده‌‌اند و مردم نان کاملاً سفید مصرف می‌کنند، این اقدام می‌تواند به مشکلاتی مانند اضافه‌وزن، دیابت و بیماری‌‌های قلبی دامن بزند، سبوس باید طبق استانداردهای مشخص‌شده در نان‌ها وجود داشته باشد، زیرا یکی از دلایل بیماری‌هایی مثل دیابت، چاقی و سرطان‌ها این است که فیبر دریافتی مردم کم است و نان سفید یکی از همان منابع غذایی بدون فیبر است.

وی با بیان اینکه در این زمینه با سازمان استاندارد، پژوهشکده غله و سایر سازمان‌های ذی‌ربط مکاتباتی صورت گرفته است، عنوان کرد: سبوسی که به‌صورت فله‌ای خریداری و به نان افزوده می‌شود، فرآیندشده و سالم نیست و حاوی انواع آلودگی‌ها است، از طرفی، میزان فیتات موجود در سبوس‌های اضافی، می‌تواند در جذب ریزمغذی‌ها مشکل ایجاد کند و عوارضی مانند کمبود آهن و روی در پی داشته باشد، از سوی دیگر سبوس فله‌ای که به نان اضافه می‌شود، اگر تخمیرش در نان خوب انجام نگیرد، ضررش بیشتر است، چون از جذب ریزمغذی‌ها جلوگیری می‌کند.

همچنین به‌دلیل آنکه سبوس به‌صورت فله‌ای استفاده می‌شود، گاهی آلودگی‌های قارچی و میکروبی دارد که در نان باقی می‌ماند، بنابراین راه درست این است که در کارخانه به‌میزان معین سبوس به آرد اضافه شود تا نان باکیفیت و سالم به دست مردم برسد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت همچنین هشدار داد: مردم  از خرید سبوس‌های فله‌ای از دستفروشان و مغازه‌ها خودداری کنند و از سبوس‌های صنعتی و بسته‌بندی‌شده که در کارخانه‌ها تهیه می‌شوند، استفاده کنند.



تاريخ : شنبه 19 خرداد 1397 ا 18:37 نويسنده : عرفان ا

 

اقتصادنیوز: امانوئل مکرون که از زمان انتخابش به عنوان رئیس‌جمهور فرانسه همواره تلاش کرده است سیاست‌های همتای آمریکایی خود را تغییر دهد، به نظر می‌رسد از این کار دیگر ناامید شده است.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آتلانتیک، امانوئل مکرون از زمان انتخابش به عنوان رئیس جمهور فرانسه تلاش کرده و احتمالا معتقد بوده است که می تواند دیدگاه های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را تغییر دهد. مکرون تلاش کرد رئیس جمهور آمریکا را از ملی گرایی، سیاست های حمایت گرانه و بدبینی به موافقتنامه تغییرات آب و هوایی دور کند و وی را به دیدگاه خودش از جهان که در آن کشورهای قدرتمند و مستقل می توانند برای مشکلات فراملی راه حل های بسیاری پیدا کنند، نزدیک نماید.

در ابتدا مکرون تلاش کرد یکی از دوستان نزدیک ترامپ شود. اما اکنون به نظر می رسد وی با لحنی که نشان دهنده ناامید شدن از این شیوه است با رئیس جمهور آمریکا تعامل می کند. وی پنجشنبه اظهارات شدیداللحنی درباره نگرانی هایش در خصوص تاثیرات منفی سیاست های ترامپ بر آمریکا و دیگر کشورها بیان کرد.

مکرون در کنفرانس خبری مشترک با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا پیش از آغاز نشست هفت کشور صنعتی در کبک کانادا به سیاست های ترامپ اشاره کرد. (ترامپ از توافقنامه بین المللی آب و هوایی پاریس خارج شده است، از توافق چندجانبه هسته ای ایران خارج شده و برای واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا، کانادا و مکزیک تعرفه وضع کرده است.)

مکرون همچنین در تلاش خود برای محدود کردن آمریکا گفت: نباید منافع و ارزش های خود را قربانی کنیم.

مکرون در کنفرانس خبری خود با ترودو تعرفه های جدید ترامپ که خطر تقابل تجاری آمریکا با متحدانش را به وجود آورده است، یکجانبه و غیرقانونی توصیف کرد. وی هشدار داد آمریکا به سمت انزوا در حرکت است و تاریخ و ارزش های خود را نادیده می گیرد.



تاريخ : شنبه 19 خرداد 1397 ا 18:35 نويسنده : عرفان ا

یک رسانه آمریکایی مدعی شده که نیروهای مورد حمایت ایران به طور صوری از مرزهای اسرائیل عقب نشینی کرده بودند و این بار با پرچم و لباس سوریه وارد مناطق مرزی شده‌اند.

به گزارش نامه نیوز به ادعای وال استریت ژورنال آمریکا، نیروهای ایرانی و حزب‌الله در قالب نیروهای مبارز دولتی به مرزهای جنوب سوریه برگشته‌اند. 
 
این رسانه آمریکایی مدعی شده وضعیت نیروهای ایرانی در مرزهای اسرائیل موضوع درگیری هفته‌های اخیر بوده و اسرائیل از روسیه خواسته که متحدان ایرانی‌اش را مجبور به عقب نشینی از مرزها کند. 
 
بر اساس ادعای این رسانه، بسیاری از نیروها منطقه را ترک کرده‌اند اما این عقب نشینی موقتی بوده است. 
 
ژورنال به نقل از شورشیان معارض اسد مدعی شد: کاروان‌هایی وارد درعا و قنیطره در نزدیکی بلندی‌های جولان و مرز اسرائیل شده‌اند اما این بار یونیفورم‌های ارتش سوریه را به تن دارند و پرچم سوریه را حمل می‌کنند. 
 
این مجله آمریکایی مدعی شده کاروان‌ها حامل راکت‌ها و موشک‌ها بوده‌اند و همین مساله منجر به نگرانی اسرائیل شده است.
 
یک مقام اسرائیلی به وال استریت گفته: شما می‌توانید مطمئن باشید که اسرائیل نسبت به هر اتفاقی که در اطرافش می‌افتد آگاه است. 
 
ارزیابی اسرائیلی‌ها نشان می‌دهد که هزاران نیروی حامی دولت سوریه از سوی ایران و از کشورهای افغانستان و پاکستان و عراق و جامعه بزرگ شیعه به این منطقه آمده‌اند.


تاريخ : شنبه 19 خرداد 1397 ا 18:30 نويسنده : عرفان ا

 

رزمایش تاکتیکی روی نقشه "ذوالفقار ۹۷" ویژه دانشجویان دوره ۲۸ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) صبح امروز در این دانشگاه آغاز شد.

 
رزمایش "ذوالفقار 97" ارتش آغاز شد

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رزمایش تاکتیکی روی نقشه "ذوالفقار 97" ویژه دانشجویان دوره 28 دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) صبح امروز در این دانشگاه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: 

 "روزشمار نابودی اسرائیل در ارتش"

بر اساس این گزارش، امیرحسین ولی وند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در همین رابطه گفت: این رزمایش مشترک به‌مدت 5 روز و با هدف ارتقای سطح آمادگی رزمی دانشجویان و آشنایی بیشتر آنان با ترتیب و توالی اعمال فرماندهی و ستاد در محیط عملیاتی ناهمطراز برگزار شده است.

وی همچنین تصریح کرد: رزمایش روی نقشه یکی از مهم‌ترین انواع تمرینات تاکتیکی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش نظامی جهان بوده و عبارت است از ارائه یک وضعیت نظامی در روی نقشه یا کالک عملیاتی و خواسته‌هایی که مستلزم تهیه برآوردها، اخذ تصمیمات، تهیه طرح‌ها و صدور دستورات مقتضی توسط فرماندهان یا افسران ستاد است.

امیر ولی وند در ادامه تصریح کرد: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در راستای اوامر فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این رزمایش و ارائه الگوهایی از تاکتیک‌ها و ابزارهای نبرد ناهمطراز در پی آن است که دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد را با نحوه مقابله با نیروهای فرامنطقه‌ای آشنا کرده و زمینه ارتقای دانش عملیاتی آن‌ها را در به‌کارگیری روش‌های نوین نبرد فراهم سازد.



تاريخ : شنبه 19 خرداد 1397 ا 18:28 نويسنده : عرفان ا

نتیجه تصویری برای میلاد امام حسن



تاريخ : چهار شنبه 9 خرداد 1397 ا 18:15 نويسنده : عرفان ا

 

 یک زن در آمریکا که همراه با دوچرخه‌اش بر روی سکوی مترو در حال حرکت بود تعادلش را از دست داد و به زیر چرخ‌های مترو افتاد، اما پس از اینکه قطار از ایستگاه خارج شد این زن به طرز معجزه آسایی زنده بیرون آمد.

در فیلم زیر این حادثه را مشاهده می‌کنید.



تاريخ : چهار شنبه 9 خرداد 1397 ا 18:14 نويسنده : عرفان ا

 

جیمز متیس

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر ایران را به تسلیح حوثی‏‌های یمن و تهدیدآفرینی در دریای سرخ متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا بار دیگر ایران را به تسلیح حوثی‌های یمن متهم کرد و گفت موشکی که در تاریخ ۲ آوریل به سمت نفتکش عربستان سعودی شلیک شد، از جانب ایران در اختیار حوثی‌ها قرار گرفته بود.

ماتیس در این باره مدعی شد: تهدید علیه کشتیرانی در دریای سرخ کاملا در شلیک موشکی که از سوی ایران برای حوثی‌ها تامین شد، مشخص بود. بنابراین، چنانچه این مسئله را تحت کنترل نگیریم، پیامدهای مهمی خواهد داشت.

گفتنی است از ماه مارس ۲۰۱۵، یمن با تجاوز هوایی ائتلاف سعودی دست‌به‌گریبان بوده که فاجعه‌بارترین بحران انسانی تاریخ معاصر را رقم زده است.



تاريخ : چهار شنبه 9 خرداد 1397 ا 18:10 نويسنده : عرفان ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.