یک شهر بزرگ؛ زیر زمین؛ پر از موشک! موشک‌ها آماده برای شلیک!» این گزینه جریان مقاومت در جمهوری اسلامی ایران یک روز پس از تصویب جزئیات برجام در مجلس بود!
 این بار نیز همانند روز یکشنبه که همزمان با تصویب کلیات طرح اجرای برجام در مجلس، غرش موشک بالستیک عماد کاخ سفید را به واکنش واداشت؛ یک روز پس از تصویب جزئیات طرح اجرای برجام در مجلس، ایران تصاویری محدود از بخشی کوچک از توانمندی‌های موشکی خود را به نمایش گذاشت! اما همین تصاویر محدود، یک اتفاق بزرگ را خبر می‌دهد!
در زیرزمین ایران، خبرهای مهمی است! به گستردگی جغرافیای ایران، شهرهایی در زیر زمین ساخته شده که ساکنان اصلی آنها موشک‌ هستند! موشک‌هایی که البته آرام نمی‌گیرند! روی لانچر سوارند و آماده شلیک! مقصد هر کجا باشد! تا چند هزار کیلومتر آن‌سو‌تر از مکان شلیک! البته در خبرهای غیررسمی، برد این موشک‌ها 5 رقمی هم شده است!
به هر حال ایران یک روز پس از تصویب جزئیات طرحی که مجوز اجرای برجام را به دولت می‌دهد، بخشی کوچک از زرادخانه بزرگ موشکی خود را نشان داد! ایران در واکنش به گزینه‌های روی میز آمریکا، گزینه بزرگ خود در زیر میز را نشان داد! تا طرف مقابل بداند همزمان با اتفاقات روی میز، موشک‌های ایران در زیر میز آماده و سرپا برای شلیک هستند!
نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اولین بار اجازه تصویربرداری از تونل‌های زیرزمینی سپاه را که موشک‌های بالستیک دوربرد در آن نگهداری می‌شود صادر و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز فیلم آن را پخش کرد.
به گزارش فارس، در این تونل‌های پیچ در پیچ تعداد زیادی از موشک‌های دوربرد دیده می‌شود از جمله موشک قدر که از موشک‌های بالستیک و دوربرد سپاه است که در 2 نوع F و H تاکنون ارائه شده که نمونه اول، 2هزار و نمونه دوم 1700 کیلومتر برد دارد. موشک «سجیل» نیز از دیگر موشک‌های مهم و بالستیک سپاه با برد 2هزار کیلومتر است. البته سردار حاجی‌زاده در خلال این بازدید گفته است موشک‌های دوربرد نسل جدید سپاه بزودی جایگزین نسل‌های قبلی خواهد شد. بنابر آنچه اعلام شده، برخی از این تونل‌ها در اعماق 500 متری در زیر کوه‌های بلند حفر شده‌اند.
  نمونه‌ای از انبوه پایگاه‌های زیرزمینی
توضیحات فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره این زرادخانه بزرگ موشکی و شهرهای موشکی زیر زمین نیز جالب است. در فیلمی که از صداوسیما درباره این شهرهای موشکی پخش شد، اظهارات سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده نیز بسیار قابل تامل بود. سردار حاجی‌زاده اظهار داشت: موشک‌ها در بردهای مختلف در همه پایگاه‌ها روی پرتابگر (لانچر) سوار، آماده پرتاب و دست‌ها روی ماشه است و فقط منتظر دستور فرمانده معظم کل قوا هستیم. به گزارش سپاه‌نیوز، وی گفت: در مقابل جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین نسل ماهواره‌ها و تجهیزات جاسوسی و تهاجمی دشمنان انقلاب اسلامی، کوچک‌ترین نگرانی نداریم. سردار حاجی‌زاده با اشاره به طراحی و ساخت انواع موشک‌های دوربرد، میان‌برد و کوتاه‌برد توسط متخصصان ایران اسلامی در وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این نمونه‌ای از انبوه پایگاه‌های موشکی کشور است و از سال آینده نسل جدید و پیشرفته موشک‌های دوربرد سوخت مایع و جامد جایگزین تولیدات فعلی خواهد شد. وی گفت: آنها که دل‌خوش به گزینه‌های روی میز خود هستند، تنها نگاهی به گزینه‌های زیر میز سپاهیان اسلام بیندازند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: توانایی و اقتدار ما، مانند کوه یخی است که بر آب شناور است و تنها گوشه‌ای کوچک از آن روی آب عیان است.  سردار حاجی‌زاده تأکید کرد: به ملت ایران قول می‌دهم کوچک‌ترین تهدید و ناامنی از بیرون مرزها متوجه کشور نخواهد بود و مسؤولان باید با قدرت تمام مقابل نفوذ دشمنان بایستند و هیچ سستی از خود نشان ندهند.  وی گفت: این عظمت و اقتدار موشکی که گوشه‌ای از آن را امروز[دیروز] جهان به چشم دید شرط لازم برای اقتدار کشور است اما شرط کافی آن وحدت، یکدلی، ایستادگی و استکبارستیزی مردم و مسؤولان است که می‌تواند تضمین‌کننده ثبات و امنیت کشور باشد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای ناامن از ثبات کامل برخوردار است، گفت: این نتیجه تلاش شبانه‌روزی همه نیروهای مسلح از سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی است و ملت ایران مطمئن باشد دشمن هیچ کاری از پیش نمی‌برد. وی تأکید کرد: ایران آغازکننده هیچ جنگی نیست اما اگر اشتباهی از بیگانه سر بزند، پایگاه‌های موشکی از اعماق زمین مانند آتشفشان فوران می‌کند و این برای دشمن خانمانسوز است. فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان از برگزاری رزمایشی گسترده در آینده نزدیک خبر داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 23 مهر 1394 ا 14:55 نويسنده : عرفان ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.